Zobacz temat - [R45] Szarpanie podczas jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Szarpanie podczas jazdy

drakmaj - Sob Sie 20, 2016 23:35
Temat postu: [R45] Szarpanie podczas jazdy
Witam!

Po przejechaniu 20-30km auto zaczyna nierówno pracować. Szarpie, przerywa.
Problem narasta w trakcie deszczowej pogody. Sprawdzone zostały świece (ngk platynowe),
wymieniona została jedna cewka i przewody WN. Chętnie zapoznam się z sugestiami co do przyczyn problemów?

[ Dodano: Sob Sie 20, 2016 23:35 ]
Dodam jeszcze jedną informację. Podczas problemów obroty jałowe wzrastają do 1100-1200 rpm. Po wyłączeniu auta (wystarczy kilka sekund) i ponownym uruchomieniu przez jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie a obroty jałowe są książkowe - 850 rpm.

Lemur - Pon Sie 22, 2016 22:26

Miałem identyczny problem w swojej 416, nie było reguły na pojawienie się szarpania, sprawdziłem wszystko i niby nic nie znalazłem, a pomogło poruszanie wiązką kabli przy komputerze pod maską, coś jakby nie łączyło, od 8 miesięcy mam spokój :cool: zwykle najdziwniejsze problemy mają proste rozwiązania
sknerko - Wto Sie 23, 2016 12:24

sprawdź wiązkę silnika krokowego lub jego samego.
drakmaj - Wto Sie 23, 2016 12:50

sknerko napisał/a:
sprawdź wiązkę silnika krokowego lub jego samego.


Dzięki za sugestię. Czy silnik krokowy ma jeszcze inne funkcje poza sterowaniem dopływem powietrza do silnika?

sknerko - Wto Sie 23, 2016 20:10

Nie, ale jak jedziesz to nie ma prawa działać a jak z jakichś powodów (zwarcie lub przetarte przewody) się otworzy to będzie zbyt uboga mieszanka i silnik będzie cudować.

[ Dodano: Wto Sie 23, 2016 20:10 ]
drakmaj napisał/a:
Dodam jeszcze jedną informację. Podczas problemów obroty jałowe wzrastają do 1100-1200 rpm. Po wyłączeniu auta (wystarczy kilka sekund) i ponownym uruchomieniu przez jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie a obroty jałowe są książkowe - 850 rpm.
to sugeruje problemy z krokowym
IROLA - Sro Sie 24, 2016 21:59

kol. Lemur opisał problem z wiązką przy komputerze - a ja mogę tylko potwierdzić, że problemy może powodować zwarcie/przebicie pomiędzy przewodami i to różne " pszeruzniaźde :-( ". U mnie to były problemy z wysokimi obrotami po odpaleniu - jeżeli masz ochotę to tutaj możesz przeczytać. Teraz miałem problem z wiązką w tylnej klapie (zwarcie) a jedyny objaw jaki wystąpił to samowolne włączenie tylnej wycieraczki opis tutaj - zareagowałem natychmiast : polutowałem i zaizolowałem przewody (doraźnie zabezpieczyłem, muszę kupić gumową osłonkę) - jak do teraz jest OK. Dlatego jak Kol. Lemur pisał - starałbym się sprawdzić przewody: napięcia/przepięcia, szczególnie jak sugeruje kol. Sknerko - wiązka przy krokowcu (miernik cienkie druciki i .... powodzenia).
drakmaj - Pią Sie 26, 2016 14:49

IROLA napisał/a:
kol. Lemur opisał problem z wiązką przy komputerze - a ja mogę tylko potwierdzić, że problemy może powodować zwarcie/przebicie pomiędzy przewodami i to różne " pszeruzniaźde :-( ". U mnie to były problemy z wysokimi obrotami po odpaleniu - jeżeli masz ochotę to tutaj możesz przeczytać. Teraz miałem problem z wiązką w tylnej klapie (zwarcie) a jedyny objaw jaki wystąpił to samowolne włączenie tylnej wycieraczki opis tutaj - zareagowałem natychmiast : polutowałem i zaizolowałem przewody (doraźnie zabezpieczyłem, muszę kupić gumową osłonkę) - jak do teraz jest OK. Dlatego jak Kol. Lemur pisał - starałbym się sprawdzić przewody: napięcia/przepięcia, szczególnie jak sugeruje kol. Sknerko - wiązka przy krokowcu (miernik cienkie druciki i .... powodzenia).


Dziękuję za podpowiedź. Ja zastanawiam się czy nie mam problemu z jakimś czujnikiem, który steruje pracą komputera. Na krótkich trasach nie ma najmniejszego problemu. Chociaż, może czasami mam pojedyncze szarpnięcie przy małej prędkości w mieście.
Silnik pracuje idealnie, obroty jałowe nawet nie drgną poza fabryczne 850rpm.
Problemy zaczynają się po przejechaniu 20-30km. Silnikowi zaczyna jakby brakować paliwa. Im niższe obroty na danym biegu tym większy problem.
Powyżej 3000 rpm maleje uciążliwość tych przerw w pracy silnika. Po wrzuceniu na luz auto potrafi zgasnąć. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu znowu przez jakiś czas sytuacja wraca do normy.
Mam jeszcze jedno pytanie: jaki rodzaj gniazda diagnostycznego jest w moim roverku?
ODBII? Czy z pomocą ELM-a 327 będę mógł połączyć się z komputerem? [/scroll]

sknerko - Pią Sie 26, 2016 15:48

mój landrover miał podobnie na krótkich trasach było OK, dalej kombinował i miałem pompę paliwa uwaloną

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 15:48 ]
masz OBDII ELM ci zdiagnozuje

drakmaj - Pią Sie 26, 2016 17:35

sknerko napisał/a:
mój landrover miał podobnie na krótkich trasach było OK, dalej kombinował i miałem pompę paliwa uwaloną

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 15:48 ]
masz OBDII ELM ci zdiagnozuje


Jesteś pewien co ELM-a? Sprzedawca tego interfejsu mówi, że potrzebuję Autocoma i może mi go sprzedać za "drobne" 1300 PLN.
Elm według niego nie połączy się z komputerem.

U mnie to raczej nie pompa, ponieważ nie tłumaczy to natężenia problemów z autem w deszczową pogodę.

sknerko - Pią Sie 26, 2016 18:12

Jestem pewien masz 2005 a tylko pierwsze roczniki miały kłopot z połączeniem. Oczywiście nie spodziewaj sie cudów ELM tylko odczyta parametry silnika i błędy ew. skasuje błędy i check engine. Poduszek czy abs ci nie ugryzie

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 18:12 ]
drakmaj napisał/a:
U mnie to raczej nie pompa, ponieważ nie tłumaczy to natężenia problemów z autem w deszczową pogodę.
A ja taki pewny bym nie był bo mój land jak miał pompę walniętą to zimą jeździł normalnie a latem nie, więc u ciebie wilgoć też może mieć jakiś wpływ.
No u mnie łatwo było zdiagnozować bo na LPG szedł jak zaklęty

drakmaj - Pią Sie 26, 2016 23:07

sknerko napisał/a:
Jestem pewien masz 2005 a tylko pierwsze roczniki miały kłopot z połączeniem. Oczywiście nie spodziewaj sie cudów ELM tylko odczyta parametry silnika i błędy ew. skasuje błędy i check engine. Poduszek czy abs ci nie ugryzie

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 18:12 ]
drakmaj napisał/a:
U mnie to raczej nie pompa, ponieważ nie tłumaczy to natężenia problemów z autem w deszczową pogodę.
A ja taki pewny bym nie był bo mój land jak miał pompę walniętą to zimą jeździł normalnie a latem nie, więc u ciebie wilgoć też może mieć jakiś wpływ.
No u mnie łatwo było zdiagnozować bo na LPG szedł jak zaklęty

_____________________________________________________________
Dzięki!. Zamawiam coś takiego:http://allegro.pl/interfejs-elm-327-mini-bt-rover-200-25-400-45-600-i6378445995.html

IROLA - Pon Sie 29, 2016 21:02

Ze względu na różne/różniaste obowiązki obecnie brakuje mi na wszystko czasu i nie często zaglądam na forum- dlatego nie odpisałem co do ELMa. Jak kol. Sknerko napisał - i jeżeli ELM będzie sprawny (ja używam ELMa na USB -zakupiony kilka lat temu) to na 100% się połączy. Jak pisał - diagnoza to tylko czujniki silnika, lecz lepiej to niż nic (starsze roverki). Piszę o sprawnym ELMie, gdyż kolega namówił mnie aby spróbować zakupów na Ali.... - i dość szybko (coś 14- 16 dni) przyszły dwa ELMy (12 zł/sztuka, z wysyłką, łączność po BT) i ... oba tylko łączą się z telefonem lecz nie łączą się z ECU. Cóż dobrze, że to 12 zł a nauczka ... na lata.