|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] wentylator chłodnicy a Toaf
czort - Sro Sie 31, 2016 18:48 Temat postu: [R75] wentylator chłodnicy a Toaf Witam,
W końcu i mnie dopadł pech z wentylatorem chłodnicy.
W ostatnim etapie życia, na klimatyzacji kręcił się jakoś wolno, aż padł chyba??!
Padł 1bieg na pewno, bo po włączeniu klimy nie startuje, a jak ręką go chciałem ruszyć to chciał, ale nie mógł się rozpędzić, teraz zero reakcji,.Pod Toafem wcześniej jeszcze jak testowałem, to wszystkie działały prędkości testowe.
Dziś żadna, WSZYSTKIE się spaliły?? a może to nie silnik tylko coś innego, niemam rezystora za śmigłem,
toaf nie powinien pokazać błędu jakiegoś związanego z Wentylatorem?
Zamówiłem już silnik regenerowany od kolegi z forum,
longer86 - Sro Sie 31, 2016 18:57
Na 100% szczotka 1 biegu sie skończyła, a co za tym idzie komutator do wymiany
Niestety taka wada konstrukcyjna tych silników, że kiedy konczy sie szczotka jest to prawie ze równoznaczne z "rozcięciem" komutatora na pól
czort - Sro Sie 31, 2016 19:13
longer86, No to tylko wymiana na nowy-regenerowany, A jeśli mam 3 biegowy, czyli 4 przewody z silnika, będzie pasować ten z rezystorem, chyba 2 biegowy? beż żadnego przerabiania wtyczek itp
sash997 - Sro Sie 31, 2016 20:58
Tak będzie pasować ten z rezystorem bez problemu ale musi być od v6 a nie od diesla
R75 - Sro Sie 31, 2016 22:43
nie wiem jakie prędkości osiąga dwubiegowy, ale trzybiegowy na trojce jest bardzo głośny, jedynka, dwójka ok
jeżeli ten dwubiegowy dwójkę ma tak szybka (i głośną) jak trojka w trzybiegowym to ja zdecydowanie wole stare rozwiązanie
sash997 - Sro Sie 31, 2016 22:59
dwubiegowy ma bieg drugi o takich samych obrotach jak trzeci bieg w trzybiegowym
R75 - Czw Wrz 01, 2016 17:27
jak dla mnie wniosek jest taki, ze trzybiegowy jest lepszy
zastanawiam się jak jest w obecnie produkowanych samochodach, czy tam tez wentylator ma kilka biegów czy jakoś inaczej to działa
podczas ostatnich upałów, zwracałem uwagę na inne auta, pomimo ze większość na klimie, to zdecydowanie nie słychać wentylatora, natomiast u mnie jak helikopter
longer86 - Czw Wrz 01, 2016 18:09
Jak helikopter to działa tylko na postojach lub w korku kiedy nie ma chlodzenua pędem powietrza.
Jeździłem focusem, jeździłem mondeo i tam irytowało cykliczne zalaczsnie sie wentylatora. I uwierz mi słychać, moze inaczej w nowych autach. Ale roverki nie są juz najmłodsze, a szum wentylatora spowodowany jest przez samo smiglo, które jest pokaźnych rozmiarow
kranik01 - Czw Lip 13, 2017 13:27
Jak sprawdzić Toafem biegi wentylatora? Również działa mi wentylator tylko na ostatnim biegu. Nie wiem czy mam dwu czy trzy biegowy, ale rezystora chyba nie posiadam.
sash997 - Czw Lip 13, 2017 13:50
To sprawdzanie w toafie jest trochę dziwne - ten suwak, łączysz się ze silnikiem i w testach masz wentylator chłodnicy
marcin.misek - Czw Lip 13, 2017 18:34
A.... bo to mialo do czego innego sluzyc ..
Generalnie :
1 bieg - musisz przesunac lekko w prawo
2 bieg - suwak mnie wiecej po srodku
3 bieg - suwak na koncu
MD - Czw Lip 13, 2017 19:10
Co do wycia wentylatora na postoju. Teraz jeżdżę z pozycją 7 w liczniku, żeby obserwować temperaturę (miałem kłopoty z układem chłodzenia i teraz robię testy przez wieleset kilometrów).
Śmigło by tak nie wyło gdyby pompa wody była elektryczna lub stanowiła podwójny zespół, mechaniczno-elektryczny. Zanim się załączy wentylator, wystarczy dodać gazu na postoju i temperatura leci w dół. Nie wiem jak w innych silnikach, ale Vka ma te 700 obrotów z groszami na biegu jałowym. Pompa wody po prostu za wolno się kręci. I co z tego, że wentylator wyje, jak przechłodzona ciecz powoli trafia do silnika.
R75 - Czw Lip 13, 2017 19:52
kranik01 napisał/a: | Jak sprawdzić Toafem biegi wentylatora? Również działa mi wentylator tylko na ostatnim biegu. Nie wiem czy mam dwu czy trzy biegowy, ale rezystora chyba nie posiadam. |
wystarczy wybrać pozycje listy i już
Silnik/Engine -> Kontrola/Control -> wybierasz bieg -> Start
jeżeli ok, to wentylator uruchomi się na 3-5s, suwaków nie musisz ruszać
niezależnie czy masz dwa/trzy biegi, wentylator powinien ruszyć podczas każdego z testów, jeżeli tak się nie stanie, to masz coś uszkodzone
PS.
przy okazji sprawdź sobie obaw VISy, testy jedna pozycje niżej
dzelo23 - Czw Lip 13, 2017 21:57
MD, 1.8 i 1.8turbo też tak mają z chłodzeniem. Ja na postoju (światła, skrzyżowania, itp) przygazowuje sobie pulsujac gazem tak do 1300 albo trzymam chwilę na stałych obrotach. czasami fajnie jest na światłach hdy ktoś obok usłyszy co robię.
JohnyWalker - Wto Paź 22, 2024 20:55
Witam, odgrzebuję trupa, bo spotkała mnie dziwna sytuacja. ECU w V6 wypluwa błąd P0481, drugi zakres obrotów wentylatora. No ok, zdarza się, tylko że wiatrak odpala z foafa i reaguje na wszystkie prędkości, na każdej faktycznie ma inne obroty. Nie wiem co o tym myśleć.
|
|