Zobacz temat - [R75] wentylator chłodnicy a Toaf
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] wentylator chłodnicy a Toaf

czort - Sro Sie 31, 2016 18:48
Temat postu: [R75] wentylator chłodnicy a Toaf
Witam,
W końcu i mnie dopadł pech z wentylatorem chłodnicy.

W ostatnim etapie życia, na klimatyzacji kręcił się jakoś wolno, aż padł chyba??!
Padł 1bieg na pewno, bo po włączeniu klimy nie startuje, a jak ręką go chciałem ruszyć to chciał, ale nie mógł się rozpędzić, teraz zero reakcji,.Pod Toafem wcześniej jeszcze jak testowałem, to wszystkie działały prędkości testowe.
Dziś żadna, WSZYSTKIE się spaliły?? a może to nie silnik tylko coś innego, niemam rezystora za śmigłem,
toaf nie powinien pokazać błędu jakiegoś związanego z Wentylatorem?

Zamówiłem już silnik regenerowany od kolegi z forum,

longer86 - Sro Sie 31, 2016 18:57

Na 100% szczotka 1 biegu sie skończyła, a co za tym idzie komutator do wymiany

Niestety taka wada konstrukcyjna tych silników, że kiedy konczy sie szczotka jest to prawie ze równoznaczne z "rozcięciem" komutatora na pól

czort - Sro Sie 31, 2016 19:13

longer86, No to tylko wymiana na nowy-regenerowany, A jeśli mam 3 biegowy, czyli 4 przewody z silnika, będzie pasować ten z rezystorem, chyba 2 biegowy? beż żadnego przerabiania wtyczek itp
sash997 - Sro Sie 31, 2016 20:58

Tak będzie pasować ten z rezystorem bez problemu ale musi być od v6 a nie od diesla
R75 - Sro Sie 31, 2016 22:43

nie wiem jakie prędkości osiąga dwubiegowy, ale trzybiegowy na trojce jest bardzo głośny, jedynka, dwójka ok

jeżeli ten dwubiegowy dwójkę ma tak szybka (i głośną) jak trojka w trzybiegowym to ja zdecydowanie wole stare rozwiązanie :)

sash997 - Sro Sie 31, 2016 22:59

dwubiegowy ma bieg drugi o takich samych obrotach jak trzeci bieg w trzybiegowym
R75 - Czw Wrz 01, 2016 17:27

jak dla mnie wniosek jest taki, ze trzybiegowy jest lepszy :)

zastanawiam się jak jest w obecnie produkowanych samochodach, czy tam tez wentylator ma kilka biegów czy jakoś inaczej to działa :)

podczas ostatnich upałów, zwracałem uwagę na inne auta, pomimo ze większość na klimie, to zdecydowanie nie słychać wentylatora, natomiast u mnie jak helikopter :(

longer86 - Czw Wrz 01, 2016 18:09

Jak helikopter to działa tylko na postojach lub w korku kiedy nie ma chlodzenua pędem powietrza.

Jeździłem focusem, jeździłem mondeo i tam irytowało cykliczne zalaczsnie sie wentylatora. I uwierz mi słychać, moze inaczej w nowych autach. Ale roverki nie są juz najmłodsze, a szum wentylatora spowodowany jest przez samo smiglo, które jest pokaźnych rozmiarow

kranik01 - Czw Lip 13, 2017 13:27

Jak sprawdzić Toafem biegi wentylatora? Również działa mi wentylator tylko na ostatnim biegu. Nie wiem czy mam dwu czy trzy biegowy, ale rezystora chyba nie posiadam.
sash997 - Czw Lip 13, 2017 13:50

To sprawdzanie w toafie jest trochę dziwne - ten suwak, łączysz się ze silnikiem i w testach masz wentylator chłodnicy
marcin.misek - Czw Lip 13, 2017 18:34

A.... bo to mialo do czego innego sluzyc ..
Generalnie :
1 bieg - musisz przesunac lekko w prawo
2 bieg - suwak mnie wiecej po srodku
3 bieg - suwak na koncu

MD - Czw Lip 13, 2017 19:10

Co do wycia wentylatora na postoju. Teraz jeżdżę z pozycją 7 w liczniku, żeby obserwować temperaturę (miałem kłopoty z układem chłodzenia i teraz robię testy przez wieleset kilometrów).

Śmigło by tak nie wyło gdyby pompa wody była elektryczna lub stanowiła podwójny zespół, mechaniczno-elektryczny. Zanim się załączy wentylator, wystarczy dodać gazu na postoju i temperatura leci w dół. Nie wiem jak w innych silnikach, ale Vka ma te 700 obrotów z groszami na biegu jałowym. Pompa wody po prostu za wolno się kręci. I co z tego, że wentylator wyje, jak przechłodzona ciecz powoli trafia do silnika. :P

R75 - Czw Lip 13, 2017 19:52

kranik01 napisał/a:
Jak sprawdzić Toafem biegi wentylatora? Również działa mi wentylator tylko na ostatnim biegu. Nie wiem czy mam dwu czy trzy biegowy, ale rezystora chyba nie posiadam.


wystarczy wybrać pozycje listy i już :)

Silnik/Engine -> Kontrola/Control -> wybierasz bieg -> Start

jeżeli ok, to wentylator uruchomi się na 3-5s, suwaków nie musisz ruszać

niezależnie czy masz dwa/trzy biegi, wentylator powinien ruszyć podczas każdego z testów, jeżeli tak się nie stanie, to masz coś uszkodzone

PS.
przy okazji sprawdź sobie obaw VISy, testy jedna pozycje niżej

dzelo23 - Czw Lip 13, 2017 21:57

MD, 1.8 i 1.8turbo też tak mają z chłodzeniem. Ja na postoju (światła, skrzyżowania, itp) przygazowuje sobie pulsujac gazem tak do 1300 albo trzymam chwilę na stałych obrotach. :d czasami fajnie jest na światłach hdy ktoś obok usłyszy co robię.
JohnyWalker - Wto Paź 22, 2024 20:55

Witam, odgrzebuję trupa, bo spotkała mnie dziwna sytuacja. ECU w V6 wypluwa błąd P0481, drugi zakres obrotów wentylatora. No ok, zdarza się, tylko że wiatrak odpala z foafa i reaguje na wszystkie prędkości, na każdej faktycznie ma inne obroty. Nie wiem co o tym myśleć.