Zobacz temat - [2.0 iTD] Jak uszczelnić wąż od wspomagania?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [2.0 iTD] Jak uszczelnić wąż od wspomagania?

doors26 - Sob Wrz 03, 2016 18:39
Temat postu: [2.0 iTD] Jak uszczelnić wąż od wspomagania?
Witam, cieknie mi płyn od wspomagania z węża widocznego na zdjęciu (nad gumową harmonijką maglownicy). Leci z połączenia gumowo-metalowego, widoczny biały plastik lata luźno na wężu, a czarny się swobodnie obraca - nie wiem czy tak powinno być, czy nie. Jest jakiś sposób na uszczelnienie tego połączenia?
AndrewS - Sob Wrz 03, 2016 20:56

Ten biały element służy do rozpięcia tego połączenia, tylko trzeba go odwrócić o 180 stopni, wtedy wsunie się w ten czarny, rozpierając zatrzaski.
Tego typu połączenie jest stosowane na niskim ciśnieniu, ja na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym, czy to jest dobrze zapięte, potem ewentualnie rozpiął bym to połączenie i obejrzał powierzchnie. W tym czarnym obracającym sie elemencie jest pewnie jakiś oring jeśli jest uszkodzony, to pewnie nie da się go wymienić, trzeba wymienić cały gumowy kawałek, no chyba że metalowa końcówka ma jakieś zadziory.

doors26 - Sob Wrz 03, 2016 22:05

Ile gdzieś płynu zleci jak rozepne to połączenie? Czy później trzeba będzie jakoś odpowietrzyć układ wspomagania czy jakieś dodatkowe czynności jeszcze wykonać?
AndrewS - Sob Wrz 03, 2016 22:40

Jak u siebie w R800 rozpinałem dwa przewody czyli wysokie i niskie ciśnienie to zlatywało to co było w zbiorniczku, potem dolewałem do zbiorniczka do pełna i jeszcze po odpaleniu silnika jak pompa zabrała, układ się nie zapowietrzył, pare razy zajęczała pompa i tyle.
Ty rozpinasz na niskim, więc w/g mnie powinno tego być mniej

Stilek74 - Pon Wrz 05, 2016 01:03

Ja usunąłem flexem ten aluminiowy "oring" u mnie ciekło właśnie z niego, po 16 latach nie trzymał jak trzeba, zamiast oringu dałem opaskę zaciskowa i mam spokój :)

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2016 01:03 ]
Ja usunąłem flexem ten aluminiowy "oring" u mnie ciekło właśnie z niego, po 16 latach nie trzymał jak trzeba, zamiast oringu dałem opaskę zaciskowa i mam spokój :)

Remigiusz - Pon Wrz 05, 2016 08:15

Dokładnie to łączenie jest badziewie nie wiem czemu nie dali normalnie rurkę z garbem i węża na to plus opaska. Również to wyciąłem i węża nałożyłem z opaska.
doors26 - Czw Wrz 15, 2016 19:06

Wąż naprawiony zgodnie z podpowiedziami powyżej :-) również usunąłem ten metalowy oring i założyłem w to miejsce metalową opaskę. Dzięki za pomoc!!! :-)

A korzystając jeszcze z okazji: gdzie w mojej hondzie VI gen. aerodeck znajdę złącze do samodiagnostyki i które piny należy zewrzeć? Próbowałem złącze dwu pinowe przy nogach pasażera ale nic się nie działo.
Do czego służy złącze dwupinowe wsadzone do zaślepki przy bezpiecznikach w kabinie?

Remigiusz - Czw Wrz 15, 2016 21:37

doors26, Powinna byc od strony pasazera gdzies wtyczka dwu pinowa tam sie to mostkuje. Niestety Honda doe L-serii nie miala wtyczki obd.
doors26 - Czw Wrz 15, 2016 22:24

Znalazłem wtyczkę dwupinową koło nóg pasażera (poniżej schowka, za plastikiem, były tam też 2 wtyczki chyba 5 pinowe) ale po zwarciu jej i przekręceniu zapłonu check engine nie zamrugał.

Szkoda bo chciałem sprawdzić co jest przyczyną że czasem jak jest zimny to brakuje mu mocy, jak by się nie załączała turbina, nie chce iść.