Zobacz temat - [R75] Błąd check engine, brak objawów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Błąd check engine, brak objawów

daniel18c - Pią Wrz 09, 2016 23:59
Temat postu: [R75] Błąd check engine, brak objawów
Witam wszystkich

Jestem posiadaczem Rover'a 75 2.5 v6 beznyna (na ten moment). Wyskakują mi następujące błędy:

- Mieszanka zbyt uboga (rząd 1)
- P0500
- Nieudane zapłony

Ciągle check oraz abs (z abs to wiem żę P0500 - czujnik, ale do reszty kodów nie mam..)
Samochód jeździ jak jeździć powinien, nie przerywa, ciśnie równo, przyspiesza dobrze, więc nie wiem co jest problemem. Brakuje mu katalizatora, a jedna z sond lambda skacze i to równo, natomiast spalanie w normie (ok 12l/100 średnio, naweet 9 na trasie!)


Jakieś pomysły? Chciałem zagazować, jednak gazownik powiedział że dopiero bezbłędne auto będzie gazować więc.. a czas leci i pieniądze za benzynę też :D

dzelo23 - Sob Wrz 10, 2016 10:13

daniel18c napisał/a:
Brakuje mu katalizatora, a jedna z sond lambda skacze i to równo

To jest odpowiedź na check engine.
Brak katalizatora sprawia że sonda ma nieprawidłowe odczyty a komputer widzi błąd w spalaniu mieszanki.
Wyjścia są dwa:
wstawienie katalizatora (według mnie lepsze rozwiązanie)
wstawienie emulatora sondy
Polecam pierwsze rozwiązanie bo to silnik wolnossący i brak katalizatora najprawdopodobniej powoduje spadek mocy.

daniel18c - Sob Wrz 10, 2016 12:33

Rozumiem, teraz kwestia samego katalizatora.. czy szukać oryginału (albo baaardzo drogi, albo używka która nie wiadomo czy zadziała) czy można np. wstawić, wspawać uniwersalnego kata?
np. coś takiego http://allegro.pl/kataliz...6118073535.html (podobno metalowy na LPG działa lepiej tak słyszałem)

Albo taki? http://allegro.pl/kataliz...5707639647.html
http://allegro.pl/kataliz...6469763417.html
Ewentualnie jest używka, za 299 z dwiema sondami: http://allegro.pl/rover-7...6471680201.html tyle że nie wiadomo jaki stan a i jest do 2.0 v6.
Jak uważacie?

Może strumienica by dała radę, czy dalej sonda będzie wariować?

Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://dtbczesci.bazarek....5-20-25-v6.html

rafalmis1 - Sob Wrz 10, 2016 16:14

ale na forum już kilka osób pisało, że brak katalizatora nie powoduje błędów sondy, dlatego podmień na używkę i będzie git
dzelo23 - Sob Wrz 10, 2016 18:21

O to musiało mi gdzieś umknąć.
daniel18c - Sob Wrz 10, 2016 20:55

Sondę podmienić na używkę mam rozumieć? Czy katalizator?
rafalmis1 - Sob Wrz 10, 2016 21:19

sondę
daniel18c - Sob Wrz 10, 2016 21:39

No to czas zamówić, nie pamiętam jednak która wariowała, nie mam możliwości podpięcia (niedziela), czy wszystkie są takie same, czy każda jest inna?
AdaskoC - Sob Wrz 10, 2016 22:13

Takie same są wszystkie trzy lub dwie zalezy ile ich masz :-)

Tylko występowało kilka modeli sond to poszukaj o takim samym oznaczeniu najlepiej.

daniel18c - Pon Wrz 12, 2016 16:33

Dobra, podpiąłem go pod TOAF'a, wykazało mi P0171 oraz P0500, czyli już przynajmniej wiem jakie jest oznaczenie. Rozumiem że mam dalej szukać (p0171) po sondach?
Czytałem na angielskim forum że coś takiego jak MAF sensor (przepływka?) lub czujnik O2 może też taki błąd powodować.
W samochodzie zostały zmienione kabli oraz fajki, pytanie czy zmieniając na oryginały (bo mam) może to też jest tego problem? O tym też czytałem.

Co do P0500, głównym objawem powinien być również nie działający prędkościomierz, mój natomiast działa. W TOAF'ie błąd też wychodzi na ABS, lewy czujnik przód. Z tego co mówił sprzedający, wymienił go i nic się nie zmieniło, jakieś inne sugestie?



Ostatnia sprawa, przy okazji, miałem ostatnią taką sytuację, że ruszyłem na ręcznym. Jechałem po prostu, może ze 10 m, patrze i ręczny się świeci mówie hmm dziwne że ruszył, zapomniałem zrzucić. Zrobiłem test (automat, więc nie do końca wiem jak) dałem D i ręczny na maksa, otworzyłem okno i jedyne co to słychać było takie jakby szuranie, czy dobrze zakładam, że linka jest źle naciągnięta, czy całe tylne tarczobębny do wymiany? Co sądzicie?

longer86 - Pon Wrz 12, 2016 16:50

reczny w 75 to spowalniacz a nie hamulec. przyczyn może być wiele, od zjechanych szczek wymagających wymiany bąz co najmniej regulacji, przez przegnite osłony tarcz hamulcowych do których mocuje się szczeki, aż do rozciągniuętego kompensatora, który potrafi się przez lata wyciągnąć nawet o 1-1.5cm
daniel18c - Pon Wrz 12, 2016 17:27

Rozumiem, no nigdy nie miałem automata, a nie wiem dokładnie jak sie zachowuje ręczny w R75, podobno własnie nie tak jak w każdym samochodzie.

A co w związku z resztą, jakieś podpowiedzi, opinie?

rafalmis1 - Pon Wrz 12, 2016 19:34

jeżeli wymienił czujnik, to albo zostaje łożysko, albo uszkodzony sterownik pompy, ale o tym drugim jeszcze nie słyszałem. Ręczny możesz wyregulować, poszukaj na forum, np. u mnie już się nie da, linki do wymiany i za ręcznym jest taki magazynek, który się rozciąga i trzeba go naprawić
daniel18c - Wto Wrz 13, 2016 19:43

Podmienilem sondy miejscami, dalej tak jak było z checkiem. Podejrzenia padają na wtryski w pierwszym rzędzie (bank1).