Zobacz temat - [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików

patfied - Sro Wrz 14, 2016 22:54
Temat postu: [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
Witam :) ,

Jestem świeżym posiadaczem Roverka 25. Mam taki problem iż nagrzewa mi się tunel środkowy oraz plastiki przy gałce zmiany biegów . Pojawia się to po przejechaniu około godziny dystansu, czasem szybciej gdy stoję w korku.

Czy macie coś podobnego w swoich autkach ??
Ktoś może wie co może być nie tak ?

Pozdrawiam.

AndrewS - Czw Wrz 15, 2016 16:45

może nie masz osłon nad rura wydechową ??
iktorn73 - Czw Wrz 15, 2016 17:32

Albo brak osłon albo przytkany katalizator zatrzymuje spaliny które nagrzewają podłogę.
patfied - Sro Paź 05, 2016 20:26

Osłony jakieś mam aczkolwiek nie wiem czy to wszystkie,a jeśli chodzi o katalizator to da się jakoś przeczyścić ?? Czy trzeba po prostu wyciąć?

Pozdrawiam

sknerko - Czw Paź 06, 2016 09:19

patfied napisał/a:
Czy trzeba po prostu wyciąć?
Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM. Wymień na jakiś nowy, na allegro sporo jest ceramicznych, a jak do LPG to i metalowe są.
patfied - Czw Paź 06, 2016 18:58

No dobra w takim razie dzięki, będę miał to na uwadze :wink:
AndrewS - Czw Paź 06, 2016 21:00

sknerko napisał/a:
Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM


proszę o dowody w postaci wykresów :razz:

pobieżnie i na szybko obejrzane wykresy w necie tego nie potwierdzają, jeśli już to minimalny wzrost mocy.

sknerko - Czw Paź 06, 2016 21:14

AndrewS prosze cie nie będę demontował kata do pomiarów przejrzyj sobie wątki Markzo tam sa wykresy potwierdzające to. Moge tylko dodać ze codziennie wjeżdżam na autostrade mając równo 40km/h w pewnym miejscu i cisne na 4 biegu pedał w podłogę i ileś tam metrów dalej jest most z Katalizatorem pod most wjeżdżam 120km/h bez kata nigdy, przenigdy nie dociągnął do 100km/h pod mostem. Weź mi to wytłumacz wzrostem mocy. Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc koniec kropka zweryfikowane na roverze 45 na freelanderze i na mazdzie 6.
AndrewS - Czw Paź 06, 2016 21:45

15-20KM to sporo, z pewnością jest to do wyczucia przez kierowcę.
Ja w moim 800 spadku nie wyczuwam, nie wyczuwałem też w 214 si kanciaku.
Szkoda że na zlocie nie bedzie hamowni, bo mam wcześniejszy wykres 800.

sknerko napisał/a:
Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc


To wytłumacz mi dlaczego wprowadzenie do silników np. poloneza katalizatorów zawsze powodowało zmniejszenie mocy w porównaniu do wersji gaźnikowej ??

To o czym piszesz jest ważne ale w przypadku silników dwusuwowych.

Tak czy inaczej bedziem jutro o tym dyskutować online :mrgreen:

radek25 - Sro Paź 12, 2016 07:48

może tak być jeżeli kata zastępujemy tylko rurką, moim zdaniem w miejsce katalizatora należy wstawiać jakiś mały przelotowy tłumik (są takie przeloty z łuskami coś jak strumiennica ) najlepiej o objętości podobnej do objętości katalizatora.