Zobacz temat - [MG ZS] Geometria przód
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Geometria przód

szylozbi - Czw Wrz 22, 2016 17:59
Temat postu: [MG ZS] Geometria przód
Na przeglądzie okazało się, że opony z przodu mam od wewnątrz gdzieś na ok 10 cm szerokości zjechane do zera, aż zaczęły pękać. Po zamontowaniu nowych opon zrobiłem od razu geometrię. Zbieżność jak widać w załączniku jako taka została zrobiona, po prawej stronie z tyłu już zabrakło regulacji. Ale nie ma niestety, żadnej możliwości regulacji pochyłu kół! We wtorek jestem ugadany na sprawdzenie jeszcze raz zawieszenia, choć na przeglądzie diagnosta oprócz opon do niczego się nie doczepił. Czy w tej sytuacji będę musiał wymienić wszystkie wahacze, sworznie i tuleje żeby uniknąć kolejnej wymiany opon w niedługim czasie?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0ebee6d3776af8d8

Remigiusz - Czw Wrz 22, 2016 20:22

szylozbi, Z tylu nie ma regulacji a z przodu no to dziwne trochę ze tego wcześniej nie zauważyłem i opony do zera zjechały się. Normanie to widać Jak się popatrz od góry nawet.

Nie przywaliłeś gdzieś tym autem ?

szylozbi - Czw Wrz 22, 2016 20:43

Tak, sprawdziłem przed chwilą w danych technicznych do geometrii kół. Nie ma regulacji pochyłu ani z przodu, ani z tyłu. Tylko zbieżność można wyregulować. Mało na naszym forum podobnych tematów. Pooglądałem na necie odnośnie innych marek, kończy się zazwyczaj na wymianach wahaczy, czasem amortyzatorów a nawet wymianie zwrotnicy. U mnie nic nie stuka ani nie puka, czasem zdarza się wpaść w dziurę jak każdemu. Od kupna czyli 4 lata nic przy zawiasie nie robiłem, może wszystko się po prostu zestarzało już. Tylko dziwi mnie czemu przy poprzednich przeglądach było ok, a teraz w ciągu roku tak się starły opony, że właściwie to już pękły, widać było zbrojenie.
Raptile - Czw Wrz 22, 2016 21:12

mi to smierdzi padnietymi wahaczami górnymi
szylozbi - Pią Wrz 23, 2016 14:36

Nastawiam się właśnie na wymianę wahaczy górnych, choć wyjdzie to po sprawdzeniu zawieszenia. Możecie polecić któreś oprócz TRW i Lemforder? Rozpiętość cenowa od 80 do 400 zł za sztukę. Wydaje mi się, że Master Sport byłoby dla mnie optymalnym rozwiązaniem, bo drogi po których jeżdżę są w niezłym stanie, rocznie robię ok 7000 km.
bociannielot - Pią Wrz 23, 2016 14:48

ja mam jakieś niby niemieckie (deckerman?) w 45 za 90zł szt i jeżdzo i sie nie psujo
greg-si - Pią Wrz 23, 2016 20:03

Z tego co pamiętam to normalna wartość pochylenia koła dla ZS.
Pamiętaj że ZS ma inne wahacze górne niz R400/R45
Bardziej mnie martwi brak ustawienia tylnej zbieżności w prawym kole.

szylozbi - Pią Wrz 23, 2016 20:50

greg-si napisał/a:
Pamiętaj że ZS ma inne wahacze górne niz R400/R45

:o
To sprawdzone info? We wszystkich katalogach pasuje do ZS, R400, 45 i Civica.

Jedyne co znalazłem to w tej aukcji info, że są montowane odwrotnie stronami w MG:

http://allegro.pl/rover-4...5213704454.html

Remigiusz - Nie Wrz 25, 2016 11:23

szylozbi, Roznica jest taka ze w ZS jest lewy od 45 na prawiej stronie i vice versa :)
Markzo - Nie Wrz 25, 2016 11:51

szylozbi napisał/a:
To sprawdzone info? We wszystkich katalogach pasuje do ZS, R400, 45 i Civica.

Jedyne co znalazłem to w tej aukcji info, że są montowane odwrotnie stronami w MG:

http://allegro.pl/rover-4...5213704454.html

w ZS masz negatyw, tak samo tylne koła mają inne wahacze poprzeczne górne ;) i zdaje sie z przodu masz większy sworzeń ;)

iktorn73 - Pon Wrz 26, 2016 13:32

A samych sworzni wymienić nie można? Na początek odczep sworzeń od koła i sprawdź czy ma luz,zwykle te sworznie stukają jak są mocno wyrobione. Sprawdź tez dolne sworznie bo ich stanu diagnosta nie zweryfikuje.
szylozbi - Wto Wrz 27, 2016 18:01

Wahacze i wszystkie elementy zawieszenia okazały się ok, do wymiany jedynie końcówka drążka, która nie ma wpływu na pochył koła. Padła propozycja pomiaru płyty podłogowej w warsztacie blacharskim. Szkoda, że w naszych autach nie ma możliwości wycięcia tzw. fasolki w amortyzatorach. No chyba, że ktoś ma to niech się podzieli wiedzą. Może zawieszenie wyszło fabrycznie w negatywie?
greg-si - Wto Wrz 27, 2016 19:38

szylozbi, są regulowane wahacze górne
Dla mnie sa to normalne wartości pochylenia koła. Nawet R400/45 ma negatyw.

szylozbi - Sro Wrz 28, 2016 18:32

Wiadomo coś dlaczego w ZS-ach wahacze są zamienione stronami? Muszę sprawdzić czy już były wymieniane, może ktoś wsadził je tak jak w R45. Może to powoduje negatyw ? Znalazłem takie coś:

http://forums.mg-rover.or...shbones-544226/

Chodzi mi o zdanie :

"Changed my upper wishbones this week just gone and was wondering about all this swapping left to right business between rover and mg to change the camber angle. "
Tłumacz google:
"Zmieniłem górne wahacze w tym tygodniu po prostu poszedł i zastanawiałem się o tym wszystkim zamiana lewej do prawej biznesu między Rover i MG, aby zmienić kąt pochylenia kół. "

flapjck1 - Sro Wrz 28, 2016 20:24

To jeszcze ja to napisze


Takie pochylenie kol nie powoduje scinania opon, jak bylo zle ze zbieznoscia to bylo przyczyna sciecia gum

Ja miale jakies wahacze żamienniki i pochylenie lezalo jeszcze bardziej , okolo 2 stopni i oponom nic nie bylo

Tylko ze ja mialem swieze wszystkie tuleje, do tego twarde polibusze a nie seryjna guma i zbieznosc ustawiona z przodu na 0

wooy11 - Sro Paź 05, 2016 12:58

Odnośnie wahaczy górnych przód.....mam w zapasie oryginalne i na nich są naklejki ONLY MG ;)
szylozbi - Czw Paź 13, 2016 11:39

Zamiana wahaczy stronami nic nie pomogła, a nawet pogorszyła z jednej strony. Teraz Lewe koło -2,06, prawe dalej -1,36. Możliwe, że to zła zbieżność spowodowała taką sytuację. Będę sprawdzać co jakiś czas opony, jeśli sytuacja się powtórzy to jestem o tyle w dobrej sytuacji, że będą pasowały regulowane tuningowe tzw. cambery do Hondy Civic MB i to powinno rozwiązać problem.
Excalibue - Pią Sty 12, 2018 14:43

Zmienilem sprężyny i amortyzatory z Mg Zs oraz odwróciłem wahacze górne stronami tak jak radzą na forach by mieć pochylenie z mg.
W jednym z wahaczów górnych, wymieniłem dodatkowo sworzeń.
Niestety po wymianie tego wszystkiego przód lata na boki na nierównym asfalcie, na śliskim jeszcze gorzej, czyżby geometria się przestawiła i tego są objawy ?
Nie wiem w jakim stanie są amortyzatory bo kupiłem wszystko w komplecie z używanego anglika, słyszałem, że jak wybite to też mogą powodować myszkowanie.
Przed wymianą wszystko było ok, tylko za nisko siedział -35mm, z mg jest -20mm.

Markzo - Pią Sty 12, 2018 18:32

ZS ma w serii negatyw z przodu (na pewno 180tka), konieczne jest ustawienie geometrii.
Remigiusz - Pią Sty 12, 2018 20:05

Excalibue, Ustawienie geometrii jest potrzebne po takim zabiegu. Bylo to tez opisywane :D
Excalibue - Sro Mar 07, 2018 15:50

Po przejściu ze sprężyn Votgland -35mm i seryjnych amorów R45 Delphi na sprężyny z MG ZS 180 wraz z oryginalnymi krótszymi gazowymi amorami mam mieszane uczucia.
Samochód prowadzi się odczuwalnie przewidywalniej jednak jest tak ze dwa razy twardszy niż na poprzednim setupie.
O ile mniejsze nierówności połyka ładniej, tak tam gdzie jest zapadnięty asfalt, studzienki a w mojej okolicy jest takich zapadek sporo to potrafi ładnie podbić auto.
Raz to nawet kolega z siedzenia spadł, tak mnie podbiło, choć predkość też była spora : D
Na równiejszych drogach jest za to super, bardzo wyczuwalnie się prowadzi, jednak po mojej okolicy takich dróg mało, choć w tym roku ponoć ma to się zmienić.

Nie wiem teraz czy zmienić amortyzatory na jakieś miększe, czy powrócić do votglanów a ten zestaw sprzedać ?
Jeździ ktoś na oryginalnym amortyzatorach ze 180 ?
Amory załatwił mi znajomy z Anglii, nie są wytłuczone, nawet na stacji facet powiedział, że w szkolnej skali ocenia na 5+.

Remigiusz - Sro Mar 07, 2018 19:43

Excalibue, Ja śmigam na setupie MG ZS w mojej 45 i az tak twardo jak ty piszesz nie jest. Auto sie lepiej prowadzi na zakrętach i nie pływa tak strasznie przy większych prędkościach w zakrętach.

ALe pod dziurach i studzienkach tez nie jeżdżę tylko staram się je omijać.