|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [75] Nowy zakup Roverka z problemami
emeswuu - Nie Paź 02, 2016 21:56 Temat postu: [75] Nowy zakup Roverka z problemami Na wstępie witam Roverową brać!
Od paru dni jestem nabywcą Roverka 75, 2.0 B, 2000r.
Kupiłem od niemca jako uszkodzony.
Proszę was o kilka informacji na temat moich problemów i ewentualne koszta i możliwości rozwiązania.
- nie działa sprzęgło, właściwie go nie ma, leży w podłodze.
- lekko pęknięta szyba przednia - czym się kierować? Mają one jakiś sensor deszczu?
- niekompletny kluczyk(?) (w załączniku zdjecie z forum) Brakuje mi tych guziczków, chciałbym aby było to ładne i kompletne bez jakiś dziwnych wynalazków. Czy jest w nim immobilizer?
- jak skutecznie wypolerować lampy z przodu! są strasznie zmatowiałe
od razu mówie ze nie boje się inwestycji, chce aby mi autko posłużyło, kupiłem je od starego niemca który mi niestety napalił w środku...
mimo wszystko przebieg 130k i cena mnie zachęciła.
sknerko - Nie Paź 02, 2016 22:03
kluczyk? dostaniesz obudowe na allegro i przełożysz wszystko płytkę, pestkę immo, i grot.
lampy? hmmm... poszukaj na forum, albo wyślij do firmy polerującej lampy.
szyba? jak dasz jej zdjęcie to ci powiemy czy sensor ma, wymienisz w dowolnym warsztacie co się tym zajmuje.
sprzęgło? hmmm... niestety trudno powiedzieć czy tylko pompka lub brak płynu w niej czy wysprzeglik, czy oba na raz. wymiana tylko na zamienniki Tazu wydatek zależy od tego co padło tanio nie będzie raczej.
Bieri13 - Pon Paź 03, 2016 05:39
Kluczyk tak jak mówi sknerko.
Szyba oryginalna Pilkingtona kosztuje:
- bez sensora deszczu - 250zł
- z sensorem 550zł (łatwo rozpoznać bo pod lusterkiem masz prostokątną "puszkę" przyklejoną do szyby, ponadto lusterko powinno być fotochromatyczne).
- lampy polerowałem w zeszłym tygodniu, wyszły wg mnie bardzo dobrze.
(lampy oklejasz, później papier wodny od gramatury 600 do 3000, pasta ścierna, finisher i coś zabezpieczającego odpornego na UV).
longer86 - Pon Paź 03, 2016 08:27
Jesli nie boisz się inwestycji...
Sprzęgło, ot tak w podłogę nie wpadło. Winny jest albo wysprzeglik, albo pompka...
Zaczynając po kolei:
Uzupełnić płyn (opisane na forum)
Odpowietrzyć (też opisane)
Jeździć, jesli pedał znów wpadnie w podłogę to szukac miejsca gdzie znika płyn, na 90% nie trzyma pompka, ale może być tez wysprzeglik.
Jesli wysprzeglik to zauważysz wyciekający plyn na leczeniu skrzyni biegów z silnikiem.
Oczywiscie mozesz wymienić pompke i wysprzeglik razem, ale do wysprzeglika trzeba ściągnąć skrzynię wiec koszty rosną.
Poszukaj, problem szeroko opisywany na forum
Kluczyk jak koledzy wyżej pisali... Zmieniasz sama obudowę, graty przekładasz.
Szyba... Z czujnikiem i bez. Na forum byl tez opis ewentualnie jak dołożyć czujnik
I taka operacja kosztuje mniej niz roznica jaka wolaja przy nowej szybie, jesli znajdziesz używany czujnik i sam dołożysz.
Lampy... Mozesz zrobic sam, albo oddać do zakładu, operacja zamknie sie w 100
emeswuu - Pon Paź 03, 2016 10:03
nie brzmi to tragicznie, gdy mówicie ze sprzęgłem "nie bedzie tanio" to mniej wiecej o jakich kwotach myślicie?
sknerko - Pon Paź 03, 2016 10:31
robocizna przy wymianie przeważnie 600-800 a części: wysprzęglik+pompka ok 700, sprzęgło od 350 chyba zaczynają się ceny, ja kiedyś kupowałem jakieś za ok 400 i ew. dwumas i tu już ok 1500-2000
emeswuu - Pon Paź 03, 2016 15:02
Rozumiem, sprawa wygląda tak, że mam mniej więcej 4000zł aby go doprowadzić do stanu który mnie zadowoli i w miarę możliwości chce założyć do niego LPG
ale jeszcze nie wiem jaki bedzie koszt do V6
manuel - Pon Paź 03, 2016 15:44
noo to 3/4 funduszy zabierze ci samo LPG jak nie więcej
feldbahn75 - Pon Paź 03, 2016 16:32
Fakt. Ja do swojego za lpg zapłaciłem 3200. Tylko z turbo jest droższy.
slax - Pon Paź 03, 2016 16:45
feldbahn75, LPG do turbo droższy? Żartujesz chyba
feldbahn75 - Pon Paź 03, 2016 18:05
Tak. O 150 złotych
manuel - Pon Paź 03, 2016 18:14
U mnie faktura była na 3500.
emeswuu - Pon Paź 03, 2016 18:35
tzn, gaz to akurat mam zakładany po znajomości. Do volvo v70 2.4T wyszło jakies 2k, ale to 5 garowiec, nie wiem jak tu bedzie na v6 wyglądał temat
slax - Pon Paź 03, 2016 18:38
feldbahn75, Głupoty gadasz, niby dlaczego miała by być droższa,skoro v'ka jest mocniejsza, i ma dwa gary więcej? Montowałem LPG w 620 ti 200km i w zt 2.5 v6 instalacja do Ti kosztowała ztcp 2700 albo 2800 natomiast do v6 3100 reduktor byl ten sam, wtryski takie same, butla przewody wlew w klapce różnica to dodatkowe dwa gary i nowszy sterownik, ten który był w ti obsługuje tylko do 4 cylindrów.
Także nie wiem co tam masz za gazmanów co takie bajki piszą
Dobra instalacja do v6 to koszt ok 3000 oczywiście ceny różnią się dosyć w zależności od miejsca, do 1.8 t można założyć o dobre 500 taniej.
feldbahn75 - Pon Paź 03, 2016 18:57
Twierdzisz że głupoty gadam, a raczej piszę, ale mnie nie zrozumiałeś. Być może dlatego, że źle lub do końca nie napisałem o o mi chodzi. Gdy zamawiałem założenie lpg, to do 1,8 wyniosło niewiem ponad 3000, a do 1,8T - 3200. Poinformowano mnie, że do turbo w tym przypadku jest droższy. Nie wiem dlaczego, nie interesowałem się. Kupiłem, zapłaciłem i już mi się zwróciła.
[ Dodano: Pon Paź 03, 2016 19:57 ]
slax, przyznaje Tobie rację. Znalazłam faktury i faktycznie za instalację staga zapłaciłem 2400 a nie 3200. Pamiętam jednak, że mówili że do turbo jest 150 droższa. A te 3200, to wzięło mi się z kupionej wczoraj pralki
slax - Pon Paź 03, 2016 19:41
feldbahn75, Tu się zgodzę jesli mowa o zwykłym 1.8 a 1.8 turbo to do turbasa może byc droższa, natomiast tutaj mówimy o V6
j0zek - Pon Paź 03, 2016 19:42
sknerko napisał/a: | robocizna przy wymianie przeważnie 600-800 a części: wysprzęglik+pompka ok 700, sprzęgło od 350 chyba zaczynają się ceny, ja kiedyś kupowałem jakieś za ok 400 i ew. dwumas i tu już ok 1500-2000 |
Ja płaciłem za wymianę wysprzęglika 350 zł
sknerko - Pon Paź 03, 2016 21:27
j0zek napisał/a: | Ja płaciłem za wymianę wysprzęglika 350 zł | A Kamil 200 napisałem dlatego "przeważnie" bo za frytki mało kto się podejmuje to robić
emeswuu - Wto Paź 04, 2016 12:03
samą robocizną się nie martwie, bo wszystko robie u znajomego mechanika/gazownika. Często stosujemy bartery, moje usługi za jego naprawy, dlatego interesuje mnie wylacznie cena częsci. Bo koszt roboty to wiadomo. 1l ballantines'a
[ Dodano: Wto Paź 04, 2016 13:03 ]
aa, jesteście w stanie mi powiedzieć, jak wygląda oryginalny dźwięk audio w roverkach?
mam panel szeroki na kasety widziałem gdzieś poradnik jak podłączyć auxa, i zastanawiam się jak wygląda tu kwestia nagłośnienia, jest ktoś w stanie pokazać mi próbkę dzwięku?
ps, nie jestem fanem wstawiania żadnych tub na pół bagażnika itp. lubię używać tego co fabryka dała, chyba że jedyne co dała to du*y
sknerko - Wto Paź 04, 2016 13:23
emeswuu napisał/a: | używać tego co fabryka dała, chyba że jedyne co dała to du*y | Tu tak mamy niestety ale alpine fabryczny jeszcze jako tako gra. Alpine to taki z wyświetlaczem radia w lewym górnym rogu
emeswuu - Wto Paź 04, 2016 15:25
z tego co widze mam ten : AL7RV630 [szeroki panel 2DIN]
sknerko - Wto Paź 04, 2016 17:34
czyli to o którym pisałem, gra nie najgorzej ale i tak każde inne je pozamiata
emeswuu - Sro Paź 05, 2016 08:07
Chyba problem rozwiąże się sam, brakuje mi ciśnienia na jednym tłoku.. mechanik mówi ze ktos juz coś przy tym robił i bedzie sprawdzać czy jest sens naprawiania czy też niebardzo.
longer86 - Sro Paź 05, 2016 08:15
No to ciekawie... Robisz? Zmieniasz silnik? Jesli chcesz się pozbyć to podaj tu numer vin, żeby ktos nie kupił "okazji" od Niemca od Ciebie
sknerko - Sro Paź 05, 2016 09:27
Ja bym zrobił porządnie i założył sobie gaz i auto na 200-300kkm do jazdy
emeswuu - Sro Paź 05, 2016 11:50
Jeśli już to bede sprzedawać i pisać uczciwie co wiem. Stan wizualny moim zdaniem bdb, i troche mi szkoda ze pojawiają się takie kwiatki. Jaka cena może być za takiego roverka uszkodzonego po opłatach wszystkich? srodek bdb, blacha piekna rocznik 2000 (Y w vinie)
|
|