Zobacz temat - [R75] Przepala się bezpiecznik F2 - 20A, potrzebny schemat !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przepala się bezpiecznik F2 - 20A, potrzebny schemat !

kobuz1 - Nie Paź 09, 2016 13:32
Temat postu: [R75] Przepala się bezpiecznik F2 - 20A, potrzebny schemat !
Witam serdecznie, potrzebuję Waszej pomocy. W Roverze 2.5 V6 przepala mi się bezpiecznik pompy paliwa. Odpiąłem wtyczkę od pompy i nadal przepala. Auto było uderzone, więc wszystko z przodu jest porozpinane. Podczas napraw odpiąłem sondy gdy sciagalem wydech, poźniej podczas prób auto odpalało normalnie bez sond lambda. Po zamontowaniu wydechu i sond auto nie chcialo odpalic. Okazuje sie ze bezpiecznik spalony. Wymienilem i nadal to samo - przepala bezpieczniki. Zatem odpialem z powrotem obie sondy jednak problem nie zniknął.
Moje pytanie do Was brzmi - jakie inne układy są jeszcze na tym bezpieczniku? Nie wiem co sprawdzać. Pod maska wszystkie kable są oddzielone, nic nie zwiera niby...
Może ma ktoś schemat układu paliwowego silnika V6 2.5? Bardzo proszę o pomoc, bo w galerii nie znalazlem schematu tego motoru. Pozdrawiam - Julian

YOBACK - Nie Paź 09, 2016 19:29

Podaję link do schematu elektrycznego pompy paliwa w Roverach 75:
http://iv.pl/images/30301949368927518696.jpg

kobuz1 - Wto Paź 11, 2016 16:55

Czy ktoś może mi pomóc w sprawie tego bezpiecznika? Z góry dziękuję
longer86 - Wto Paź 11, 2016 16:59

To moze podaj numer bezpiecznika... Bo kolega YOBACK, wyslal Ci schemat układu i masz tam przewody które idą przez bezpiecznik i opisane elementy układu... Skoro bylo uderzone w bok to moze jak skrecali to uwalili gzzies przewód śrubą i zwiera cos do masy
sknerko - Wto Paź 11, 2016 20:19

no jest w temacie posta F2 20A
longer86 - Wto Paź 11, 2016 22:09

Czyli nie jest to bezpiecznik od pompy paliwa.
dj_darco - Wto Paź 11, 2016 23:02

I czy to na pewno ma być 20A? A nie przypadkiem 30A To jest bezpiecznik od kontroli trakcji
kobuz1 - Sob Paź 15, 2016 00:39

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi koledzy! Niestety chyba rzeczywiscie to nie jest od pompy paliwa... bo na schemacie nie ma żadnego bezpiecznika 20A F2, Oto ikona jaka jest przy tym bezpieczniku w skrzynce na etykiecie: http://bi.gazeta.pl/im/9/11550/z11550449M.jpg
Auto bylo uderzone z przodu, obejrzalem chyba wszystkie kable pod maska. Odpalało normalnie. Postało kilka miesiecy i teraz jest zwara.. Wilgoc? Aż tak?

[ Dodano: Sob Paź 15, 2016 00:39 ]
Udało mi się znaleźć przyczynę awarii, mianowicie bezpiecznik ten odpowiada nie tylko za pompę, ale również m.in. za cewki zapłonowe. Podczas gdy auto dostało strzała z przodu i silnik zawisł na kablach, wyrwała się wtyczka z kawałkiem cewki WN z tyłu za silnikiem. W rezultacie wtyczka wisiała dotykając do metalowej rurki. Awaria usunięta, cewka naprawione, auto pali na dotyk. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam i dziekuję!