Zobacz temat - [R75] Kolektor ssacy czy zawory?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kolektor ssacy czy zawory?

bochas - Pon Paź 10, 2016 09:08
Temat postu: [R75] Kolektor ssacy czy zawory?
Od dawna mam problem z "dieslowskim" klekotaniem w silniku (2.0, V6). Torque pokazuje mi blad P1473 (motylki w kolektorze ssacym) i jest to jedyny wyswietlany blad. Wskazania TOAFa ciezko mi zinterpretowac - pokazuje blad tych motylkow, ale tez wiele innych rzeczy, ktore sa albo nie sa bledami. Na brytyjskim forum przeczytalem dawno temu, ze usterka ta raczej jest niegrozna, tylko w ostatecznosci moze dojsc do zassania polamanych motylkow do silnika, wiec jezdze tak juz pare lat. Ostatnio jednak halas sie nasilil. W zwiazku z tym, mam nastepujace pytania:
- Czy moga to byc zawory (tak zasugerowal mechanik nieznajacy budowy R75)? Czy gdyby to byl problem z zaworami, wyswielilby mi sie blad w Torque/TOAFie?
- Skad moge sciagnac sprawdzony kolektor i czy jest gdzies w Trojmiescie warsztat, ktory ma wiedze na temat R75? Znam oczywiscie Kulesze, ale nawet, gdy ide z najmniejsza pierdola, to jestem co najmniej o tysiaka lzejszy.

Dzieki.

sknerko - Pon Paź 10, 2016 09:31

To nie są zawory to jest kolektor a raczej klapki w nim (Jak można stosunkowo słabym 2.0V6 jeździć latami bez sprawnych VIS? ja w moim po tygodniu miałem dość i naprawiałem) może tylko siłowniki VIS trzeba zrobić a sam kolektor jest ok. Trzeba zdjąć Visy i obadać klapke tego z boku i cięgno tego od góry. Jak zdejmiesz visy będziesz wiedział jak je sprawdzić czy klekoczą.
bochas - Nie Paź 16, 2016 10:13

Odkrecilem modul power i widze, gdzie jest problem. Listwa, do ktorej mialy byc przyczepione motylki, rusza sie w 3 wymiarach, jest calkowicie urwana. Bede probowal ja chociaz wyciagnac, zeby nie klekotala. Czy ktos widzi potenclajne problemy, jakie to moze spowodowac?
sknerko - Nie Paź 16, 2016 10:43

wymień kolektor bo możliwe że któraś klapka zostanie zassana w silnik.
bochas - Nie Paź 16, 2016 10:52

Pytalem w Auto-Landzie, nie maja juz takich rzeczy. Na allegro tez nie widze (nowych). No i oprocz tego szukalem ogolnie w internecie. Nie wiem, czy mam jakis wybor.
sknerko - Nie Paź 16, 2016 11:05

Nowy to raczej rzadkość, szukaj używki np. z anglika.
AdaskoC - Nie Paź 16, 2016 13:54

bochas, liczyć musisz się z kosztem ok 500-600zł za pewniaka z przebiegiem do 50-60 tyś km. Ewentualnie takiego do 100 tyś za jakieś 300-350zł

Takie z przelotem ok 150 tyś to już ryzyko czy niedługo nie zacznie klepać.

Możesz też podpytać użytkowników na forum co dopiero przy czwartej sztuce udało się kupić sensowy kolektor. Choć ja kupiłem osobiście kiedyś za jakieś 250zł i działał aż do sprzedaży auta :)

bochas - Nie Paź 16, 2016 15:15

AdaskoC napisał/a:
bochas, liczyć musisz się z kosztem ok 500-600zł za pewniaka z przebiegiem do 50-60 tyś km. Ewentualnie takiego do 100 tyś za jakieś 300-350zł


no nie wiem, uzywane to troche loteria... poza tym nie wiem, czy jakikolwiek 11-letni albo starszy samochod moglby przejechac tylko 60kkm - a jak ktos w miedzyczasie wymienial kolektor, to jak to zweryfikowac:)

A zajmuje sie ktos w Polsce regeneracja kolektorow i daje gwarancje? Nie powiem, ze koszty nie graja roli, ale spokojnie jestem w stanie wydac wiecej niz 300 za cos, co bedzie dzialac.

AdaskoC - Nie Paź 16, 2016 15:43

Takich 75 po 25-35tys mil jest pełno :-)
estern - Czw Paź 20, 2016 08:52

Mam ten sam problem na allegro jest jedna sztuka za 500 i na tym koniec, a ma ktoś może namiary na tego człowieka ? na youtube jest film ze zregenerowanymi klapkami

https://www.youtube.com/watch?v=thARkuFZ_cM

sknerko - Czw Paź 20, 2016 09:41

Eee.... to jest chyba regeneracja co xROnx robił
bochas - Pon Paź 24, 2016 09:25

estern, mozesz sprobowac na ebayu, ale tanio nie bedzie. wlasnie kupilem goly kolektor za 80 funtow + 35 przesylka z uk. to byl najtanszy, a jednoczesnie z najmniejszym przebiegiem (choc i tak wyszlo 54k mil).
AdaskoC - Pon Paź 24, 2016 10:25

U mnie jest teraz z przebiegiem 57tyś KM(mogę załączyć zdjęcia licznika i wydruki z TOAF) w cenie ok 750zł brutto + gwarancja rzecz jasna.

Jest ogólnie kompletny silnik 2.5 2003r po tym przebiegu, jak by kogoś interesowało

estern - Pon Paź 24, 2016 10:39

Rozumiem że do 2.0 od 2.5 podejdzie kolektor bez żadnych problemów ?
AdaskoC - Pon Paź 24, 2016 11:30

Bedzie ok. Od freelandera również.
bochas - Pon Paź 24, 2016 11:42

Tak z ciekawosci, na czym polega gwarancja?
AdaskoC - Pon Paź 24, 2016 11:56

Na zwrocie towaru przez kupującego i zwrocie gotówki przez sklep w przypadku gdy towar a w tym przypadku kolektor, popsuje się w ustalonym okresie czasu.

Nie ma opcji wymiany kolektora na drugi, ponieważ tylko jeden jest na stanie.

bochas - Pon Paź 24, 2016 13:02

ok, ale w jakim czasie?
AdaskoC - Pon Paź 24, 2016 13:04

W ustalonym z kupującym. Ale to już do ustalenia indywidualnie, nie na forum publicznym.
bochas - Sro Lis 02, 2016 13:56

dostalem dzis kolektor. nic nie puka, ale jest brudny jak matka ziemia. czy ktos kiedys myl cos takiego? karcher raczej odpada, bo nie chcialbym na wstepie polamac wszystkiego co w srodku. czy oczyszczenie tego przed zamontowaniem w ogole ma sens?
AdaskoC - Sro Lis 02, 2016 20:09

Ciężko powiedzieć, wiadomo że czysty będzie lepszy dla silnika. Natomiast z drugiej strony, jeśli jest pokryty olejem w środku to pracujące elementy mają jakieś tam smarowanie zawsze.