Zobacz temat - [R214] Samochód sam dodaje gazu / falujące obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Samochód sam dodaje gazu / falujące obroty

Saaphyri - Pią Paź 14, 2016 11:55
Temat postu: [R214] Samochód sam dodaje gazu / falujące obroty
Witam, na biegu jałowym falują mi obroty.
Obroty mam na poziomie ok. 1000, co jakiś czas skaczą do 1200 / 1300.

Dodam, że czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora jest zepsuty.

Co może być przyczyną ? Ten czujnik ? Gdzie jeszcze szukać ?

boli88 - Pią Paź 14, 2016 15:28

Polecil bym wymiane lub przeczyszczenie silniczka krokowego
seraph - Pią Paź 14, 2016 15:37

Skąd wiesz, że masz padnięty czujnik? Najprościej to go po prostu odepnij i zobacz czy obroty się ustabilizowały - jeśli tak to masz przyczynę.

W R214 są 2 czujniki - jeden (dolny) od zegarów, a drugi od ECU i gdyby ten wariował to rzeczywiście mogłoby tak się dziać jak u Ciebie. Gdyby nie działał wcale to miałbyś ciągle zawyżone obroty i problemy z odpalaniem ciepłego silnika.

Jeśli nie to to może silnik krokowy? Czyściłeś? Na pewno nie wymieniaj go w ciemno bo to nie tania część.

Saaphyri - Pią Paź 14, 2016 15:41

Wiem to po tym, że wgl. nie włącza mi się wentylator.

Okej to będę szukał :)

seraph - Pią Paź 14, 2016 16:47

Wentylator może być nie sprawny i się nie włączać. Do tego wentylator u nas włącza się dość "wysoko", więc może silnik nie osiąga takiej temperatury - jakby nie patrząc to odpięcie górnego czujnika temperatury powinno spowodować włączenie się wentylatora.
robsson78 - Sob Paź 15, 2016 20:11

Tak na szybko możesz sprawdzić.
- ręką linkę przepustnicy czy nie jest za bardzo napięta, czy przepustnica płynnie powraca do swojego położenia.
- auto może łapać też lewe powietrze (jakaś nieszczelność w układzie dolotowym)

Swoją drogą to sporo ryzykujesz jeżdżąc z uszkodzonym czujnikiem na komputer bo to właśnie on odgrywa bardzo ważną rolę w ustalaniu składu mieszanki a przede wszystkim odpowiada za załączenie wentylatora chłodnicy kiedy silnik się przegrzewa np. w korku.
Ten czujnik to podstawowa rzecz którą powinieneś wymienić aby szukać dalej przyczyny falowania.
http://sklep.landroverowy...mek100060l.html

amur572708 - Sro Paź 19, 2016 09:55

też tak miałem, obroty wchodziły nawet na 3-4 tys. winny był potencjometr w przepustnicy, tzw. czujnik położenia przepustnicy