Zobacz temat - [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala

imperialista - Sob Paź 22, 2016 18:00
Temat postu: [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
Szanowni koledzy,

Samochód jest moich rękach od niecałych dwóch tygodni. Dzisiaj przejechał trasę około 100 kilometrów bez najdrobniejszych problemów, zbliżałem się już do miejsca docelowego i nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów (typu brak mocy), silnik zgasł, gdy brałem lekki zakręt wjeżdzając do miasta. Trochę nieciekawie. Dotoczyłem się na pobliskie podwórko. Komputer pokazał przez moment błąd, ale manewrując nie zapamiętałem co to było. Z pewnością rzecz tyczyła się ciśnienia, ale High/Low, czy fuel/oil - tego już pewny nie jestem.

Każda próba odpalenia kończy się fiaskiem. Rozrusznik kręci sprawnie i zdrowo, ale na tym się kończy. Pół baku paliwa mam.


Powiedzcie mi proszę od czego powinienem zacząć...

Autem zrobiłem lekko 1,5 tysiąca - mógłby mnie ten lekki zawód spotkać trochę później :)

adam_26 - Sob Paź 22, 2016 18:23

Jeśli nie masz TOFA-a to sprawdź poziom płynów ustrojowych olej i płyn chłodniczy, zobacz czy nie ma jakiejś plamy pod autem.

Zobacz czy jak próbujesz odpalić to obrotomierz się wychyla??

Potem bezpieczniki wszystkie.

Najlepiej zaopatrz się w interfejs do darmowego TOAF-a i sam zobaczysz jakie błędy są -> http://www.toaf.roverki.eu/index.php/pl/

j0zek - Sob Paź 22, 2016 18:30

Zacznij od sprawdzenia, czy pompa paliwa (i ta pod maską i ta pod tylną kanapą) załącza się przy zapłonie. Ja obstawiam, że któraś z nich padła.
Ile miałeś paliwa w baku?

imperialista - Sob Paź 22, 2016 18:30

Dzięki za odpowiedź! Obrotomierz się wychyla. Kabel mam, tylko niestety wiozłem ze sobą Maca, więc nie mogłem zerknąć w TOAF :(

Płyny w normie, plam pod autem zero. Bezpieczniki sprawdzę jutro.

Ostatnia rzecz jaka mi się rzuciła w oczy przed "zostawieniem sprawy na jutro" to lekkie zapocenie tuż nad filtrem paliwa. Wydaję mi się, że jednak układ paliwowy jest w topie winowajców.


@j0zek - paliwa miałem ponad połowę baku. Kojarzę problem z pompą w baku, potencjometrami itp. - zresztą tuż po awarii dolałem mu 10 litrów z kanistra. Pompa pod maską działa - tylnej jednak nie sprawdzałem. Dzięki za trop!

MaReK - Sob Paź 22, 2016 21:36

Skoro to było podczas manewru skrętu w lewo/prawo - to może niewystarczająca ilość paliwa. Nagle zabrakło mu go i zgasł. Ponieważ wyłączył się w trakcie jazdy i na włączonym zapłonie, to zaświecił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.

Na pewno wiele pomogłaby diagnostyka. Skoro twierdzisz, że pompa grodziowa funkcjonuje, to nalej jeszcze z 10l do baku.

uroczya - Sob Paź 22, 2016 21:40
Temat postu: Re: [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
imperialista napisał/a:
Szanowni koledzy,

Samochód jest moich rękach od niecałych dwóch tygodni. Dzisiaj przejechał trasę około 100 kilometrów bez najdrobniejszych problemów, zbliżałem się już do miejsca docelowego i nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów (typu brak mocy), silnik zgasł, gdy brałem lekki zakręt wjeżdzając do miasta. Trochę nieciekawie. Dotoczyłem się na pobliskie podwórko. Komputer pokazał przez moment błąd, ale manewrując nie zapamiętałem co to było. Z pewnością rzecz tyczyła się ciśnienia, ale High/Low, czy fuel/oil - tego już pewny nie jestem.

Każda próba odpalenia kończy się fiaskiem. Rozrusznik kręci sprawnie i zdrowo, ale na tym się kończy. Pół baku paliwa mam.


Powiedzcie mi proszę od czego powinienem zacząć...

Autem zrobiłem lekko 1,5 tysiąca - mógłby mnie ten lekki zawód spotkać trochę później :)


Problemu takiego nie mialem z R.
Wyglada na problem z paliwem...jestes pewien ze miales pół zbiornika? Czy połowę pokazywal wskaźnik?
Dolej paliwa, przekrec kluczyk aby pompa napompowala...nawet powtórz z dwa razy. Powinien zaskoczyć.
Ew sciagnij przewod od filtra-zasilajacy i zobacz czy pompa podaje paliwo.
Immo gasnie?

MaReK - Sob Paź 22, 2016 21:48

uroczya napisał/a:
Immo gasnie?

Jeśli ma komputer pokładowy (a z relacji w pierwszym poście może to wynikać - komunikat low pressure), gdyby problem dotyczył immo po pierwsze auto nie kręciłoby rozrusznikiem (chyba, że brak synchronizacji pomiędzy EWS-DDE), na komputerze byłby duży symbol przekreślonego silnika.

longer86 - Sob Paź 22, 2016 21:54

Stawiam ze padla pompa w baku, paliwo sie przelało... Zdechł i nie moze zaciągnąć
sknerko - Nie Paź 23, 2016 12:23

longer86 napisał/a:
Stawiam ze padla pompa w baku, paliwo sie przelało... Zdechł i nie moze zaciągnąć
Ja też tak obstawiam a j0zek coś o tym wie z autopsji :mrgreen:
adas07072a - Nie Paź 23, 2016 14:29

Miałem podobny problem jakiś czas temu. Jechałem nagle autozgaslo i nie chciało zapalić. A że byłem na dość ruchliwej drodze i na górce to pchnalem i odpalił ale dnia następnego długo kręcił i albo odpalił albo nie winowajcą całego zamieszania był czujnik cisnienia na na listwie wtryskowej. Po wymianie czujnika problemu juz nie ma.
imperialista - Pon Paź 31, 2016 21:32

Dla potomności - po awarii do baku wlałem łącznie ciut ponad 15 litrów paliwa, ale niestety odpalić nie chciał. Pompę pod maską słyszałem. Tej w baku - nie.

Pojechał do mechanika. Odpowietrzyli układ, wymienili filtr paliwa, potwierdzili że pompa w baku nadaje się do wymiany, samochód odebrałem. Pojechałem od razu na stację paliw i ku mojemu zdziwieniu, wlałem jeszcze 35 litrów. Doliczając wcześniejsze 15 - prawdopodobnie mieliście rację: paliwa było za mało + licha pompa = zachłysnął się powietrzem.

Od tego momentu przejechałem z 500 km. bez problemów i przy okazji szukam sprawnej pompy na podmiankę. ;)

PS. Dziękuję Wam bardzo za pomoc!

prebenny - Wto Lis 01, 2016 08:14

imperialista układ tak na prawdę odpowietrzy się sam ;) Kwestia braku paliwa po prostu.
Adrian138 - Sob Lis 05, 2016 11:08

Witam. Moim problemem jest 2.0 CDT jechałem obojętnie jaką prędkością i tracił moc. Żeby ponownie odpalić to w pędzie resetowałem zapłon czyli cofnąłem kluczyk przekręciłem i typowo na pych odpala, odpala również na małej mgiełce plaka, a o własnych siłach nie chce. Na pompce paliwa tej pod maską jest ciut ropy, ale pompka pracuje bo popuszczając nakrętki na przewodach od wtrysków paliwo leci jak głupie. Co to może być? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
prebenny - Sob Lis 05, 2016 11:45

Adrian138 nie piszemy tych samych postów w różnych tematach.
longer86 - Sob Lis 05, 2016 11:48

Jak Ci cieknie z pompy to pewnie nie ma odpowiedniego cisnienia
Adrian138 - Sob Lis 05, 2016 15:05

No przepraszam prebenny ale no ręce i cycki opadają. Dodam jeszcze że mój R jest u mnie dopiero miesiąc i jeszcze nie ogarnąłem wymiany filtrów i oleju. Tam z tej pompki to leciutko musi się sączyć bo kapnąć ropa nie kapnie, ale stoi ropa że tak powiem na tej pompce. Pewnie pompka będzie do wymiany, z tym że dziwne bo po zgaszeniu i od razu chciałbym go odpalić to ciśnienie by mu tak szybko nie spadło.
longer86 - Sob Lis 05, 2016 15:23

Ciśnienie spada zaraz po zgaszeniu
Adrian138 - Sob Lis 05, 2016 15:32

Chcąc sprawdzić ciśnienie tej pompki, to zdjąć przewód z pompki czy przy pompie wtryskowej? I czy mocno musi się lać? Czytałem w innym temacie że mają problemy z zaworkiem zwrotnym i że za dużo paliwa idzie w powrót. Czy to prawda i czy sprawdzić to można zaciskając ten przewód powrotny?
wellman - Sob Lis 05, 2016 15:57

Adrian138, chcąc sprawdzić ciśnienie pompki zdejmujesz przewód, który wychodzi z tej pompki. Niemniej "na oko" trudno będzie Ci zmierzyć różnicę między prawidłowym 3,6 bar, a np. 2.5 bar. Najlepiej byłoby sprawdzić z użyciem komputera i np. TOAF-a (o tym jest cały osobny temat).

Druga sprawa, zgadzam się z przedmówcami, jeśli na pompce pod maską widzisz ropę to znaczy, że masz przeciek i ciśnienie nie będzie odpowiednie. Może być też tak, że zasysa lewe powietrze.

Adrian138 - Sob Lis 05, 2016 16:06

To zanim zamówię pompkę to na oko sprawdzę ciśnienie i osuszę pompkę i dam opaskę skręcaną bo jest ta zapinana i ciężko mi jest stwierdzić czy to pompka cieknie czy przewód może się zluzował. Jutro sprawdzę i dam znać.
MaReK - Sob Lis 05, 2016 20:18

Może ciec z wtyczki elektrycznej tej pompki. Tam nie ma aż takiego ciśnienia, żeby trzeba było nie wiadomo jaki cybant stosować. Możesz zdjąć sobie wylot z czujnika ciśnienia (tego na filtrze) i włożyć do dużego słoika. Poproś kogoś aby włączył wtedy zapłon i sprawdź czy strumień jest okej i pełny (tzn. nie ma w nim przerw - powietrza). Jeśli będzie okej, to spróbuj wyczyścić zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.

Najlepiej podłączyć TOAF'a i sprawdzić jak zachowuje się pompa progowa podczas włączenia zapłonu.

Adrian138 - Sob Lis 05, 2016 20:34

Żebyśmy dobrze się zrozumieli bo jest zawór ciśnienia na pompie wtryskowej tak? I czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej? To jest ten zawór dokręcony dwoma śrubkami z jedną wtyczką? Mogę mieć z tym kłopot, coś więcej może wyjść z tym zaworem? Narzędzia mam porządne tylko żeby nie popełnić błędu. Dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam.
MaReK - Sob Lis 05, 2016 21:07

Zawór to zawór, a czujnik to czujnik. Zawór dokręcony jest do pompy wtryskowej CR na dwie śruby. Czujnik ciśnienia jest wkręcony w listwę.

Adrian138 napisał/a:
Narzędzia mam porządne

Do kolekcji brakuje Ci TOAF'a :P

Zacząłbym od diagnostyki. Takie rychłe zgaśnięcie motoru musi odłożyć się wpisem w historii zdarzeń w sterowniku silnika.

Adrian138 - Nie Lis 06, 2016 13:48

Postaram się jeszcze w tym miesiącu zakupić kabel, program już mam. Jutro wyczyszczę i ten czujnik na listwie, i ten zawór na pompie wtryskowej, osuszę i uszczelnię tą pompkę koło aku, zamówię zestaw filtrów i olej bo i tak to muszę zrobić. Zobaczymy czy coś to da. Kabel niby nie takie pieniądze ale w tym kraju to ciężkie życie. Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 11:43 ]
Czy to może być już jakaś poszlaka? Pompka jest szczelna bo wyczyściłem osuszyłem ją, czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej nie czyściłem ale po demontażu i czyszczeniu zaworu w pompie osuszyłem go i zamontowałem odpalił i chodził normalnie jak przed awarią. Drugi raz już nie zapalił, więc powtórzyłem czyszczenie i osuszenie zaworu i odpalił tak samo dałem mu popracować 15 min. zgasiłem go i zaś nie zapala. Pewnie gdybym znów wyjął zawór oczyścił, osuszył to by zapalił i tak do osranej śmierci. Co dalej z tym fantem robić?

[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 12:17 ]
Tak patrząc na allegro wszystkie te zawory wysokiego ciśnienia pomp cr czy to hdi, jtd czy np. bmw 3.0d mają na koniec igiełkę (trzpień) u mnie za białym i zielonym oringiem tego nie ma jest tylko dziurka tak to ma wyglądać?

[ Dodano: Nie Lis 06, 2016 13:48 ]
Byłem sprawdzić jeszcze ciśnienie pompki to palcem nie utrzymałem nawet tak cisnęło a butelkę po płynie do okien napełniło w 3 sekundy pełnym ciurkiem z wężyka leje. Także no wiem że bez kabla wielkie g można sprawdzać. Ale męczy mnie ten zawór wysokiego ciśnienia że po ponownym montażu odpala jednorazowo. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

MaReK - Nie Lis 06, 2016 14:58

Myślę, że słabo czyścisz zawór, ew. zawór po prostu już się skończył i musisz wymienić na inny. Albo używka albo nówka... w zależności od budżetu. Ja kupiłem sobie używany z BMW X5, niestety nie on był winny, tak więc na przyszłość mam już drugi :P

Podłączenie pod kompa pewnie potwierdzi problem z zaworem, ew. wskaże jeszcze coś innego.

Adrian138 - Nie Lis 06, 2016 15:43

Powiedz mi Marku jak dobrze go wyczyścić bo leży teraz na biurku zamoczony w rozpuszczalniku przed monitorem ten zawór o nr. 0 281 002 287, rozumiem że jak kupować to tylko i wyłącznie zawór o tym samym numerze tak?
MaReK - Nie Lis 06, 2016 19:43

Zdecydowanie o takim samym numerze, ale nie filtrowałbym po haśle "rover 75".
Będzie pasował od BMW 3.0d. Mnie się udało porządny zawór zakupić w cenie 150 zł.

Ja w rozpuszczalniku nie myłem zaworu. Włożyłem go do benzyny ekstrakcyjnej, jak się pomoczył to przy pomocy dużego ciśnienia z kompresora dmuchałem w to sitko. Potem znowu moczyłem i tak kilka razy. Na koniec (może mało higienicznie) ale wsadziłem zawór do ust i wysysałem z niego brud plując na ziemie resztkami. Tak zawór działa mi już od 3 lat kiedy wystąpił problem z gaśnięciem podczas jazdy.

Kupując zawór możesz trafić na taki, który nie ma tego króćca - też będzie się nadawał.

Adrian138 - Pon Lis 07, 2016 16:02

O jakim sitku mowa? Mój zawór wygląda tak:

Moczył się 24h dziś zamontowałem i zapalił raz pochodził zgasiłem i nie zapala, czyli nie pomogło. Pompka przez sekundę chodzi szybko a potem słychać że zmniejsza obroty to normalne? Czy ma pompować równomiernie? Wpadłem na pomysł i nie wiem czy będzie dobry. Bym na próbę podłączył gruchę taką jak seryjna w Renault czy Peugeot między pompką a filtrem i podczas odpalania dopompować mu i zobaczę czy zapali. Dobry pomysł?

longer86 - Pon Lis 07, 2016 16:21

Kupilbys kabel za 50 zl wiedzialbys czy wstępnie masz 3 bar ciśnienia a na pompie CR okolo 280-300
MaReK - Wto Lis 08, 2016 10:53


Ty masz bez sitka. Byłoby fajnie, jakbyś kupił kabel i sprawdził za pomocą TOAF'a jakie masz ciśnienie na progówce. Jednak gdyby ono było kiepskie nie odpaliłbyś w ogóle, a Tobie raz się udaje. Czy uda się również jak zdejmiesz na zapłonie wtyczkę od zaworu i założysz ponownie?

Może masz coś w z paliwem?

Ostatnio walczyłem wspólnie z właścicielami z takim upartym silnikiem CDT w R75.
Zrobiłem im zdalnie pomiary, wszystko wskazywało na problemy z ciśnieniem paliwa. Objawy były troszkę inne niż u Ciebie, ale podobne. Auto paliło z oporami na zimnym, ale paliło. Na ciepłym praktycznie w ogóle no i w drodze potrafił zgasnąć.

Pierwszy typ: czujnik położenia wałka rozrządu - podmieniony, nie ma poprawy.
Drugi typ: pompa w baku (ciśnienie wstępne było małe przy małej ilości paliwa) - wymieniona nie ma poprawy.
Trzeci typ: pompa na grodzi + zaworek zwrotny - wymienione. Ciśnienie skoczyło do 4.53 bar i nie drgnęło nawet jak silnik pracował pod obciążeniem. Pompa utrzymywała takie ciśnienie cały czas i to było dla mnie szokiem. Stawiałem na źle założony zaworek.
Czwarty typ: niekontakt na czujniku ciśnienia paliwa w listwie. Oczyszczone, piny dogięte - nie ma poprawy.

W międzyczasie panowie wymienili komplet wtryskiwaczy. Po wymianie, działał przez 2 dni ;) Potem problem wrócił. Dodam, że nie było żadnego błędu na diagnostyce. Parametry były w normie. W akcie desperacji właściciel miał poprosić kolegę od innego R75 żeby podmieniać każdy element z osobna i sprawdzać czy się poprawi. Zaczęli od zaworu wysokiego ciśnienia. I to był strzał w dychę (bo w sumie cała reszta była już podmieniona/wymieniona). Teraz auto podobno zachowuje się prawidłowo, a po wgraniu modyfikacji oprogramowania sterownika silnika przyjemniej się jeździ ;)

Adrian138 - Sro Lis 09, 2016 17:52

Kabel zamówiony jutro lub raczej w poniedziałek będzie przez to święto. Ale znajomych mechaników pytałem to mówili że zawalony filtr lub ten zawór. Filtr ominąłem na krótko też nie zapalił czyli tak jak mechanicy mówią ten zawór na pompie i teraz pytanie takie: Czy takowy zawór będzie pasował? Czy musi być bez tego bolca na końcu identyczny jak ja mam? Bo ciężko znalezć identyczny. Mam taki jak dwie odpowiedzi wyżej.
MaReK - Czw Lis 10, 2016 14:56

Z bolcem może być. To właśnie filterek/sitko.
Adrian138 - Czw Lis 10, 2016 16:28

Właśnie dowiedziałem się wczoraj że z sitkiem jest 0 281 002 480 a ten co ja mam jest bez sitka i ma oznaczenie 0 281 002 287. Tych co ja mam jest znacznie mniej gdyż to był ulepszony zawór bo BOSCH chciał poprawić fabrykę. Ale pasuje śmiało od BMW 3.0D także mogę być spokojny o dostępność takowego zaworu. Kabel dziś nie przyszedł to pewnie dopiero w poniedziałek będzie. Ale już z ciekawości chciałbym wiedzieć w co wejść w programie i jaki pomiary zrobić, żeby było wiadomo w czym tkwi problem? Z góry dzięki pozdrawiam.
MaReK - Czw Lis 10, 2016 17:30

Adrian138 napisał/a:
Ale pasuje śmiało od BMW 3.0D

Pasuje. Ja mam od X5 ;) Zdarzają się też takie zawory, które miały sitko ale go nie mają.... bo się ułamały :P


Adrian138 napisał/a:
Ale już z ciekawości chciałbym wiedzieć w co wejść w programie i jaki pomiary zrobić, żeby było wiadomo w czym tkwi problem?

Najpierw wymień zawór. Złóż do kupy. Odpal.
A jak kabel przyjdzie, to się podłączysz i sprawdzisz błędy zapamiętane.
Skasujesz je, potem uruchomisz silnik ponownie, przejdziesz się kilka kilometrów, nie oszczedzając silnika po rozgrzaniu. Wrócisz, podłączysz sobie interfes i sprawdzisz czy któreś błędy nie powróciły. Następnie na jałowym sprawdzisz sobie:

- grupę 2 - wtryskiwacze, korekcje
- grupę 1 - a w niej: ciśnienie paliwa wstępnego, ciśnienie na listwie CR, masa powietrza wymagana i rzeczywista, % naciśnięcia pedału gazu, rzeczywiste ciśnienie doładowania.

Ten ostatni parametr warto zalogować podczas jazdy. Czyli uruchomisz program, live data, rozpoczniesz pomiar grupy 1. Odłożysz laptopa uruchomionego na siedzenie pasażera i rozpoczniesz jazdę. Jazda musi być dynamiczna. Następnie zatrzymasz logowanie, zapiszesz do pliku i podzielisz się na PW, albo wkleisz tutaj.

Potem zrobisz sobie cziptuning oferowany przez program w gratisie. Czyli podniesiesz mapę z 115 do 131KM i zrobisz loga ponownie.

Pozdrawiam,

Adrian138 - Wto Lis 15, 2016 17:28

A więc tak zaworu nie wymieniałem bo drugiego nie mam, dziś odebrałem wczorajsze awizo czyli mój kabelek i błąd jest taki: 1260-Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego.

Tak to wygląda.
A z tym Live Data mam problem nie wiem jak sprawdzić ciśnienie itp. Miałem kiedyś Lancie Lybre wchodziłem programem Fiat Ecu Scan to tylko zaznaczałem poszczególne pozycje i sprawdzałem to gazu dałem i wartości się zmieniały a tutaj wchodzę w Live Data i mam to:

Może coś zle robię. Ale wracając do tematu nie odpalania. Czy to wygląda na pompkę tą przy akumulatorze? Z góry dziękuję za dalszą pomoc. Pozdrawiam.

longer86 - Wto Lis 15, 2016 17:31

Tak to wyglada
Adrian138 - Wto Lis 15, 2016 17:39

U mnie krucho z sianem, wiem że najlepsza byłaby Pierburga za 550zł ale czy jak zamówię zamiennik niemiecki za 200zł to też jakiś czas będzie działać? Bo niby gwarancja jest, niby ciśnienie ma takie samo. Jak uważacie? Bo zbytnio nie mogę czekać do wypłaty, chyba że stwierdzicie że musowo Pierburg to będę czekał.
MaReK - Wto Lis 15, 2016 19:11

Podmień od kogoś zawór na chwilę wysokiego ciśnienia. Ja też w tym jednym przypadku zaczynałem od wymiany pomp, a na koniec okazało się, że to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR.

A ten błąd CR kiedy wystąpił. Jaki masz teraz przebieg? To świeże czy jakiś arch.

Spróbuj zrobić live data z odczytu ciśnienia wstępnego zaraz po włączeniu stacyjki.
Jeśli tam będzie lipa, wtedy myśl o pompie.

Wejdź w live data. Jeśli nie masz żadnej listy do wyboru, to kliknij prawy klawisz myszy na białym polu lewego okienka. Następnie zrób DODAJ, wybierz sobie ciśnienie wstępne i zrób zastosuj. Nie wiem czy to jest jasno napisane ;) Mam nadzieję, że sobie poradzisz ;)

Adrian138 - Wto Lis 15, 2016 19:23

Nie mam od kogo podmienić każdy co ma auto to BMW LPG R75 nikt nie ma. Pompkę już zamówiłem. Błąd występuje po skasowaniu i ponownej próbie odpalenia, zapomniałem dodać że drugi błąd miał dodatkowe objaśnienie, co mnie zaskoczyło w tym okienku z błędem pod spodem było napisane jasno że zbyt niskie ciśnienie by odpalić silnik. Teraz będę wiedział jak ten live data odpalić bo klikałem i w te nazwy i to i tamto ale prawym przyciskiem nie próbowałem. Przebieg i usterka jest aktualne zdjęcia są z dzisiaj. Dzięki za pomoc w czwartek będę dłubał gdy przyjdzie pompka paliwa, wymienię sprawdzę, usunę błędy i przejadę się wtedy i podzielę informacjami. Dziękuje bardzo za pomoc, pozdrawiam.
BetJar - Wto Lis 15, 2016 21:21

Adrian138, też miałem ten błąd, sprawdź stan wtyczki na filtrze paliwa, ew. wyczyść, u mnie pomogło.
Adrian138 - Wto Lis 15, 2016 21:56

Wyczyszczę i psiknę kontakt sprayem ale pompka jutro będzie wysłana więc tak czy inaczej wymieniam na nowe. Dzięki za radę.
MaReK - Wto Lis 15, 2016 22:01

Jednak zanim wymienisz pompkę zrób pomiar o którym Ci pisałem wyżej. Po zmianie pompki zobaczysz czy nastąpiła poprawa.
Adrian138 - Czw Lis 17, 2016 17:55

Marku zrobiłem pomiar przed i po. Pomiar przed wymianą bez zapłonu 0,96B na zapłonie 3,60B. Przy kręceniu rozrusznikiem na starej pompce spadało do 2,20B a tu spada do 2,80B. Auto dalej nie odpala, w sensie odpalił dwa razy ale kręciłem z 20s. Przejechałem się rozgrzałem i znów był ten sam problem przy depnięciu mocniej gazu dławiło go ale teraz zostało to zarejestrowane. 3 razy zgasł i 3 razy jest error. Wygląda to tak:

Wartości w każdym errorze się zmieniały bo przy różnej prędkości i obciążeniu to się działo.
A LiveData wygląda tak:



Powiedzcie czy te wartości korekty dawki paliwa tak mają się różnić? Bo ja już osiwieje z tym autem kasa się skończyła a auto nie jezdzi :( . Z góry dziękuję za pomocne informacje. Pozdrawiam.

marcin.misek - Czw Lis 17, 2016 20:40

Czy Ty widziales pomiar 4 wtryskiwacza ?
Wywal reszte danych z live data i zostaw tylko wtryskiwacze. i zrob ponowne pomiary.
Przy wyniku -151... to chyba jest dziura a nie wtryskiwacz, moze przez to lapie spadki cisnienia...

PS. A potrafisz uzywac przycisku PrintScreen( PrtScr, PrtCs) do robienia screenów ?
screen shot ekranu aparatem to robią dzieci w przedszkolu .. ;/

Adrian138 - Czw Lis 17, 2016 21:33

To nie mój laptop ja mam stacjonarny, więc nie robię tacie śmietnika. Zdjęcia są zrobione aby było widać a nie żeby było twórczo. Wtryskiwacz 4 cylindra no jest słabo ale chyba nie jest tak tragicznie żeby nie zapalał. Jak zrobię pomiary samych wtrysków i wyjdzie to samo to co wymienić? Zawór wysokiego ciśnienia, czy wtrysk paliwa 4 cylindra?
dawidd - Czw Lis 17, 2016 22:05

4 wtrysk jest zaciety lub zatarty. Zdejmij rurkę z przelewu i przekręcić kluczyk bez odpalania silnika. Na bank trysnie paliwem i dlatego nie może odpalić bo nie utrzymuje cisnienia
MaReK - Pią Lis 18, 2016 00:38

Za dużo rzeczy dodałeś do live data. Wtryskiwacze mierz sobie osobno. Tzn 1,2,3,4 wtrysk w jednej grupie pomiarowej. Te wskazanie 151 to są z dupy. TOAF jak mu się za dużo nawali w jednej grupie, to potem ostatni odczyt jest jakiś dziwny.

Utwórz sobie grupę WTYRSKI i tam dodaj tylko wtryskiwacze od 1 do 4. Potem zapisz, uruchom auto, wybierz grupę WTRYSKI i naciśnij START. Wtedy zobacz jak wygląda praca wtrysku. Generalnie wtryskiwacz nie pokaże więcej jak 10mm3.

[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 00:38 ]
Moim zdaniem wymiana pompy progowej nie była aż tak konieczna. Tu będzie problem z regulatorem ciśnienia na CR - zaworem. Jego bym podmienił.
Możesz wyczyścić i dogiąć piny na wtyku w czujnik ciśnienia na listwie.

Zrób sobie kopię swojego pliku LiveData.ini w katalogu C:\Program Files\Toaf Tool\
Następnie zmień zawartość pliku LiveData.ini w w/w katalogu na

Kod:

[MODULE_DDE]
LIST_000=DDELiveData000;DDELiveData002;DDELiveData004;DDELiveData005;DDELiveData006;DDELiveData017;DDELiveData020;DDELiveData039;DDELiveData040;
Lang_PL=Grupa 1;Wtryskiwacze;RPM - Cylinders;Grupa 2;
Lang_EN=Group 1;Injectors;RPM - Cylinders;Group 2;
LIST_001=DDELiveData079;DDELiveData080;DDELiveData081;DDELiveData082;
LIST_002=DDELiveData085;DDELiveData086;DDELiveData087;DDELiveData088;
LIST_003=DDELiveData000;DDELiveData001;DDELiveData006;DDELiveData044;DDELiveData045;DDELiveData103;DDELiveData104;

Uruchom program TOAF i będziesz miał prawdopodobnie to, co nas najbardziej interesuje ;)

Pozdrawiam,

dawidd - Pią Lis 18, 2016 03:18

Regulator ciśnienia jak najbardziej też może być uszkodzony tym bardziej że masz wersje bez Sitka. Ale wtryski łatwo sprawdzić a regulator już niekoniecznie. Przy regulatorze ważny jest oring, czy nie ma uszkodzeń oraz samo gniazdo w pompie, jeśli jest tam rysa lub jakieś wżery to też nie będzie działać. Ja dalej obstawianie wtryski , zrób test przelewowy bo same korekty w programie nie zawsze są odwzorowaniem stanu technicznego wtrysku.
Adrian138 - Pią Lis 18, 2016 16:44

Jednak dalszą próbę zacznę od regulatora. Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć. Rzeczywiście gdy utworzyłem tylko 4 korekty to okazało się że wtrysk nie jest tak masakryczny. Regulator zamówiony, a tutaj mam fotki z dzisiejszych parametrów, z tym że to był zimny silnik, sprawdzałem na szybko.



Dziękuję Panowie za pomoc mam nadzieję że regulator przyjdzie we wtorek i auto na nim odpali jak powinno. Pozdrawiam.

prebenny - Pią Lis 18, 2016 16:50

Ale 2 wtrysk to zdeczka szrot (chociaż raczej nie na tyle żeby stwarzać problemy z odpalaniem).
Adrian138 - Pią Lis 18, 2016 17:21

Czyli jak rozumiem im większa wartość tym gorzej tak? Jak powinno być żeby było idealnie? Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam.
dawidd - Pią Lis 18, 2016 20:04

0,2 na ciepłym, z tym ze one nigdy nie będą stały w miejscu

[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 20:04 ]
a tak swoja drogą to jakie masz ciśnienie na listwie w momencie kiedy nie chce zapalić?

Adrian138 - Pią Lis 18, 2016 20:37

Nie spojrzałem do ilu zjeżdża ciśnienie na listwie. Ale regulator ciśnienia zamówiony, ja mam ten bez sitka prawdopodobnie one częściej padają i taki sam zamówiłem. A nie powiem załamany jestem trochę tym wszystkim więc nie chcę mi się na razie iść do garażu, sprawdzę jak przyjdzie mi regulator.
dawidd - Pią Lis 18, 2016 21:45

regulator nowy? Jaka cena?
Adrian138 - Pią Lis 18, 2016 22:50

Regulator używany taki sam jak mój, bez sitka, wyciągnięty ze sprawnego BMW E39 3.0D sprawdzony z 14 dniową gwarancją rozruchową. Cena tego regulatora to 167zł z przesyłką. Niestety no brak kasy mnie zmusił do zakupu używki.

Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała. Czyli pompka pewnie jest dobra oryginał Pierburg więc zostaje na zapas. Winny był regulator ciśnienia. Dziękuję Panowie za pomoc jesteście wielcy. Pozdrawiam.

MaReK - Sro Lis 23, 2016 01:53

Adrian138 napisał/a:
Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć.

Nie pisz głupot, bo potem dzwonią do mnie ludzie z Polski i zadają dziwne pytania :) Najgorsze, że pytają o benzyny, a ja wiem o nich tylko tyle, że istnieją...

Wszystko co tu piszę opieram tylko i wyłącznie o doświadczenie zdobyte przy swoim i innych Roverkach 2.0 CDT/i. TOAF nie rozwiązuje problemów. To tylko diagnozer, który może pomóc i skrócić drogę przez mękę do usunięcia usterek. Niestety on podobnie jak i ja bardziej z dieslami sobie radzi. Z benzyniakami gorzej, ale to już też powoli zaczyna się zmieniać.

Adrian138 napisał/a:
Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała.

No i tak jak podejrzewałem :P Też mam od X5 i też używkę. Mój poprzedni - oryginalny, od nowości - też był dobry, po prostu szukałem przyczyn i wymieniałem także jego.

Co do wtryskiwaczy, zrób jeszcze pomiar jak zagrzejesz auto do temperatury roboczej. Jak będziesz robił serwis olejowo/filtrowy poproś aby zmierzyli Ci kompresję na cylindrach (o ile wtryski wyjdą). Użyj też jakiegoś preparatu do czyszczenia układu paliwowego w dieslu.

Szerokości ;)

Adrian138 - Sro Lis 23, 2016 19:58

Pomiaru kompresji nie będzie jak na razie, gdyż przy aucie robię wszystko sam nie daję dotykać mechanikom. Wtryski na ciepłym silniku +/- 1,40. Olej z filtrami będę wymieniał lada moment i właśnie zamierzam wlać coś do zbiornika aby przeczyścić układ paliwowy. Jeszcze pytanie jak wyzerować Service Oil aby wskazywało 10000km? Dzięki za rady. Pozdrawiam.
marcin.misek - Sro Lis 23, 2016 20:58

Wyzerowac czy zmienic ? bo to różnica...
Do jednego i drugiego mozesz uzyć TOAF'a

Adrian138 - Czw Lis 24, 2016 17:36

Mi pokazywało tak że odejmowało km. Czyli było ponad miesiąc temu ponad 3000km a teraz wyskakuje service oil 0km czyli zamawiam filtry i olej wymieniam. I chcę zrobić tak żeby odejmowało od 10000km. Jak dokładnie zrobić to TOAFem? Dzięki za odpowiedz, pozdrawiam.
rafalmis1 - Czw Lis 24, 2016 18:28

Adrian138 napisał/a:
I chcę zrobić tak żeby odejmowało od 10000km
szkoda zmieniać, bo i tak nie liczy co kilometr, mi po przejechaniu 200 km odjęło 50 od 10000. Wydaję mi się ze trzeba było by mieć dostęp do dwóch pozostałych serwisów czyli okresowa i czasowa, czy jakoś tak, wówczas elegancko by odejmowało
marcin.misek - Czw Lis 24, 2016 19:20

Adrian138 napisał/a:
ak dokładnie zrobić to TOAFem?

IPK->IPK Details - > nalezy wykonac wszystkie 3 resety.

rafalmis1 napisał/a:
mi po przejechaniu 200 km odjęło 50 od 10000.

Jak juz gdzies pisałem, i Rave mowi tak samo, że ilosc odjetych kilometrów jest zalezna nie tylko od przebiegu ale tez od ilosci spalonego paliwa i innych czynników.

Adrian138 - Czw Lis 24, 2016 20:23

Dobra już będę wiedział jak to zrobić. Dzięki za pomoc. Pozdrowionka :)