Zobacz temat - [R75] Pamięć z fotelu pasażera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pamięć z fotelu pasażera

Markzo - Wto Lis 08, 2016 08:20
Temat postu: [R75] Pamięć z fotelu pasażera
Cześć!
Sprawa tyczy się 75tki mojego taty - 1,8t z 2005r. Auto fabrycznie posiadało elektrycznie regulowane fotele (kierowcy z pamięcią a pasażer miał taki sam zakres regulacji jak kierowca). Założyłem tacie kubełki skórzane (z anglika) - żeby nie kombinować za dużo do naszego fotela kierowcy zostały dospawane wzmocnienia pod boczki z kubełków i naciągnięte gąbki/skóry, czyli fotel został europejski. Pasażer - po prostu wsadziłem fotel angielskiego kierowcy.

I tu pojawia się pierwszy problem - po podpięciu wtyczek w ogóle nie działa. W instalacji pod fotelem po stronie pasażera we wtyczce są tylko 4 przewody, w fotelu 8. Brakowało 2x +12V, masy i CAN. Podpiąłem zasilanie i masę - działa wsio, czyli pełna regulacja i pamięć. Niestety działa tylko przez 60s, potem przestaje. Trzeba odpiąć wtyczkę zasilającą lub od moduły pamięci, podpiąć z powrotem i bangla ;) Przekopałem RAVE i widać, że podpięcie CAN jest musowe :/ bez tego, po 60s fotel przechodzi w tryb STAND-BY i kuniec.

Pytanie mam takie, czy nic nie popsuje podpinając CAN z fotela pasażera do przewodu CAN fotela kierowcy? Oba moduły byłyby wpięte razem :D to najprostsze rozwiązanie, jednak czy bezpieczne?

MaReK - Wto Lis 08, 2016 11:31

Tam nie ma CAN tylko K-BUS. Nie zmienia to faktu, że jak podłączysz oba moduły (te same moduły) pod jedną linię to będą głupiały. Na pewno wszystkie masy i zasilania masz podpięte? Komunikacja z innymi modułami czy diagnostyką nie jest modułowi potrzebna aby korzystał ze swojej pamięci.
longer86 - Wto Lis 08, 2016 12:06

Wg anglików, a dokładniej usera klarzy, podłączył on fotel pasażera z pamięcią używając wiązki z samochodu dawcy, i wszystko zgłupiało, swiatla itd. Po czy opisal ze odłączył akumulator i z podpiętym juz fotelem podlaczyl ponownie i wszystko grało, nie opisal w temacie czy wystąpiły jakies trudności.
MD - Wto Lis 08, 2016 14:41

A możliwe jest podpięcie pamięci fotela pasażera przed dodatkowy SMAC i BCU? SMAC doprowadzamy do BCU, a to nie podpinamy do instalacji samochodu, ale wyłącznie do zasilania. Zabangla to czy nie bałdzo?
longer86 - Wto Lis 08, 2016 16:58

Napisałeś to jak rumun z Google translate .

Sorry ale ja nic z tego nie rozumiem

MD - Wto Lis 08, 2016 17:29

longer86, no bo moduł pamięci foteli potrzebuje komunikacji z BCU. A skoro jest problem z dwoma modułami pamięci na jednym BCU, to co gdyby dołożyć drugie BCU? Oczywiście mówię sytuacji, w której nie podepniemy tego drugiego BCU do instalacji auta (w K-BUS), bo chyba nikt Rovera nie przygotował na dwie takie jednostki.

Po prostu. Spięcie ze sobą SMAC pasażera oraz BCU2, ale nie wpięcie tego BCU w K-BUS auta, a jedynie zapewnienie mu zasilania i komunikacji ze SMAC-pas.

Fotel kier. -> SMAC (oryginalny) <-> BCU (oryginalny) <-> Pozostałe moduły
Fotel pas. -> SMAC (dokładany) <-> BCU (dokładane) - tylko +12V i masa (bez komunikacji z innymi modułami).

AdaskoC - Wto Lis 08, 2016 19:48

Ja mostkowałem brakujące przewody z wiązką fotela kierowcy. Wtedy normalnie działa pamięć i gong. Nic nie głupiało i nie głupieje bo dwoma autami z takim manewrem nadal się poruszamy.

Klientom którym wykonywaliśmy przekładki też zostawialiśmy fotel z pamięcią na miejscu pasażera jeśli tego chcieli i tak samo było mostkowane. Nie spotkałem się by coś komuś głupiało.

Mało tego nawet jak w dwóch fotelach jednocześnie włączyło się którąś zaprogramowaną pamięć to też nic się nie plątało.

longer86 - Wto Lis 08, 2016 19:52

gdybyś przeczytał RAVE... jak ja 8) sesese
to uzyskałbyś informacje, że nie chodzi tu o gołe drugie BCU dołożone po rzeźnicku jak mięso na wagę ;)


problemem jest to że sterownik pamięci fotela w tym wypadku SMAC po 60 sekundach od podania napięcia przechodzi w stan STAND-BY w celu oszczędzania energii. Z stanu tego wybudza go informacja po K line z/do BCU:

- programowanie pamięci
- status otwarcia drzwi, bagażnika
- rządanie tzw. "lazy entry"
- anulowanie "lazy entry"

a z/do zestawu wskaźników:

- status kluczyka przekręconego na zapłon (to zastępuje przekaźnik występujący w opcji zwykłych elektryków , bez pamięci)
- sygnał z czujników ABS auto w ruchu
- sygnał dzwiękowy z buzzera w zegarach

i teraz o ile podłączenie K line w szeregu obu foteli nie powinno mieć negatywnych konsekwencji w działaniu to mam 2 wątpliwośći:

- informacja z/do BCU o programowaniu hmmm który to fotel?!
- i ewentualna diagnostyka

Markzo - Sro Lis 09, 2016 09:10

Orajt, rozbieram fotel i wkładam wiązkę bez pamięci, jak coś usmażę tym 75 to tato usmaży mnie :|
sknerko - Sro Lis 09, 2016 10:01

chyba nie dasz rady bo silniki w fotelach z pamięcią maja więcej przewodów
longer86 - Sro Lis 09, 2016 10:25

On ma oba fotele z pamięcią, tylko pamięć nie działa bez k linii powyżej 60 sekund od podania zasilania
sknerko - Sro Lis 09, 2016 10:32

Wiem ale wiązki maja kostki np. do podłączenia silników a te są inne w fotelach z pamięcią i bez pamięci dlatego u prebennego przekładałem części silników między innymi.