|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa oleju - zawór bezpieczeństwa
Bieri13 - Wto Lis 08, 2016 20:54 Temat postu: [R75] Pompa oleju - zawór bezpieczeństwa Witam,
czy przewidziane jest czyszczenie zaworu bezpieczeństwa w pompie oleju? Jeśli tak to prosiłbym o porady jak się za to zabrać.
Czy lepiej wymieniać całą pompę na nową?
Mam problem z wyciekami oleju przez simeringi oraz korki wałków w głowicy. Sprawdzałem już dwa razy odmę i wygląda na to, że nie jest zatkana.
Problem pojawił się po wymianie oleju (10W40), rozrządu oraz naprawie trójnika odmy (grube rurki).
longer86 - Wto Lis 08, 2016 21:02
no to może hmmm co było zalane wcześniej... ?
Bieri13 - Sro Lis 09, 2016 05:41
Dobre pytanie... nie wiem i nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Poprzedni właściciel nic o oleju nie wspomniał, tak samo czy i kiedy był rozrząd robiony,
longer86 - Sro Lis 09, 2016 11:36
Może poprzedni właściciel jeździł na moto doktorze a teraz zalales normalny olej i sobie cieknie
Bieri13 - Sro Lis 09, 2016 12:29
Może... ale Austriak na moto doktorze? Ee chyba nie bardzo
Czyli mamy trzy opcję cieknących wałków:
- stare uszczelnienia
-odma
-zawór bezpieczeństwa w pompie
Coś jeszcze?
SeniorA - Sro Lis 09, 2016 18:05
Bieri13 napisał/a: | czy przewidziane jest czyszczenie zaworu bezpieczeństwa w pompie oleju? | nie ,ale można go wykręcić i wyczyścić . Bieri13 napisał/a: | Mam problem z wyciekami oleju przez simeringi oraz korki wałków w głowicy. | zmierzyć ciśnienie oleju w układzie przy 3 tyś. obr. ( max 3 bar ). Bieri13 napisał/a: | Sprawdzałem już dwa razy odmę i wygląda na to, że nie jest zatkana. | czy nie są zatkane nagarem otwory w pokrywach pod gniazdami przewodów odmy ?. dobrze są połączone ( nie kolizyjnie ) przewody odmy ?
Bieri13 - Sro Lis 09, 2016 19:04
SeniorA napisał/a: | nie ,ale można go wykręcić i wyczyścić . |
Jak to zrobić? Co muszę zdemontować? Olej do spuszczenia?
SeniorA napisał/a: | zmierzyć ciśnienie oleju w układzie przy 3 tyś. obr. ( max 3 bar ). |
Jak to zrobić? Gdzie wpiąć manometr i jakie są prawidłowe wartości?
SeniorA napisał/a: | czy nie są zatkane nagarem otwory w pokrywach pod gniazdami przewodów odmy ?. dobrze są połączone ( nie kolizyjnie ) przewody odmy ? |
robiłem taki test: rurka do gniazda i dmuchałem - przy tych większych gniazdach swobodnie powietrze przechodzi z głowicy do głowicy - czyli nie jest zatkana.
Gniazda mniejsze (czerwone, z małym otworem) - jak w nie dmucham to jest opór ale powietrze przechodzi.
Środek, pod pokrywą, zdjęcie zrobione przez korek wlewu oleju.
SeniorA - Czw Lis 10, 2016 09:38
Bieri13 napisał/a: | robiłem taki test | to odma jest drożna i separator ( widać na zdjęciu ) jest czysty. Bieri13 napisał/a: | Jak to zrobić? Co muszę zdemontować? Olej do spuszczenia? | oleju nie trzeba spuszczać , odkręca się tylko filtr oleju żeby łatwiej było odkręcić zawór, który jest obok filtra. Bieri13 napisał/a: | Jak to zrobić? Gdzie wpiąć manometr i jakie są prawidłowe wartości? | adapter z przewodem od manometru wpina się w miejsce czujnika ciśnienia (nad filtrem ) , ciśnienie na ciepło na biegu jałowym - 1 bar, przy 3000 - 3 bar . Zawór otwiera się przy 4.1 bar.
AndrewS - Czw Lis 10, 2016 17:23
SeniorA napisał/a: | Zawór otwiera się przy 4.1 bar. |
kurde u mnie w 125p na zimnym na czujniku podchodzi pod 7 bar
na ciepłym tak jak piszesz
pasowałoby sprawdzić ten mój czujnik equus
https://www.conrad.pl/Wsk...A_17287_0306020
Bieri13 - Czw Lis 10, 2016 18:18
AndrewS, jak Ci przy 7 barach nie leje to "olej to"
SeniorA - Czw Lis 10, 2016 18:46
AndrewS napisał/a: | u mnie w 125p na zimnym na czujniku podchodzi pod 7 bar | 7bar w temperaturze do 40 stC i dużych obrotach dla tego silnika jest dopuszczalne i maksymalne.
AndrewS - Czw Lis 10, 2016 22:28
no niby tak, ale zawór jak puszcza 4,1 bara to powinno to być tak samo przy różnych temp, skoro działa na ciśnienie, to czy ciepły czy zimny powinien puszczać przy 4,1
SeniorA - Pią Lis 11, 2016 15:57
AndrewS napisał/a: | czy ciepły czy zimny powinien puszczać przy 4,1 | i tak puszcza , a ciśnienie jest zależne od gęstości/lepkości oleju w danej temperaturze i oporów przepływu.
|
|