|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T 2,5 V6 Pb/LPG błąd P0175 check ]
jacekrammstein - Wto Lis 15, 2016 09:54 Temat postu: [MG ZT-T 2,5 V6 Pb/LPG błąd P0175 check ] Cześć
Jestem nowy i chętny do nabywania wiedzy.Od 6 miesięcy jestem w związku z MG ZT 2.5 v6 LpG .Jestem zachwycony tym autem .Jest rewelacyjne!!!ale ...
Po wymianie płyny chłodniczego kiedy autko chodziło sobie na jałowym biegu zapalił sie nagle check więć odpiłem klemy i zgasł.Niestety po kilkunastu km znowu CHECK .Auto szrpie na 3-4tyś 4 lub 5 bieg.Faluje na jałowym .Tester wskazuje błąd P0175 czyli zbyt bogatą mieszankę i nie czyta 2-2 lambdy.Problem z przerywaniem tylko na lpg bo na PB śmiga jak szalony visy sprawne.Proszę o pomoc bo mechanicy od passatów i opli astra obstawiają świece .Kiedyś wyskakiwał mi błąd wyskakiwania iskry z 5 cylindra .Mój nr 792 021 353 jakby ktos chciał porozmawiac
rafalmis1 - Wto Lis 15, 2016 11:20
Do regulacji LPG, bądź coś wtryskarki LPG. Jedź do gaziarza
jacekrammstein - Wto Lis 15, 2016 12:15
dziś zresetuje błąd i pośmigam na pb zobaczymy czy się zapali ...ile ja mam tych lambd? 4? instalacja ocotec czyli chyba wynalazek
[ Dodano: Wto Lis 15, 2016 12:15 ]
Panowie a czy świece mogą być powodem ?bo błąd dotyczy raczej lambdy ale jeżeli tylko na gazie to może gaz
manuel - Wto Lis 15, 2016 15:26
Jak już powiedziano, jedź do gazownika i niech wyreguluje co trzeba. Błąd lambdy będziesz miał też jak będzie nieodpowiednia mieszanka.
jacekrammstein - Sro Lis 16, 2016 08:56
Panowie byłem wczoraj u gazownika.Mam dziś podjechać bo musi się dokopać do oprogramowania OCOTEC .Jak znajdzie oprogramowanie to będzie chyba po sprawie.
Martwi mnie to że w tamtym tygodniu jak zdejmowałem klemy to CHECK znikał i pojawiał się po kilkunastu kilometrach.Teraz już świeci cały czas i chyba skasować go trzeba pc.Panowie a co ile rozrząd mam zmienić mój ma 100 tyś
[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 08:56 ]
Przebieg całkowity 225 000
rafalmis1 - Sro Lis 16, 2016 12:20
3 lata bądź 75 tys. km, jeżeli samochód jest używany w mieście, bądź 6 lat i 150 tys. jeżeli trasa.
jacekrammstein - Czw Lis 17, 2016 08:32
Dziś Panowie przy 160km/h skoczyła mi nagle tem na max i silnik zgasł.odkręcam korek zbiorniczka a ,wywala płyn ale nie gorący tylko letni...dziwna sprawa....odpaliłem i pojechałem i wszystko ok.Czekam na wizytę u gazownika...Na Pb auto śmiga jak szalone a na gazie tak jak mówiłem wczerśniej...proszę o sugestje
rafalmis1 - Czw Lis 17, 2016 09:15
Temperatura, nie dobrze. Ale zgasł. Najpierw gaz, bo może on robi zamieszanie
[ Dodano: Czw Lis 17, 2016 09:15 ]
Chociaż, nie. Gaz nie borze temperatury z fabrycznej instalacji, chyba ze twoja? Na zimnym sprawdź płyn i zalej tak aby żeberka prawie zakryło. Kontroluj często na zimnym. Zobacz czy pod kolektorem nie ma płynu. Na ciepłym zawsze będzie pluł po dokręcaniu korka
jacekrammstein - Nie Lis 20, 2016 16:41
Tak. Lpg pobiera temp z silnika.Dziś straciłem ogrzewanie gaz przestał działać .Dolałem wody i wszystko wróciło.W aucie wymieniany był płyn okoł 2 tyg temu...pewnie zle odpowietrzony układ ...tylko gdzie ten płyn wyparował.Olej w normie ,czysty ,w zbiorniczku nie czuć spalin .Płyn raz był raz nie czyli układ zapowietrzony ...troche poczytałem jak odpowietrzyć.Wczoraj śmigałem na podłączonym pc i na jednej lambdzie pokazywało dawkę 0,2 a na drugiej 1,0 czyli różnica w dawce jest spora na benzynie sie równało w miare.Od tych zapowietrzeń wariował może jakiś czujnik i wywalało P0175 który wyskoczyl odrazu po zalaniu nowego plynu.Jutro ściągam osłony itd zobacze ,zaczynam sie martwić że strasznie zaboli mnie ta operacja .pomocy Panowie moj tel 792 021-353 .Już umawiam sie wstęonie do Rovera w Morach jak chłopaki znajdą chwilke.
[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 15:18 ]
w którym miejscu przy kolektorze?jak dodaje gazu to słysze specyficzny świst w okolicach kolektora ale to chyba normalne???
[ Dodano: Nie Lis 20, 2016 16:41 ]
Wiem więcej ...po awaria wężyka od chłodnicy 2 tyg temu powstał nowy problem chłodnica paruje i jej część powierzchni mam mokre plamy...Blok silnika góry i z dołu suchy...Chłodnica w mokrych plamach więc mokra uszkodzona pewnie .Jak wymienić chłodnice?czy jakbym miał walniętą uszczelkę pod kolektorem zobaczyłbym gdzieś płyn?po zdjęciu osłony silnika jej na niej materiałowe gąbczaste wyciszenie...w tylen jego częsći pod półośka było ewidentnie nasączone płynem ale to chyba pozostałośc po awarii weża z przed 2 tyg pomocy ...dajcie jakieś rady
rafalmis1 - Nie Lis 20, 2016 17:40
Aby wymienić chłodnice musisz rozebrać cały przed samochodu wraz z chłodnia klimy. Trzeba odessać gaz klimy
jacekrammstein - Nie Lis 20, 2016 21:03
Super...Ale jeżeli mi strasznie paruje z pasa przedniego i plamy mokre na chłodnicy to chyba nie ma innego wyjścia. Możecie mi podesłąć link do tematu z instrukcja?ile calka wymiana może potrwqać ?
rafalmis1 - Nie Lis 20, 2016 22:02
Skąd jesteś?
jacekrammstein - Nie Lis 20, 2016 22:19
Żyrardów ...40km od Warszawy
podjadę do Serwisu MG Pruszków/Mory
Chłopaki są zarobieni bo dzwoniłem dlatego chciałem to wymienić u mojego mechanika co mi kiedyś Mondo i fiata robił..spoko facet
[ Dodano: Nie Lis 20, 2016 22:19 ]
Zrobie to sam przy sobocie i już...Tylko nie mam pewności czy to chłodnica ale wszędzie sucho,czyściutko..nic nie widać zero nieszczelności a chłodnica wielka plama i paruje.Wentylator sie załączy to przeleci i dalej para...Na odciunku 200km trace około 2l wody która jet teraz w układzie,więc musze wymienić bo mrozy ida.Silnik z góry suchy wiec uszczelka kolektora odpada
rafalmis1 - Nie Lis 20, 2016 22:19
rover to nie prom kosmiczny, samochód jak każdy inny , jak mechanik normalny, to naprawi. a jak jęczy ze to rover, to szkoda zachodu
jacekrammstein - Nie Lis 20, 2016 22:24
Nie...podjechałem dzis...kazał kupić chłodnice i juz...Znamy sie z 10 lat .jestesmy kolegami i mam mu pomuc przy sobocie dlatego zapytałem ile sie z tym zejdzie.Pytam sie was bo wy zjedliście zęby na 75.Ja do dzis dnia udzielam sie na forum Mondeo mk3 2.0 tddi i pomagam .Chciałem poznac twoja opinnie i upewnic sie
longer86 - Nie Lis 20, 2016 23:06
Jesli nie ma problemów ze śrubami i nie będą zapieczone , no i gaz z Klimy bedzie odessany to 2 h roboty z montażem nowej na gotowo
rafalmis1 - Pon Lis 21, 2016 06:42
Na moje oko jak pierwszy raz to ponad 3h. Pamiętaj o odpowietrzeniu układu prawidłowo, na forum jest procedura, znajdź. Po tym zabiegu kontroluj bardzo często płyn. I polecam płynu zalać do wysokości żeberek, które są w zbiorniku
Markzo - Pon Lis 21, 2016 07:58
Po co odsysac gaz z klimy? Da sie bez
jacekrammstein - Pon Lis 21, 2016 08:31
Panowie bardzo dziękuję za pomoc ...bardzo mi pomogliście...mam jeszcze jedno pytanie czy nie uda mi się jakoś nierozpinać tej klimy ...zazwyczaj śmigałem tylko po dobicie klimy a nie odsysanie.Teraz pytanie zamiennik chłodnicy czy używka ?
[ Dodano: Pon Lis 21, 2016 08:31 ]
podeślecie jakiś link z instrukcja bo pewnie ktoś to już wykonał .Jeżeli chodzi o odpowietrzenie to juz znam procedure:) tylko to możliwe że to jest powodem tego błedu P0175 ?
Markzo - Pon Lis 21, 2016 08:33
Ja wymienialem chlodnice wody bez spuszczania gazu z klimy - po prostu ja odsunalem kupilem oryginal uzywke, jak masz mozliwosc to kup markowa nowke , np: nissens.
jacekrammstein - Pon Lis 21, 2016 08:56
od rover 75 2,5 bedzie pasowac do mg zt-t 2,5? wyszła górą czy dołem ?zwalałeś zderzak itd?
Markzo - Pon Lis 21, 2016 09:12
Odkrecasz zderzak, pas przedni z lampami, wentylator, odginasz chlodnice klimy i wyciagasz chlodnice wody do gory nie pamietam czy nie trzeba obudowy wiatraka lekko nadlamac z jednej strony, ale to pikus
prebenny - Pon Lis 21, 2016 09:44
W dieslu trzeba obudowę wiatraka lekko przedziurawić żeby wyciągnąć wiatrak przez rurki od klimy (więc pewnie w benzynie będzie podobnie).
longer86 - Pon Lis 21, 2016 09:59
Konstrukcja jest taka sama i faktycznie nie trzeba wentylatora i Klimy ściągać, tylko odgiac plastik wiatraka żeby wydostać chłodnicę w gorę
jacekrammstein - Pon Lis 21, 2016 17:40
Kurde Panowie pomiędzy fałkami jest płyn!!!!dziś go dojrzałem dlatego bo przy zdejmowaniu osłony zaczęło kapać mi na głowę i jednak jest .Świst przy dodawaniu gazu czyli uszczelka kolektora ?pewnie to ten płyn tak parował.Dojrzałem z góry od lewej strony...
manuel - Pon Lis 21, 2016 17:52
jak pomiędzy głowicami to termostat
jacekrammstein - Pon Lis 21, 2016 18:17
jak sie do niego dostać?to mogły te węzyki albo obudwa walnąć?auto jak jest płyn normalnie sie nagrzewa itd czyli do wymianay?
[ Dodano: Pon Lis 21, 2016 18:17 ]
a jakby uszkodzialaby sie uszczelka od kolektora?to jakie miałbym objawy?
Markzo - Pon Lis 21, 2016 18:34
Tez wali plyn miedzy glowice, moim zdaniem kup termostat + kolanko i rurke, do tego dwie uszczelki kolektora ssacego (zwroc uwage zeby mialy silikon do okola otworow) i wymiem wsio. jak sie do tego zabrac? SCiagasz czarny kolektor ssacy, potem aluminiowe runnery i jedziesz z koksem
jacekrammstein - Pon Lis 21, 2016 22:23
Słuchaj to nie lepiej jakos to zdiagnozować bo może sam wężyk strzelił bo auto normalnie sie nagrzewa kiedy na płyn więc termostat ok...uszczelki to do kolektora takie okrągłe czy jedna taka dużą?
prebenny - Pon Lis 21, 2016 22:46
To, że termostat otwiera/zamyka się prawidłowo nie znaczy, że gdzieś nie przepuszcza płynu na zewnątrz.
Markzo - Wto Lis 22, 2016 05:48
Wymień całość z jednego względu, jak nie trafisz z diagnozą to będziesz rozdzierał to jeszcze raz uszczelki sa panelowe z silikonowymi sciezkami
jacekrammstein - Wto Lis 22, 2016 09:03
no tak masz racje ale ja widziaqęm dwa typy uszczelek możesz do mnie zadzwonić chciałem ci zabrać minutkę. moj nr 792-021-353
|
|