|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [Rover 25] Szukam dobrego wozu każdej marki. Opinie o tym?
Aleksdgreat - Wto Lis 29, 2016 14:12 Temat postu: [Rover 25] Szukam dobrego wozu każdej marki. Opinie o tym? Witam.
Zbieram się do zakupu swojego drugiego samochodu. Ten pierwszy był kupiony w okropnym stanie i po dwóch wyeksploatowałem go do końca (był to Golf iii za tysiąc zł).
Jestem młody i nie zbijam kokosów więc auto, które kupię nie może być zbyt drogie. Jednocześnie chciałbym nabyć coś, o co będę mógł dbać i wysłuży mi się jeszcze przez parę dobrych lat, a takie zadbane auto zawsze można potem odsprzedać (no chyba że silnik skończy żywot, w tanich autach koszt naprawy/wymiany przerósł by wartość auta?).
Szukałem silników TDI i wyskoczył mi także ten Rover. Czy to w ogóle prawda, że jest to TDI?
Na tej stronie w tabelce modeli TDI w ogóle nie ma Roverów.
Niektóre silniki podobno przy 300 tysiącach potrafią po prostu umierać, i wymiana/naprawa obowiązkowa. Czy Rover należy do nich?
Poza tym model jest ładny, a okaz zadbany, więc jedyną kwestią teraz to są naprawdę bebechy.
Pozdrawiam.
prebenny - Wto Lis 29, 2016 14:15
W żadnym Roverze nigdy nie było żadnego silnika z VW. Tak słowem wstępu. Diesle w Roverach innych niż 75 są silnikami Rovera (SDI, IDT) i z tego co wiem to jedyna problematyczna (w sensie droższa) rzecz to pompa VP Boscha ale to niech powiedzą to osoby, które więcej wiedzą o tym silniku. W R75 z kolei diesel to silnik M47 z BMW ale przy mniejszym budżecie 75 to nie jest dobry wybór za to 200/25 i 400/45 wydaje się, że można z czystym sumieniem polecić.
Revolt - Wto Lis 29, 2016 15:15
Aleksdgreat napisał/a: | Czy to w ogóle prawda, że jest to TDI? |
Tak jak prebenny, napisał - ten silnik nie ma nic wspólnego z TDI VW...
Aleksdgreat napisał/a: | Niektóre silniki podobno przy 300 tysiącach potrafią po prostu umierać, i wymiana/naprawa obowiązkowa. Czy Rover należy do nich? |
To silnik dość starej konstrukcji - a te wytrzymują dużo większe przebiegi niż nowe jednostki diesla o małej pojemności z której wyciąga się dużą moc.
Samochód ciężko ocenić - bo ktoś postanowił zrobić zdjęcia lornetką sprawdź czy nie jest pognity szczególnie na nadkolach i progach.
Ale ogólnie R. 25 nie ma się co bać.
Jeśli nie robisz dużych przebiegów to pomyśl o benzynie 1.6 lub 1.4
longer86 - Wto Lis 29, 2016 15:59
Jednakże miej tez świadomość, ze kupując tanie auto które ma jeździć... Nie liczylbym na sprzedaż po latach w dobrej cenie. O ile rovery sa niedoceniane to wdzieczna konstrukcja ale często ciężko je odsprzedać w dobrej cenie...
bociannielot - Wto Lis 29, 2016 16:41
ten R z ogło nie ma 113km, modele z początku prod. miały 101km
AndrewS - Wto Lis 29, 2016 21:18
Revolt napisał/a: | bo ktoś postanowił zrobić zdjęcia lornetką |
dokładnie, patrząc na fotkę myślałem że to R75
Excalibue - Sro Lis 30, 2016 20:11
Z IDT jest ten problem, że montowana była pompa Boscha VP30, która lubi padać i tu przedziały podają 200-300tys km, choć bliżej skłaniałbym się ku tej drugiej wartości.
U ojca padła, to koszt regeneracji 1500-2000zł, niższe kwoty to raczej reanimacja trupa.
Jednak po dobrej regeneracji powinien znowu prześmigać spory przebieg.
Sam silnik bardzo wolno się nagrzewa ( szczególnie w zimie masakra ), za to jest bardzo odporny na przegrzanie ( przynajmniej w 45 ).
Oprócz pompy, nie ma większych wad.
Przepływomierz w tych czasach zastępuje się programowo, egr się zaślepia, turbo w brata egzemplarzu po 300 tyś jeszcze nieźle dmucha, choć już trochę przecieka, lubi krzywić się napinacz paska wielorowkowego ( u ojca i brata to samo ).
Po chipie i wtryskach, bardzo przyjemnie się jeździ, po mieście spala w tej konfiguracji ( w 45 ) 8L, na trasie typu DK 5,5 L.
Vigoslaw - Czw Gru 01, 2016 10:20
Excalibue,
Pompę paliwa używkę kupisz od 400 do 800 zl i polata jak trzeba, wiec wybór należy do użytkownika.
Ogólnie samochód prosty i trwały, nawet nieźle wykończony jak na swoją klasę.
Potrafi być głośny powyżej 110 KM/h.
Pozdro,
Vig
Excalibue - Czw Gru 01, 2016 10:48
Używka to zawsze loteria, tym bardziej, że roverki robią się coraz starsze i o oryginalnie montowane części coraz trudniej w db stanie.
Chyba, że sprawdzona o nie dużym przebiegu, tylko znajdź taką która na all gro ma więcej niż 180tyś : )
gralu - Sob Sty 28, 2017 14:19
Niektóre silniki podobno przy 300 tysiącach potrafią po prostu umierać, i wymiana/naprawa obowiązkowa. Czy Rover należy do nich?
Nie umiejętna eksploatacja i silnik obojętnie jakiej marki umrze
Mój jakoś chodzi..... https://www.youtube.com/watch?v=1PuhNn8cCwc
|
|