|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [ZT] Gasnie podczas jazdy
Przemas666 - Wto Gru 06, 2016 23:02 Temat postu: [ZT] Gasnie podczas jazdy Witam! Panowie opisze mój problem krok po kroku od samego początku.
Około pół roku temu mój MG zaczął dziwnie przerywać podczas jazdy (pedał gazu w jednej pozycji) tak na pół sekundy raz na około 50km.
Następnie objawy zaczęły się nasilać częściej i troszkę dłużej.
Od około miesiąca auto zaczęło gasnąć podczas jazdy nawet na 2min
Aktualnie auto gaśnie nawet podczas odpalania silnika i włączeniu świateł (ten problem może być wyelminowany ponieważ oczyściłem 3 styki w module świateł (zaśniedziałe były) ).
MG gaśnie bez reguły, raz nawet po przejechaniu 30 metrów na zimnym silniku i po sekundzie załapie znowu i jedzie dalej a czasami przy ostrym "pałowaniu" ale wtedy na dłużej i nie chce odpalić.
Przed chwilą odbyłem znowu jazdę testową po oczyszczeniu bodajże masy koło komputera (pod podszybiem 2 czarne kabelki do jednej śrubki), użyciu WD-40 na wszystkie wtyczki przy silniku i wymianie czujnika na wale korbowym.
"Pałowałem" dziada cały czas aż zgasł na 3 biegu przy 5000rpm, po czym zapalił sam na 2 sekundy i znowu zgasł na około 30sekund, odpaliłem przy użyciu kluczyka bo już się zatrzymał w miejscu a i tak kręciłem rozrusznikiem dłużssssszą chwilę.
Dodatkowo powiem, że jak zgaśnie podczas jazdy to wszystkie wskazówki działają oprócz obrotomierza, ten spada gwałtownie na 0rpm.
Czy macie może jakieś sugestie, porady? Byłbym bardzo wdzięczny bo uwielbiam swojego MG i nie chce oddawać go na złom (pomimo tego że może za góra 1200 funtów bym go sprzedał jeśli byłby na chodzie ale same koła warte są 500 funtów a na złomie dają 110 funtów )
AndrewS - Czw Gru 08, 2016 22:57
Przemas666 napisał/a: | wszystkie wskazówki działają oprócz obrotomierza |
a to książkowy przykład uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego, tyle że Ty go wymieniłeś
Wymieniłeś na używany
Przemas666 - Pią Gru 09, 2016 07:05
Wymieniłem na nowy - 24 funty.
Wczoraj zamówiłem następny w innym sklepie - 37 funtów.
Dlaczego w innym?? Gdyż iż azaliż kiedyś kupiłem nową końcówkę drążka i była wybita.
Ale żeby czujnik wału? Musiałby być pech
Markzo - Pią Gru 09, 2016 07:08
Pobierz sobie TOAFa i sprawdz bledy w komputerze silnika
Przemas666 - Pią Gru 09, 2016 07:12
Sprawdzałem i NIC. Jedyny w pamięci to było wypadanie zapłonu na cyl. 4.
dzelo23 - Pią Gru 09, 2016 09:14
Sprawdź wtyczkę od czujnika wału, mi zaraz po swapie gasł podobnie a wtyczka wyglądała tak https://forum.roverki.eu/files/dsc_0101_359.jpg
Wyczyszczenie jej i popsikanie kontakt sprejem rozwiązało problem
Przemas666 - Pon Sty 30, 2017 23:15
Witam, wymieniłem czujnik na drugi nowy, MADE IN ITALY i dalej to samo. Teraz aktualnie szarpie powyżej 3k/rpm. Przyśpiesza ale szarpie,rzuca i dalej jedzie. Na dwójce do 90km/h rozpędzić można ale co pare sekund rzuca. Najbardziej odczuwalne na 3 biegu powyżej 3k/rpm. Podejrzewam już komputer ale jak?? On jest szczelny zasilikonowany więc jak woda może się tam dostać?
A tak w ogóle to wody tam nie widziałem no ale chyba, że jakiś zaciek po nim też problemy powoduje.
Jednym słowem jest to dziwny odbjaw i nikt nie potrafi go rozwiązać.
Błędów żadnych nie pokazuje....
dzelo23 - Wto Sty 31, 2017 01:56
Świece sprawdzałeś? Cewki, kable WN? Może gdzieś coś gubi styk, porozpinaj wszystkie kostki i sprawdź czy nie są zaśniedziałe.
|
|