|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] wariuje temperatura i ogrzewanie
dzban - Pon Gru 12, 2016 17:12 Temat postu: [MG ZR] wariuje temperatura i ogrzewanie Mam problem z moim ZR 160. Niezależnie, czy to miasto, czy trasa szaleje temperatura.
Rośnie prawie pod max po czym gwałtownie spada. Towarzyszą temu zawirowania ogrzewania. Leci zimne powietrze jak temperatura rośnie, później nagle spada i leci gorące po czym po chwili znów chłodne. Układ odpowietrzałem, termostat wymieniłem i cały czas coś nie tak.
Głowicę miałem robioną w lato, ale ciągle nie jest ok. Po trasie potrafi się zagrzać i wywalić płyn Nie wiem czy szukać problemów z ogrzewaniem, czy głowicą
ADI-mistrzu - Pon Gru 12, 2016 17:20
Sprawdź korek zbiorniczka, jest tam zawór nadciśnieniowy.
Chodź i tak dziwne to jest...
seraph - Pon Gru 12, 2016 18:28
Sprawdź zawartość spalin w układzie chłodzenia - są takie zestawy do tego, które wkręca się zamiast korka i wykrywają CO2. Płyn chłodniczyjest czysty, czy na powierzchni ma takie tęczowe plamy jak w kałużach po spalinach?
Mi to wygląda na uszczelkę głowicy i pompowanie układu chłodzenia spalinami, co go zapowietrza. Czasem ciśnienie przepchnie płyn, odpowietrzy doraźnie układ i chwilę jest w porządku.
Możesz też zatrzymać się jak tylko temperatura poleci w górę i sprawdzić czy węże chłodzenia są "napompowane". Chłodnica pewnie będzie zimna.
dzban - Sob Gru 17, 2016 13:20
Dziękuję za odpowiedź. Chyba faktycznie to będzie uszczelka. Najprościej kupię ten test i wszystko będzie jasne. Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz. Silnik 1.8 VVC występował gdzieś jeszcze, czy tylko MG ZR 160. Nie wiem, czy nie zrobić od razu przekładki zamiast znów walczyć z głowicą
ADI-mistrzu - Sob Gru 17, 2016 13:25
MG TF, Lotus
dzban - Wto Gru 20, 2016 21:09
Robiłem test na obecność CO2 w układzie i wynik negatywny, czyli niby wszystko ok. Możliwe, że mimo wszystko i tak walnięta jest głowica, czy gdzieś jeszcze ewentualnie szukać przyczyny?
luke27 - Sro Gru 21, 2016 08:13
Spróbuj wyrzucić termostat w układu, weź stary wytnij środek i załóż z uszczelniaczem. Wykluczysz lub potwierdzisz jedną z możliwości.
patfied - Sro Gru 21, 2016 22:08
ADI-mistrzu napisał/a: | Sprawdź korek zbiorniczka, jest tam zawór nadciśnieniowy.
Chodź i tak dziwne to jest... |
Czy da się sprawdzić czy korek jest ok w jakiś sposób poza wymianą na nowy?
Czasami słyszę jak woda w zbiorniczku się gotuję po skończonej jeździe, nie dzieje się to zawsze lecz raz na jakiś czas. Kupiłem test głowicy i nie wykazało by spaliny się dostawały układu.
Pozdrawiam
daw152 - Sro Gru 21, 2016 22:15
Odkreć korek i zagrzej go, jak wypluje płyn zbiorniczkiem to uszczelka pod głowicą
slawo - Czw Gru 22, 2016 01:26
Czy dolny wąż chłodnicy jest gorący i twardy?
patfied - Wto Gru 27, 2016 12:38
Wąż nie jest twardy. Dziś byłem u mechanika i mówił ,że robił uszczelke w roverze tylko w 1.4 i dalej było to samo. Nie chciałbym zrobić uszczelki i żeby dalej się woda gotowała w zbiorniczku.
slawo - Wto Gru 27, 2016 17:20
Dolny wąż nie jest twardy ale czy jest gorący?
Rozumiem że w tym samym czasie górny jest twardy i gorący.
Odnośnie wymiany uszczelki to najlepiej to samemu zrobić chyba że masz zaufanego mechanika który ma doświadczenie z silnikami serii K.
patfied - Sro Gru 28, 2016 10:05
Sęk w tym ,że nie są twarde węże ani za specjalnie gorące.Dlatego chciałbym wyeliminowac wszystkie inne możliwe usterki. Dziś jade na odpowietrzanie układu i zmianie korek na nowy,później zastanowie nie nad nowym termostatem jeśli to nic da to pewnie nastepna pójdzie uszczelka pod głowicą.
|
|