|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku
skinnyfat - Czw Gru 29, 2016 18:31 Temat postu: [R200] Problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku Ratujcie, bo ręce opadają..
Otóż szanowny Rover notorycznie gaśnie na zimnym silniku. Ba, zanim zgaśnie, nawet nie odpali bez nogi na gazie, ale jak tylko puszczę obroty spadają do zera i power out. Znam to forum, wertuję je, czytam namiętnie nocami, wiem, co to przepustnica, czujnik przepustnicy, i silniczek krokowy.
Zawiozłam Onego do mechanika, mechanik ręce rozkłada, bo wg niego wszystko jest GIT. Wyczyścił przepustnicę, kombinował z krokowcem, odpinał, przypinał, kręcił, wszystko w założeniu działa malinowo. A nie działa - jak już go rozgrzeję, to jest grzeczny i trzyma obroty na niskim biegu, ale podróż rano z małolatą do żłobka równa się odpalaniu go średnio co każdy zakręt.
Obserwuję Onego bacznie i widzę, że sytuacja się uspokaja przy mniej więcej 1/4 wskaźnika temperatury, a ciężko to osiągnąć na dystansie 1km
Mechanik nie posiada magicznej wtyczki, zeby podpiąć go do komputera, zatem zapytuję:
a) kie licho?
b) Krakusy, kto w grodzie posiada odpowiednie sprzęty i wiedzę, aby Umiłowanego postawić na nogi?
c) Co jeszcze mogę sprawdzić?
Help, bo kocham Go, ale to trudna miłość!
bociannielot - Pią Gru 30, 2016 11:38
skinnyfat, z tego co kojarzę to z Krakowa wszyscy tego gościa chwalili
https://www.roverki.eu/cz...ails&sobi2Id=62
skinnyfat - Pią Gru 30, 2016 12:25
Właśnie, właśnie! Umówiłam się do niego na poniedziałek, zostawię mu Onego i niech działa.
m166 - Pią Gru 30, 2016 13:53
no tak fajnego posta dawno nie czytałem i wszystkiego dobrego na Nowy Rok 2017
pozdrawiam
skinnyfat - Pią Gru 30, 2016 21:14
m166 napisał/a: | no tak fajnego posta dawno nie czytałem i wszystkiego dobrego na Nowy Rok 2017
pozdrawiam |
m166, ponoć największe dzieła rodzą się w największej rozpaczy
Dobrego siedemnastego!
robsson78 - Pią Gru 30, 2016 23:34
Prawdopodobnie masz do wymiany czujnik temperatury na komputer. http://sklep.landroverowy...mek100060l.html
Wcześniej sprawdź czy wtyczka siedzi na miejscu.
skinnyfat - Czw Sty 05, 2017 19:08
Umiłowani w Roverze Panu,
Posłuchałam rad mądrych i zatargałam Onego do Pana Midowicza. Czule się nim zajmował przez 3 dni, i pełna nadziei, choć z duszą na ramieniu, pojechałam Onego odebrać.
Jest LEPIEJ, ale tylko ciut. Wymienione świece, krokowiec, tłumik końcowy, domknięta przepustnica, ALE:
- średnia kompresja: 12,8,9 i 11, i stuka namiętnie w rytm Piston scuff (na moje babskie ucho). Pan Mechanik Wielki sugeruje rozebranie góry i oględziny szklanek. Żywi wielką wiarę, że to góra, a nie dół. Ja też, bo dół to mam ja, na koncie, i w psyche.
Ostatecznością jest swap z 25.
Umiłowani w Roverze Panu, dlaczego toto gaśnie?
Ukłony,
Baba za sterem
NoPE - Pią Sty 06, 2017 20:31
skinnyfat napisał/a: | Piston scuff |
Bez ściągnięcia głowicy nie da się tego sprawdzić.
Niska kompresja może to sugerować ale pewności nie ma.
Może to piston rattle słyszysz - często występuje w serii K przy zimnym rozruchu.
Ja zaś mam tzw. crank noise - luz na korbach abo co?
Porównaj ze swoim
Nieprawidłowe dźwięki pracy silnika serii K:
"Piston Scuff"- starty tłok.
Piston_Scuff.wav
Popychacze. Dźwięk z głowicy cylindra.
tappet_noise.wav
Korba w wale korbowym. Dźwięk z dolnej części silnika.
crank_noise.wav
|
|