|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Dusi się na paliwie, filtr ?
Puncio - Sro Sty 18, 2017 17:45 Temat postu: [R45] Dusi się na paliwie, filtr ? Witam!
Mam probelm ze swoim roverkiem. Mianowicie jest zagazowany i muszę pojeździć chwile na beznzynie jak jest zimny silnik, oczywiste! Ale był moment gdzie brakło mi paliwa ( przeoczenie ) i zaczą mi się dusić, włączyła mi się pompa paliwowa, całe siedzenie wibrowało nawet jak jechałem na gazie. Teraz mam problem takie, że po zalaniu go benzyną i jechaniu na niej auto tak jak by się dławi. Myślę, że są dwie możliwe usterki, albo zapieprzony filtr paliwa co nie daje odpowiedniej dawki paliwa lub układ może być zapowietrzony. Moje podejrzenia są też na wtryski lecz na ostatnim miejscu. Oczywiście jeżeli chodzi o zapowietrzony ukłąd to do razu bym wymienił filtr paliwa z drugiej strony przy wymianie filtra faliwa i tak bym musiał odpowietrzyć. Szykać dalej objawów ? Komuś coś się takiego stało ? Dodam, że jak jest ciepły w miare dobrze chodzi na benzynie. Problem jest też taki, że nie odpala mi na benzynie, chechłam i chechłam aż w końcu kiedyś mi padnie aku. Odpalam go na gazie a później przełączam na benzynę, szkoda tylko parownika Proszę o pomoc.
Rademenez_ - Czw Sty 19, 2017 21:26
Witam. Praca pompy bez benzyny w zbiorniku uszkadza ją. Benzyna w normalnych warunkach chłodzi pompę i ją smaruje. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie pompy. Zbyt niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej może właśnie uniemożliwić rozruch. Polecam sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Jeśli ciśnienie liche pompa do wymiany. Można i filtr wymienić jak się chce go koniecznie wymieniać. Układu paliwowego benzynowego się nie odpowietrza. Po przekręceniu kluczyka pompa wyprze paliwem całe powietrze z układu.
PS. Posiadając program do instalacji LPG można sprawdzić czasy wtrysku benzyny. To również mogło by potwierdzić kłopoty z układem zasilania PB. Czasy pewnie się wydłużyły i lambda leży na 0.
ADI-mistrzu - Pią Sty 20, 2017 07:28
Rademenez_ dobrze pisze ale...
1. Układ paliwowy w benzynie także może się zapowietrzyć, nie jest to tak kłopotliwe jak w dieslach ale jednak. Tego typu pompy potrzebują płynu aby pracować, nie potrafią przeć powietrza, z tego też powodu do puki pompa nie jest wewnątrz dość zalana, doputy nie będzie pchać paliwa. Czasem trzeba dłużej pokręcić silnikiem, słychać jak pompa na sucho ma wysokie obroty a po złapaniu paliwa momentalnie zwalnia i słychać jej obciążenie.
2. Pompa niemal na pewno zajechana i do wymiany jak Ci siedzisko lata i pracowała długo na sucho. Jest to pompa zębata, bez smarowania zębów (które jak pamiętam są mosiężne) bardzo szybko się ścierają.
3. Z wymianą pompy wymień koniecznie filtr, są tam na pewno opiłki po starej pompie.
4. Jak wymienisz pompę i zamontujesz nowy filtr to nie wkręcaj do niego przewodu dolotowego (do filtra). Nasadź wężyk i odpal auto na gazie aby nowa pompa paliwa wyparła z układu opiłki metalu po starej pompie.
5. Poskładaj i ciesz się jazdą. Miej zawsze nie mniej jak 20% zbiornika paliwa, nic nie zaoszczędzisz a nie zajedziesz ponownie pompy. Najlepiej ustalić sobie regułę np. co 5 tankować gazu 5L paliwka.
P.S.
Zła wiadomość jest taka że chyba wymiana pompy wiąże się z opuszczenie baku...
I używajcie czasem znaków nowej linii (enter), nie lepiej czyta się tak zbudowany post jak mój niż ciurkiem pisane wasze? Toż to w oczach się... no właśnie.
|
|