Zobacz temat - [R75] brak mocy, kopci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] brak mocy, kopci

curaasan - Sob Sty 21, 2017 13:39
Temat postu: [R75] brak mocy, kopci
Witam,

mam takie objawy - po przejechaniu jakiegoś krótszego dystansu zaczyna kopcić, odczuwalnie spada moc, zdarza się, że nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Wyłączę silnik, włączę jeszcze raz i przez parę metrów znowu jest OK, po czym powtórka. TOAF pokazuje jedynie błąd 0100 - przepływomierz powietrza, ale wydaje mi się, że to było już wcześniej. Dodatkowo ostatnio wyjąłem zaślepkę EGR'a. WTF? Idę zaraz czyścić porządnie EGR'a, ale wydaje mi się, że niesprawny EGR nie może dawać aż takich objawów. Macie jakiś pomysł?

dawidd - Sob Sty 21, 2017 14:46

Odepnij całkowicie przepływomierz i sprawdź co będzie.
JaCu - Sob Sty 21, 2017 15:12

W moim przypadku, co prawda inny silnik, ale zasada działania ta sama. Nieszczelność przy zaworze egr, na łączeniu rury doprowadzającej recyrkulowane spaliny. Silnik zasysał powietrze z komory silnika. W silniku dCi na tej rurze jest czujnik podciśnienia spalin właśnie.

Objawy: silnik po starcie działał poprawnie do pierwszego mocniejszego użycia gazu.
potem zaczynał obficie kopcić, tracił moc z racji przechodzenia w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i włączeniu silnika samochód działał ponownie poprawnie znów do mocniejszego użycia gazu. Czasami było również tak, że dopiero przy pewnej prędkości typu 80-100 km/h po dodaniu gazu tracił moc i zaczynał kopcić.

curaasan - Sob Sty 21, 2017 15:25

dawidd napisał/a:
Odepnij całkowicie przepływomierz i sprawdź co będzie.


na odpiętym prawie to samo - po starcie jest przez 1-2 km ok jeśli chodzi o moc (choć dymi), później zaczyna się problem z mocą, przestaje reagować na gaz momentami a przy ruszaniu ma ochotę zgasnąć, nie wspominając o tym, że kopci niemiłosiernie. Na jałowym nie kopci, chodzi równiutko. Ponownie żadnych błędów oprócz 0100 - przepływomierz powietrza, oraz świece żarowe, przekaźnik świec (nie pamiętam nr)

longer86 - Sob Sty 21, 2017 15:58

Moze być czujnik ciśnienia na listwie... Sprawdź polaczenia, dognij delikatnie piny.

Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie, szukaj tematów na forum

curaasan - Sob Sty 21, 2017 20:34

longer86 napisał/a:
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność.


Bingo! Znalazłem wypluty oring, drugi spadł do środka. Zamówiłem już nowe, zobaczymy czy to zakończy sprawę. Dzięki Panowie!

longer86 - Sob Sty 21, 2017 22:04

Wsadzenie oringow nigdy nie konczy sprawy, to projektował jakiś debil
dawidd - Sob Sty 21, 2017 22:50

Chyba nie ma na to reguły , u mnie już z 6 lat nie wyskoczylo i nawet się nie poci. Tak jak łączniki stabilizatora, jak kupiłem auto miały pęknięte gumy, ale nie tlukły. Myślę wymienię jak się rozkręca i do tej pory jeżdżę na tych samych bez luzów i z całkowicie popekanymi gumami. Ot to ci taki wyjątek
curaasan - Sob Sty 21, 2017 23:16

longer86 napisał/a:
Wsadzenie oringow nigdy nie konczy sprawy, to projektował jakiś debil


tak tak, doczytałem tekst kolegi z UK, zamierzam powtórzyć jego rozwiązanie - czyli dwa cybanty + drut :-) No chyba, że koledzy coś lepszego wymyślili?

longer86 - Nie Sty 22, 2017 00:44

Zamiast drutu stosowałem taśmę aluminiową i jedną opaskę skręcaną na rurze. Taśma szerokości 1cm i obejmowała caly plastikowy element intercoolera. Ale i tak wszystko dookoła pływało w oleju, IC skończył żywot.

Obecnie taśma ta jeździ u kolegi prebenny. A ja mam cooler z 1.8t i zmienione orurowanie.

3 rozwiązanie to zakup IC całego z aluminium łącznie z kolankiem, ale ceny zbyt astronomiczne i ciężko to u nas dostać.

MaReK - Nie Sty 22, 2017 01:00

A ja tam już któryś rok śmigam na IC od 1.8t ;)

A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?

Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.

Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.

Fiedia - Nie Sty 22, 2017 11:24

Witam,
ja osobiście mam podobny problem.Po Odpalaniu auto ładnie pracuje ,wkreca sie w obroty.Jednak w czasie jazdy gdy sie rozgrzeje,lub ponownym odpaleniu, traci moc i do 2 tys. ciezko idzie az strach jechac,na wyzszych obrotach juz jest ok. Gdy po odpaleniu spalanie na komputerze jest w normie to po tym jak nagle sie ,,zamuli'' wzrasta nawet do 20-22 l ,co pokazuje komputer.Gdy sie zamuli zaczyna jakby smierdziec troche paliwem w kabinie. Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie. Mam uszkodzony chyba czujnik tem.zewnetrznej bo pokazuje zla temperature ale to chyba nie ma wplywu na prace silnika. Co dalej zrobic, sprawdzic jak kolega intercooler ,czy moze to pompka paliwa czy jakis inny czujnik? Na poczatku pojade na diagnostyke bo od tego chyba nalezy zaczac. Prosze o porady

curaasan - Nie Sty 22, 2017 11:28

MaReK napisał/a:
A ja tam już któryś rok śmigam na IC od 1.8t ;)


OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?

MaReK napisał/a:
A co do problemu kolegi, filterek odmy był zmieniany?


Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?

MaReK napisał/a:
Zaloguj TOAFem parametry pracy silnika (grupa 1 z live data) od startu silnika przez przejechanie kilku Km i wystąpienie problemu... potem naciśnij stop i zapisz loga do pliku. Plik podeślij na toaf@roverki.eu.

Następnie zrób taki pomiar na biegu jałowym, przez ok. 3 minuty. Bez dodawania gazu. Ot. tak.


Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.

MaReK - Nie Sty 22, 2017 13:25

curaasan napisał/a:
OK, ale co, zmieniałeś tylko to -> http://allegro.pl/interco...5168013468.html
Czy plus orurowanie alu, jak pisze kolega wyżej?
Możesz mi wytłuścić co dokładnie musiałbym kupić do takiej zamiany? Dam radę sam to ogarnąć jak coś?

Zmieniłem intercooler na taki jak z linku, tylko mój był w lepszym stanie ;) Jakby ktoś przed sprzedażą auta zakupił nowy ;) Rurki wykorzystałem swoje + te od 1.8. Połączenie robiłem na aluminiowych łącznikach. Przy intercoolerze korzystałem z szerokich cybantów, które okazały się nieporozumieniem ;) Więc musiałem zmienić je na tradycyjne cybanty... trzymają najlepiej.

curaasan napisał/a:
Ja nie zmieniałem, rozumiem, że warto i tam zajrzeć od razu?

Gorąco polecam :P
Przy okazji sprawdź jak wygląda stan turbo - od spodu auta.

curaasan napisał/a:
Rozebrałem R teraz, czekam na zamówione oringi. Zrobię pomiar jak dostanę graty i złożę go do kupy.

Okej. Jeśli Twój IC jest okej, rurka z oringami nie jest połamana i mocowanie IC jest całe - to nie zmieniaj. Wyczyść go porządnie - wypłucz w benzynie.

Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.

Spróbuj za pomocą TOAF'a wykonać pomiary livedata z grupy 1 oraz odczyt wtryskiwaczy. Tylko i wyłącznie jak auto złapie temperaturę.

Fiedia napisał/a:
Wymienilem przeplywomierz jednak nic to nie dalo, po odpieciu natomiast silnik sie dlawi,kopci i gasnie.

Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?

Więcej powie diagnostyka i odczyt błędów ze sterownika.

Pozdrawiam,

Fiedia - Nie Sty 22, 2017 14:59

Cytat:
Sprawdzałeś stan turbiny? To gaśnięcie podczas jazdy czy na jałowym też?
To się zrobiło nagle?


Turbina ok, tak zrobiło się nagle wczesniej wszystko chodziło jak nalezy.
Jesli odepniemy przeplywomierz ,to na biegu jałowym skacza obroty,kopci i gaśnie.

longer86 - Nie Sty 22, 2017 15:15

Sprawdź czujnik ciśnienia paliwa na listwie
curaasan - Wto Sty 24, 2017 23:04

MaReK napisał/a:
filterek odmy był zmieniany?


To pytanie pomocnicze - wykręciłem obudowę z filtrem i okazało się, że filtr czarny jak smoła, choć obudowa wydaje się OK, nie mam jakiegoś nagaru, ot zaolejona :-) . Mam stary typ obudowy, chciałbym zmienić tylko uszczelki i filterek, nurtuje mnie jedno pytanie - gdzie ten zaworek odmy i jak sprawdzić czy jest OK?

[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:02 ]
Panowie,

za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...

[ Dodano: Wto Sty 24, 2017 23:04 ]
longer86 napisał/a:
Ale podstawowa sprawa to jesli mocno kopci i nie ma mocy to kolanko przy Intercoolerze, na 99% nieszczelność. Do poprawy mocowanie


za wcześnie się ucieszyłem - oringi nowe, mocowanie poprawione, filtr odmy wymieniony i... brak poprawy. Ręce opadają...

MaReK - Sro Sty 25, 2017 14:40

Masz możliwość nagrania video z pracy tego auta tak, żeby nam pokazać problem...
Oraz lepszej jakości zdjęcia z komory silnika?

No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.

Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.

curaasan - Pią Sty 27, 2017 23:58

MaReK napisał/a:

No i pytanie czy zrobiłeś podstawową diagnostykę komputerową np. TOAFem.


Jasne. Wtryski OK, ciśnienie wstępne paliwa OK, ciśnienie na listwie CR OK.

MaReK napisał/a:

Poprawiłeś połączenie na czujniku w listwie jak pisał longer86. Zdejmij wtyczkę, dognij piny, przeczyść preparatem do poprawy połączeń elektronicznych.


Poprawiłem.

MaReK napisał/a:



Panowie, znalazłem problem - zawór EGR. Zaślepienie pomogło jak ręką odjął :-/
Swoją drogą, przy czyszczeniu nie był mocno zabrudzony, otwierał się i zamykał OK. Nie rozumiem, ale...

Dziękuję wszystkim za pomoc, do zobaczenia niebawem ;-)

longer86 - Sob Sty 28, 2017 10:10

a moze jednak zacinał sie i nie działał w pełnym zakresie
curaasan - Sob Sty 28, 2017 23:56

longer86 napisał/a:
a moze jednak zacinał sie i nie działał w pełnym zakresie


Może. Choć jak sprawdzałem, to wydawało się OK. "Oryginalna" zaślepka (którą ponownie założyłem) miała w środku otwór, około 5mm średnicy. Muszę wykombinować coś "pełnego", coby mi syf do kolektora nie leciał :-/

MaReK - Nie Sty 29, 2017 01:28

Ale co w końcu nie domaga? Elektrozawór, membrana puszcza czy zapieczony?
Gdyby to była usterka elektryczna/elektroniczna powinieneś mieć błąd w sterowniku silnika. Możesz jeszcze wyłączyć go w mapie.

Nie wolisz go jednak usprawnić? Z moich doświadczeń oraz dyskusji na forach poświęconych tuningowi wynika, że jednak zaślepienie zaworu EGR powoduje podwyższone spalanie paliwa w cyklu miejskim. Oczywiście co szkoła to inna... są też zwolennicy tej metody i każdy tuning zaczynają od fizycznego pozbawienia zaworu recyrkulacji spalin ;)

prebenny - Nie Sty 29, 2017 08:02

MaReK może i spalanie zwiększa... Ale jak zobaczyłem kolektor dolotowy... To niech sobie zwiększa spalanie ale przynajmniej nie będę miał takiego syfu w kolektorze jak wcześniej gdzie ponad połowa 'prześwitu' była zasłonięta nagarem...
curaasan - Nie Sty 29, 2017 11:02

MaReK napisał/a:
Ale co w końcu nie domaga? Elektrozawór, membrana puszcza czy zapieczony?

A tego dokładnie nie zdiagnozowałem.
MaReK napisał/a:

Gdyby to była usterka elektryczna/elektroniczna powinieneś mieć błąd w sterowniku silnika.

TOAF nic nie pokazuje.
MaReK napisał/a:

Możesz jeszcze wyłączyć go w mapie.

Jak?
MaReK napisał/a:

Nie wolisz go jednak usprawnić? Z moich doświadczeń oraz dyskusji na forach poświęconych tuningowi wynika, że jednak zaślepienie zaworu EGR powoduje podwyższone spalanie paliwa w cyklu miejskim. Oczywiście co szkoła to inna... są też zwolennicy tej metody i każdy tuning zaczynają od fizycznego pozbawienia zaworu recyrkulacji spalin ;)

No nie wiem, zastanawiam się. Sam zawór wydaje się być sprawny (choć może się nie znam). Dochodzi jeszcze tylko kwestia syfu w kolektorze... a Szanowny Kolega jak ma u siebie?

MaReK - Nie Sty 29, 2017 13:37

prebenny napisał/a:
To niech sobie zwiększa spalanie ale przynajmniej nie będę miał takiego syfu w kolektorze jak wcześniej gdzie ponad połowa 'prześwitu' była zasłonięta nagarem...

Jeżdżę już trochę i syfu w nie mam. Jest brudno, ale nie na tyle, żeby coś było w stanie zalepić prześwity :) Przy okazji wymiany filtrów jak mam chwilę czasu to sobie kolektor wyczyszczę, ale nie żebym się nad tym jakoś rozckliwiał. Widziałem kilka już silników gdzie ludzie nie wymieniali filtra odmy, albo lekceważyli problem oringów, niewydolności ICków... widziałem to o czym piszesz - towot z gruzem. Jednak na tyle lat użytkowania u siebie nigdy nie miałem takich doświadczeń.

curaasan napisał/a:
Jak?

Zrzuć mapkę swoją TOAFem (tabele) to Ci odeślę ze zmianami.

curaasan napisał/a:
No nie wiem, zastanawiam się. Sam zawór wydaje się być sprawny (choć może się nie znam). Dochodzi jeszcze tylko kwestia syfu w kolektorze... a Szanowny Kolega jak ma u siebie?

Zobacz czy wężyki od podciśnień są sprawne (niepoparciałe), sprawdź czy są odpowiednio założone. Załóż wężyk na ten grzybek przy kolektorze i pociągnij powietrze ustami... jak będzie stawiał opór to okej, a jak nie, to masz go do wymiany. Ja tak miałem i wtedy występował częściej problem z opadającymi obrotami przy dojeżdżaniu do świateł i wysprzęglaniu.

Ja u siebie mam fabryczne rozwiązanie. Czyli pracujący zawór. Chwilowo odpięty przepływomierz...

pelson91 - Pią Lut 10, 2017 09:07

i mnie dopadł problem EGR. Zaczął się od demontażu kolektora dolotowego w warsztacie naprawiającym pompy i wtryski w Nadarzynie (nazwę na razie zachowam dla siebie). Po odbiorze auta po naprawie wtryskiwacza silnik nie faluje na jałowym, natomiast przy próbie mocniejszego wciśnięcia gazu NIE ZAWSZE reaguje, co podczas jazdy (np wyprzedzanie lub włączanie się do ruchu) jest w ciul niebezpieczne. Oddałem auto na reklamację, zbadali, dziś dostałem info, że za takie zachowanie odpowiedzialny jest układ EGR, w który nie ingerowali, jak twierdzą.

Czy żeby zdjąć kolektor dolotowy trzeba coś kombinować z EGRem? Coś odpinać, coś przepinać. Bo nie wiem jak z nimi rozmawiać za bardzo. Dodam, iż podczas wnoszenia reklamacji przejechałem się z mechanikiem i kompem diagnostycznym i był objaw że podczas mocnego przyspieszania na początku brakowało mu dawki paliwa.

Rzadko proszę o pomoc, ale no koledzy, pomóżta :D

longer86 - Pią Lut 10, 2017 09:53

Żeby zdjąć kolektor musisz odkręcić od niego egr, na 4sruby.

Moze wężyk podciśnieniowy od egr nie założony? A moze jak ściągnęli egr to ruszyli kolanko od IC i jest nieszczelność. Kierownik wciska pedal, rządu więcej a turbo nie moze napompować i paliwa tez braknie po odczytach z MAP'a

Jak zakładali kolektor to moze cos z uszczelkami kolektora, moze ściągając odłączyli czujnik ciśnienia na listwie lub MAP i podłączając cos nie styka.

Możliwości troche jest

MaReK - Sob Lut 11, 2017 10:25

Odebrałeś auto, jeździ. Dowiedz się, co Ci naprawili - skoro zrobili to w ramach "gwarancji" :)
pelson91 - Sro Lut 15, 2017 12:11

MaReK, jak się przejadę autem to Ci powiem. Wiem, że zaślepili EGR, przy ojcu moim który mój wózek odbierał. Ja jeszcze dochodzę do siebie po operacji, ale już w sobotę będę miał możliwość przejechać się Roverkiem. Mam na laptopie TOAFa ale nie mam kabla kurczę, co mi trochę psuje możliwości podejrzeć co tam się w livedata dzieje ;) Dam znać jak najszybciej.