|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75,MGZT] Czujnik parkowania przód
dj_darco - Wto Sty 31, 2017 19:45 Temat postu: [R75,MGZT] Czujnik parkowania przód Dziś rozmawiałem z kolegą który posiada BMW E38 i pochwalił się czujnikiem parkowania z przodu. Fajny bajer i teraz pytanie ma ktoś coś takiego w swoim R albo MG?
PDC z innego roverka byłoby najlepsze po nie chciałbym montować jakiejś chiny.
Ma ktoś pin out ze sterownika ?
AdaskoC - Wto Sty 31, 2017 20:45
Kolega Magic79, ma ładnie i estetycznie zrobione.
xen0n - Wto Sty 31, 2017 20:47
Jest możliwość posiadać czujniki parkowania przednie do 75?
dj_darco - Wto Sty 31, 2017 21:06
xen0n, Nie widziałem nigdy fabrycznych, ale można sobie założyć.
AdaskoC, Możesz podrzucić link do tematu bo nie mogę znaleźć
Dziadek - Wto Sty 31, 2017 21:09
Najnowszy model.
dawidd - Wto Sty 31, 2017 22:24
tez myślę od jakiegoś czasu o tym. A czy nie było wersji oryginalnej na 8 czujników? W toafie cos takiego jest.
W każdym bądź razie dowiadywałem sie trochę o czujniki indukcyjne, koszty z alliexpres to ok 30 zl i nic nie widać, a wiele osób twierdzi ze działa.
A jesli zamontujesz zwykły to jak go chcesz uaktywniać? Te z allegro co maja 8 czujek to startują po wciśnięciu hamulca i sa aktywne przez pare sekund, chyba ze wykryją przeszkodę to dłużej a taki zwykły to trochę problem. Ewentualnie prosty układzik z arduino który zczyta prędkość ( w temacie o potrójnych kierunkach cos o tym jest) i wtedy mogło by dzialac zawsze przy prędkości powiedzmy 0-20km/h
[ Dodano: Wto Sty 31, 2017 22:24 ]
o tym mówiłem:
http://allegro.pl/czujnik...ars_rule_id=201
AdaskoC - Wto Sty 31, 2017 23:10
dj_darco napisał/a: | AdaskoC, Możesz podrzucić link do tematu bo nie mogę znaleźć |
Nie ma żadnego tematu, napisałem tylko że ten kolega posiada. Nie są oryginalne, ale ładnie wyglądają
prebenny - Wto Sty 31, 2017 23:22
Ponoć angole kombinowali podłączyć przednie czujniki pod PDC (w BMW jest taka opcja) ale o ile kojarzę to im nie wyszło.
dj_darco - Wto Sty 31, 2017 23:40
dawidd, ciekawe jak dokładny jest taki czujnik z alledrogo
ja myślałem o montażu oryginalnego PDC z czujkami i zamontować przekaźnik czasowy po stopie
http://ase.hoste.pl/sklep...uzajacy-3spm150
tyle że denerwowałby mnie pierwszy sygnał kontrolny po włączeniu. nie pamiętam czy jest możliwość wyłączenia go w TOAF ie
[ Dodano: Wto Sty 31, 2017 23:40 ]
dla ścisłości jedno PDC już mam myślę o montażu drugiego tylko nie znam pin out-u ze sterownika
prebenny - Sro Lut 01, 2017 06:17
dj_darco rozpiska PINów jest w rave.
dawidd - Sro Lut 01, 2017 08:02
takie rzeczy jak przekaźniki czasowe i tego typu moduły można znacznie taniej na alliexpres dostac, ja pare dni temu zamawiałem https://pl.aliexpress.com/item/New-DC-12V-LED-Display-Digital-Delay-Timer-Control-Switch-Module-PLC-Automation/32711377147.html?scm=1007.13338.46806.0&pvid=2b6c3f98-7559-4f34-8741-56103faf48f8&tpp=1
z tym ze po 2$
co do dokładności to puki sie nie kupi nie będzie wiadomo, ale sporo osób pisze po rożnych forach ze sa zadowoleni
dj_darco - Sro Lut 01, 2017 08:30
Na Ali wszystko jest dużo rzeczy już tam kupiłem ale jest problem z dostawą dosyć często. Bo nie raz paczka idzie 8 dni a bardzo często zdarza się że nawet 3 miesiące tyle chociaż że full refund dają bez problemu.
prebenny - Sro Lut 01, 2017 08:52
Ja z przodu mam jakiś tani chiński zestaw... i w sumie jest odłączony...
Jak tylko włączał się wiatrak chłodnicy czy wycieraczki to wszystko szalało i mnie to denerwowało.
dawidd - Sro Lut 01, 2017 09:48
dj_darco napisał/a: | Na Ali wszystko jest dużo rzeczy już tam kupiłem ale jest problem z dostawą dosyć często. Bo nie raz paczka idzie 8 dni a bardzo często zdarza się że nawet 3 miesiące tyle chociaż że full refund dają bez problemu. |
A ja raz nie dostałem ani zasilaczy ani zwrotu kasy pomimo zapewnień ze pieniądze zostały zwrócone. Kwota byla nie wielka wiec dałem sobie spokój.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2017 09:48 ]
prebenny, pewnie z elektromagnetycznym tez może być problem tego samego typu. Ja zrezygnowałem z zakupu na przód tych dedykowanych na tył, bo nie do przyjęcia dla mnie jest pikanie przy uruchamianiu np po wciśnięciu hamulca, trzeba by to jakoś inaczej rozwiązać/ Z tego co pamietam te indukcyjne przy włączeniu tez wydaja jakieś krótkie dźwięki.
prebenny, a Twój chiński czujnik z przodu piszczal po włączeniu?
prebenny - Sro Lut 01, 2017 10:00
dawidd nie. On działał na zasadzie, że po wciśnięciu hamulca moduł działa 15 sekund (w ciszy) jak nie wykryje przeszkody, a jak wykryje to wtedy piszczy (i zasięg 80 cm, bo tylne mają zasięg bodajże 1.5 metra co z przodu to w korku pier*lca dostaniesz ).
dawidd - Sro Lut 01, 2017 10:36
a to jest typowy na przód? Masz jakiś link do takich?
prebenny - Sro Lut 01, 2017 12:41
dawidd to było coś w ten deseń http://archiwum.allegro.p...5693703178.html
Czwarty czujnik mam po prostu na 'sztukę' dla zachowania symetrii
Zasadniczo kupowałem po prostu żeby już mieć dziury w zderzaku (blacharz je zakładał przy okazji malowania) także jak mnie kiedyś najdzie to bez problemu już mogę kupić inne i bez zbędnej zabawy machnąć pod kolor i powinno być OK
Punx - Sro Lut 01, 2017 14:58
A mi brakuje czujników na przód, w drugim aucie mam takie co pokazują na skali diodami odległość a dopiero jak jest bardzo blisko to zaczynają pikać.
Wyświetlacze używki nie są drogie:
http://allegro.pl/vw-phae...6218565979.html
Tylko jak je zmusić żeby działały jak należy (odległość z PDC do 50 cm tylko diody, poniżej już diody i dźwięk) no i gdzie je wkomponować ?
longer86 - Sro Lut 01, 2017 15:44
Punx, myślę, że idąc za tematem mignięć kierunkowskazami można zrobic wskaźnik zapalających się diod za pomocą ardunio tylko trzeba by obadać i zaprogramować zapalanie się diod w zależności od odczytów pikadełek,
Punx - Sro Lut 01, 2017 17:14
A nie dałoby się wykorzystać oryginalnego modułu, cena nie powala:
http://allegro.pl/vw-phae...ars_rule_id=201
Tylko czy to jest odrębny układ moduł + czujniki + wyświetlacze, czy mimo wszystko komunikacja i funkcjonowanie przechodzi przez jakiś inny centralny moduł ?
prebenny - Sro Lut 01, 2017 17:49
Punx tylko wtedy masz wszystkie minusy PDC - duży zasięg (z przodu to tylko będzie wkurzać w korku) i 'samodiagnostykę' w postaci piknięcia przy uruchomieniu. Na dłuższą metę trzaśniesz ten moduł 20 kg młotem, bo będzie tak upierdliwy, że nie ujedziesz.
Punx - Sro Lut 01, 2017 18:03
U mnie nic nie pika, włącza się dopiero jak aut się toczy lub jeśli stoję bardzo blisko przeszkody, działa do prędkości 15km/h (w sam raz na korek). Jeśli stoję odpowiednio daleko, na oko +0,5m to tylko świeca się diody pomarańczowe (jest ich kilka), piszczenie rozpoczyna się od ostatniej diody pomarańczowej, piszczy oczywiście także na czerwonej. Jak nie ma przeszkody to świeci się dioda zielona (poniżej 15km/h).
http://s979.photobucket.c...rking4.jpg.html
nie znalazłem nigdzie fotki, ale wygląda to mniej więcej tak
http://s979.photobucket.c...rking1.jpg.html
diody są w podszybiu po obu stronach, uważam ze to bardzo fajne rozwiązanie i w ogóle nie wkurza
longer86 - Sro Lut 01, 2017 20:37
Nie wiem dlaczego na sile chce pakować osprzęt szmelcwagena do Roverka
Punx - Sro Lut 01, 2017 21:04
Bo innego rozwiązania nie znam, a po co wymyślać koło na nowo jak już są gotowce ?
dawidd - Sro Lut 01, 2017 22:21
Punx napisał/a: | działa do prędkości 15km/h | tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika
longer86 - Sro Lut 01, 2017 22:32
dawidd napisał/a: | Punx napisał/a: | działa do prędkości 15km/h | tu juz masz pierwsze utrudnienie w adaptacji do rovera, przynajmniej do czasu az będzie jakiś układ który zrozumie sygnał z wtyczki zegrow i przerobi go na cos łatwego w zrozumieniu dla przekaźnika |
Czyli, tak czy tak trzeba cos kombinować, co przy koszcie komponentów elektronicznych wysuwa na przód opracowanie całego układu po swojemu.
Zobacz w jakim tempie dawidd stworzył prosty układ do kierunkow za co Czesi wolaja sobie 100€
dawidd - Sro Lut 01, 2017 22:44
longer86 napisał/a: | Zobacz w jakim tempie dawidd stworzył prosty układ do kierunkow za co Czesi wolaja sobie 100€ |
a tak naprawdę jeszcze w aucie nie jeździ(ale jutro spodziewam sie przesyłki z płytka wiec coś pójdzie do przodu)
dj_darco - Sro Lut 01, 2017 23:05
samodiagnostyki nie da się wyłączyć przypadkiem toafem ? a zasięg czujników też można skrócić jakimś prostym układem tylko czy czujniki można oszukać zwykłym opornikiem? być może reagują na natężenie sygnału ale mogę się mylić i brane jest pod uwagę tylko opóźnienie sygnału zwrotnego.
prebenny - Czw Lut 02, 2017 00:06
dj_darco najpierw musisz się do czujnika dobić TOAFem co wcale nie jest takie oczywiste. U mnie np we wtyczce do PDC brakuje k-bus i TOAFem się nie dobije.
dawidd - Czw Lut 02, 2017 10:13
Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu
dj_darco - Czw Lut 02, 2017 13:28
dawidd napisał/a: | Co o zmniejszania odległości to nie jest to takie proste bo mikrokontroler czyli nasze pdc analizuje nie natężenie sygnału a czas w jakim wracają impulsy do czujników.
Jak będzie chwilą to sprawdzę czy toafem da się coś zmienić w pdc bo u mnie się łączy bez problemu |
Nie wiem ale przypuszczam jak to działa. Dwa piny jako zasilanie i jeden jako sygnał.
Pdc wysyła impuls i czeka na odpowiedź w postaci sygnału zwrotnego i czas powrotu im krótszy tym pdc częściej pika. I tu pomysł aby ten sygnał zwrotny troszkę opóźnić, ale jest wielkie ale czy to działa w ten sposób. Układ musiałby zawierać generator fali (i tu musiałbym sprawdzić na oscyloskopie jakiej dokładnie) tzn kopię sygnału zwrotnego. i układ opóźniający z możliwością regulacji. Chyba że pdc ma możliwość takiej regulacji to byłoby to najlepsze rozwiązanie
[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:28 ]
wszedłem na TOAFie do PDC i jest możliwość założenia czujników z przodu bez sygnału aktywacji. Również aktywację można dostosować do prędkości ale nie ma możliwości regulacji. Można również zastosować switch dla wyłączenia systemu. Fajnie było by to rozpracować na fabrycznym PDC
MD - Czw Lut 02, 2017 13:31
dj_darco, ale na module jest wyjście tylko na czujniki tylne. Przednie są z tego powodu, ze to PDC BMW. I np. w E39 kolegi ostatnio dokładałem przednie czujniki - tylko tam wtyczka nieco inaczej wyglądała (miała więcej pinów).
dawidd - Czw Lut 02, 2017 13:39
No ja też widziałem że jest w toaf opcja 4 albo 8 czujników, tylko czy to ma jakieś przełożenie na rzeczywistość, czy da się 8 podpiąć? I z tego co pamiętam to pdc były w r75 dwa rodzaje w czarnej i białej obudowie, nie wiem czy ma to jakiś zwiazek
[ Dodano: Czw Lut 02, 2017 13:39 ]
MD mnie uprzedził z wypowiedzią. Ale w takim razie jak do BMW się da dołożyć to czemu do nas się nie da? Chodzi o to że w sterowniku są puste miejsca na piny do przednich czujników czy jak?
A może jedna się da, taki myk ktoś robił w Anglii że dołożył czujnik pochylenia auta z BMW i też w roverze zadzialalo pomimo że fabrycznie ich nie montowano
MD - Czw Lut 02, 2017 16:15
dawidd, Rover to BMW. Rozebrałem E39 do gołych blach i naprawdę wiele się zgadza. Podejrzewam, że przy odrobinie właściwego lutowania, zmodyfikowane moduły Rki zabanglają z rzeczami z BMW.
Pewnie da się jakoś doprowadzić przednie czujki do modułu - chyba, że rzeczywiście hardwareowo jest ograniczony, a soft został. W takim wypadku pomyślałbym nad podpięciem PDC prosto z E39 i sprawdzeniu, co się stanie. Kto wie, może zadziała.
Na pewno przednie czujki korzystają z przycisku (w E39 pod klimatronikiem), który je włącza. Dodatkowo dezaktywują się chyba po przekroczeniu 15 km/h, ale to zapewne za sprawą sygnału po linii K-BUS.
W moim 75 chętnie dołożyłbym to wraz z gałką zmiany biegów od automatu - przycisk pod spodem służyłby wtedy do włączania PDC. Byłby pod ręką, podczas wbijania jedynki.
P.S.
Diagnostyką BMW podłączyłem się do mojego PDC zarówno przez E46, E39 jak i chyba pierwszą X5. To by oznaczało, że może faktycznie ten moduł można żywcem wyjąć z E39, doprowadzić przycisk, podpiąć czujki i gotowe?
longer86 - Czw Lut 02, 2017 16:39
pierwsze co mi do głowy przyszło to żeby przeprowadzić taki zabieg, tylko o ile mamy schemat z 75 to trzeba skombinować schemat z e39.
moduły wygladaja odpowiednio:
Rover
BMW e39
może ktos sobie poradzi z WDS'em u mnie w robocie głupia java nie akceptuje wyjątku i nie moge wczytać zawartości lewego okna a myśle wiele by to pomogło
http://www.bmw-planet.net...38new/index.htm
dj_darco - Pią Lut 03, 2017 21:06
http://smg.photobucket.co...a3e05d.jpg.html
Znalazłem prawdopodobnie pinout z E46 nie ma opcji na 8 czujników w takiej wersji chyba że jest jakiś sposób na podłączenie 8 czujek
longer86 - Pią Lut 03, 2017 22:32
http://www.bimmerforums.c...-early-e39-528i
Tu sa jakies pinouty z modułu bmw dla wersji z 8 sensorami, sa tez numery modulow
dawidd - Pią Lut 17, 2017 22:32
Czy u kogoś cos ruszyło z czujnikiem z przodu?
Mam wstępny kod do płytki arduino która by uruchamiała czujnik tylko rzy niskiej prędkości - jak ktoś chce to udostępnię. Na razie jeszcze nie testowałem w aucie ale powinno zagrać
A może ktoś inaczej to rozwiązał tylko sie nie pochwalił ?
dj_darco - Sob Lut 18, 2017 16:53
nasz sterownik nie nadaje się do przednich czujników. Musimy mieć sterownik z trzema kostkami. Jak będę w Polsce to spróbuję to ogarnąć.
dawidd - Sob Lut 18, 2017 22:09
dj_darco napisał/a: | nasz sterownik nie nadaje się do przednich czujników |
A czemu? podaj więcej szczegółów. Układ który uruchomi czujnik od prędkości ok 1 - 30 km juz prawie mam, tylko chiny ciągle mnie blokują, ale dzis pozamawiałem części z polski wiec cos moze sie ruszy. Pisałeś wczesnej ze w naszym czujniku można wyłączyć autotest - żeby nie bylo tego gongu po włączeniu - sprawdzałeś czy tak sie rzeczywiście da?
O jakim sterowniku z 3 kostkami mówisz?
dj_darco - Sob Lut 18, 2017 22:54
Mowa tu o PDC z BMW z wyjściem na przednie czujniki. Nie dam sobie ręki odciąć ale w naszym sterowniku nie ma wyjścia na czujniki przednie. Wydaje mi się że wystarczy podmienić go na modul z czujnikami na przód i uda się zrobić wszystko na jednym sterowniku. A gong da się wyłączyć TOAFem (nie mam możliwości sprawdzenia ale taka opcja jest w nim) będę w PL w kwietniu dopiero więc ode mnie będzie cisza w temacie póki co
longer86 - Nie Lut 19, 2017 00:01
dawidd, Dawid wklejalem wyżej fotki modułów, ten z bmw ma 3 złącza
MaReK - Nie Lut 19, 2017 00:34
http://allegro.pl/bmw-e39...-tWP-BGgJtFp6zn
myślę o takim czymś. Do tego wiązka na przód, głośnik oraz włącznik PDC jak w BMW.
dawidd - Nie Lut 19, 2017 03:01
Link nie działa. Jak dla mnie czujnik na włącznik to kiepskie rozwiązanie, raz włączę, raz zapomnę. Fajnie jak takie gadżety działają automatycznie. A może ktoś się orientuje czy sygnał vss za zegarami jest w przedziale 0-5V czy 0-12V ?
prebenny - Nie Lut 19, 2017 09:50
dawidd trzeba by sprawdzić jaki 'zasięg' mają ori czujniki, bo np. 1.5 metra do przodu to wuj Cię strzeli jak staniesz w korku kilometr od następnego samochodu a czujnik i tak będzie pikał... Ale jak już grzebiesz na arduino to podejrzewam, że ogarnięcie sterownika na arduino nie byłoby wielkim problemem. Kiedyś mi się mignęły czujniki odległości na arduino Zostanie tylko pytanie jak one działają, bo jak łapią wszystkie zakłócenia wkoło (chociaż powiedzmy sobie szczerze, że wiatrak ma 450w to jest sporo) i koniec końców jeżdżę z odłączonym modułem, bo na dłuższą metę to było nie do wytrzymania.
dj_darco - Nie Lut 19, 2017 12:35
Dlatego w BMW jest zastosowany wyłącznik przednich czujników na desce rozdzielczej. Wypadałoby go zaimplementować do naszej dechy albo sprytnie go ukryć
MD - Nie Lut 19, 2017 13:17
dj_darco, przycisk pod gałką zmiany biegów - jak ją obejmujesz do wbicia jedynki przy parkowaniu to możesz wcisnąć. Elegancko, nie widoczne, zawsze pod paluszkami.
MaReK - Nie Lut 19, 2017 13:39
Mógłby się uaktywniać wstecznym i przestawać działać po przekroczeniu 7 km/h aż do następnego wrzucenia wstecznego.
dawidd - Nie Lut 19, 2017 22:21
[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 22:20 ]
MD napisał/a: | Ale jak już grzebiesz na arduino to podejrzewam, że ogarnięcie sterownika na arduino nie byłoby wielkim problemem | bardziej raczkuje niż grzebe
[ Dodano: Nie Lut 19, 2017 22:21 ]
Zrobienie czujnika na atmedze nie było by trudne ale czy jest sens budować coś co za dosłownie parę zł można kupić gotowe? Chociaż widziałem fajny filmik z czujnikiem cofania, który po wyjściu z auta pełnił rolę radaru połączony ze światłami i klaksonem. Jak jakieś auto się za bardzo na parkingu zbliżyło to najpierw migaly światła a po jakimś czasie włączał się klakson i awaryjne
prebenny - Pon Lut 20, 2017 07:29
Mnie by bardziej interesował 'monitor' martwego pola + dioda w obudowie lusterka (za lustrem). Ale nie bardzo jest gdzie wrzucić czujniki.
dawidd - Pon Lut 20, 2017 15:51
http://jbpartner.pl/pl/p/...twej-strefy/720
coś takiego?
Na zderzaku albo w błotniku, jak by zrobił to estetycznie w kolorze to czemu nie
MD - Pon Lut 20, 2017 15:53
prebenny, w miejscu loga Rovera na tylnych drzwiach? Bo rozumiem, że czujniki zorientowane są po skosie do tyłu, patrząc od boków, tak?
dawidd, pomysł ciekawy, ale co z pieszymi? No i to zawsze będzie ciągnąć prąd z akumulatora.
Ciągle też do góry przewija się włączanie czujników prędkością, korki itd. Po prostu zwykły pstryczek na gałce lewarka skrzyni (od strony kokpitu) - przynajmniej w manualach. Zakładałem koledze przednie PDC w BMW i tam również jest włącznik - tylko że fabryczny, pod panelem klimatyzacji. Służy do uruchomienia/wyłączenia przednich czujników, przy czym dezaktywacja następuje także po przekroczeniu określonej prędkości. Dzięki temu parkując można je włączyć tylko raz, a po wyjechaniu z parkingu same ucichną.
No i zastanawiam się, czy mają działać tylko przy jedynce? A co z cofaniem i mocnym skręceniem kół? Wtedy także trzeba uważać, by narożnikiem przodu niczego nie przyhaczyć - czy nie lepiej byłoby, aby wtedy także pikał przód? Wystarczyłoby głośniczek umieścić np. nad nogami kierowcy. Tylne czujniki sygnalizowane byłyby z tyłu, przednie z przodu. Intuicyjne i proste.
Edit: wrzuciłeś to przed moim postem. Czyli taaaak to wygląda. No to na zderzaku, pomiędzy fabrycznymi czujnikami czy pod nimi + lakierowanie w kolor samochodu.
dawidd - Pon Lut 20, 2017 15:58
MD, na pewno w nowej megance jest czujnik przedni który uruchamia sie sam, jak będę sie widział z właścicielem to dopytam jak to dokładnie dziala
MD - Pon Lut 20, 2017 16:54
dawidd, sprawa ciekawa, choć osobiście chyba wolałbym wyłącznik - aby mieć pełną kontrolę nad tym systemem.
prebenny - Pon Lut 20, 2017 18:53
MD w moim module się włączał przy wciśnięciu pedału hamulca (no i wycieraczek ale to w stylu 'it's not a bug it's a feature'). W każdym razie po wciśnięciu hamulca przez 15 sekund monitorował i jak nie znalazł przeszkody (albo nie wyimaginował sobie, bo chodzi wiatrak) to szedł dalej spać a jak znalazł to pokazywał ma lcd.
Co do szarej strefy - w kombi nie ma znaczku Rovera O ile tył pod skosem można skorzystać pewnie z ori czujnika zewnętrzengo o tyle na boki już gorzej coś wykminić.
|
|