Zobacz temat - [R75] nie chce odpalic blad 1260
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] nie chce odpalic blad 1260

adas07072a - Sro Lut 08, 2017 20:36
Temat postu: [R75] nie chce odpalic blad 1260
Witam wszystkich a zarazem prosze o pomoc :)
Podczas podroży przy dodaniu gazu auto przy 3tys obrotow nie stracilo moc i nie chcialo sie wyżej wkrecic pozniej zgasło i nie chciało już odpalic po konsultacji z Toafem pokazuje blad niskiego cisnienia. z racji ze nie slyszalem pompki pod maska wymienilem ja na inna, niestety wszystko na nic poniewaz auto nadal nie odpala i pokazuje ten sam bład, pompka w zbiorniku jest raczej sprawna poniewaz pracuje.

Czy ma ktos jakiś pomysl jeszcze ?

longer86 - Sro Lut 08, 2017 21:30

A po co nowy temat? Skoro o 1260 jest na każdym rogu...
Ciśnienie jest za niskie, nie ma ze raczej pracuje... Pracuje albo nie i ma być 3 bary a masz 1.23. Pompa 1 lub druga.

adas07072a - Sro Lut 08, 2017 21:35

Pompka w zbiorniku slychac ze pracuje po przekreceniu kluczyka. Tabpod naska rowniez..
longer86 - Sro Lut 08, 2017 21:46

To ze słychać nie oznacza ze pracuje, silniki elektryczne maja to do siebie ze czasem buczą pomimo ze nie mogą sie obrócić
prebenny - Sro Lut 08, 2017 21:54

Tak jak longer86 piszę - jak pod maską i nadal za niskie ciśnienie (a 'pracują' obie) to winna jest ta w zbiorniku.
dawidd - Czw Lut 09, 2017 07:40

A może zawór zwrotny otwarty? Scisnii czymś wężyk od zaworu i zobacz czy jest poprawa. Jest to mniej prawdopodobna usterka i też obstawiam pompę, ale jej sprawdzenie nic nie kosztuje i trwa 2 min
adas07072a - Czw Lut 09, 2017 08:18

wyciagnalem pompe z baku i nie podaje paliwa mimo ze pracuje. Teraz pytanie czy pasuje z bmw e46 3.0d
longer86 - Czw Lut 09, 2017 08:29

Zadaj sobie pytanie, jrsli pracuje a nie podaje... Ile jest paliwa w baku... Przejrzales inne tematy o tym problemie? Bo to wszystko juz bylo
adas07072a - Czw Lut 09, 2017 08:31

paliwa jest ok 1/2 zbiornika.
prebenny - Czw Lut 09, 2017 09:10

Pompka po lekkich przeróbkach pasuje z 1.9 tdi (ma trochę większą średnicę niż nasza). Ja na takiej jeżdżę już chyba rok a longer86 pewnie dłużej.
adas07072a - Czw Lut 09, 2017 10:09

prebenny napisał/a:
Pompka po lekkich przeróbkach pasuje z 1.9 tdi (ma trochę większą średnicę niż nasza). Ja na takiej jeżdżę już chyba rok a longer86 pewnie dłużej.


Jak duza jest ta przerobka ? mozesz mi podeslac link do takiej jaka masz ?

dawidd - Czw Lut 09, 2017 10:10

a ja mam od audi 2,5l - była identyczna jak oryginał
longer86 - Czw Lut 09, 2017 11:06

dawidd, moja pasowała obwód sie zgadzam, po za małym kolnierzem na 1/3 wysokości, sklepałem go młotkiem na zero i jeździ po dzis dzień. Pompy z tdi mozna kupic za 20-30 zł
prebenny - Czw Lut 09, 2017 12:22

dawidd pisze, że od 2.5 jest identyczna więc szedłbym tą drogą, bo ja nie miałem czym tego kołnierza sklepać i trochę kosz zmaltretowałem żeby weszła ;)
dawidd - Czw Lut 09, 2017 12:31

no, nie różniła sie niczym, poza firma. Zawiozłem stara do sklepu i z katalogu tak mi sprzedawca powiedział ze to z 2,5 litrowego audi firmy energy czy jakoś tak
longer86 - Czw Lut 09, 2017 12:48

A w moim przypadku vdo na vdo
adas07072a - Czw Lut 09, 2017 14:41

O takiej mowa


http://allegro.pl/pompa-p...5284193116.html

longer86 - Czw Lut 09, 2017 16:56

moja wyglądała tak:

http://allegro.pl/pompa-p...29.html#thumb/3

tylko że mam uzywklę firmy VDO czyli oryginał na pierwszy montaż.

to co mnie interesowało wyciągnąłem od znajomego za free ale mozna kupić uzywkę tanio np tu:
http://allegro.pl/vw-t5-1...65.html#thumb/1

moznesz szukać blisko siebie, albo zapłacić więcej za nówkę

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 12:03

Pytalem z ciekawosci w sklepie ile nowa do 2.5 tdi to ok 300zl a nowa kompletna ze smokiem do r75 blisko 2tys
Pan w sklepie powiedzial ze 2.5tdi ma cisnienie ok 3bar a r75 jest chyba mniejsze.

Chyba kupie ta od vw T5 i rozbiore ja zeby sie dostac do wkladu

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 17:55 ]
a czy przypadkiem od r75 po lifcie nie pasuje ?

[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 12:03 ]
pompka zmieniona paliwo leci pod dobrym cisnieniem ale nadal auto nie odpala. Bledow brak nic nie pokazuje toaf
Mozliwe jest zeby bylo zapowietrzone ?

longer86 - Pią Lut 10, 2017 12:28

Sprawdziłeś zaworek tak jak dawidd, napisal?
adas07072a - Pią Lut 10, 2017 13:04

nie znalazlem u siebie tego zaworka tylko jakas metalowa zlaczke
longer86 - Pią Lut 10, 2017 14:29

metalowa złączka to od wysprzęglika, obok na wężach musi być gdzieś zaworek bezpieczeństwa
adas07072a - Pią Lut 10, 2017 16:07

metalowa zlota zlaczka jest od wysprzeglika a obok niej jest taki jak na zdjeciu.
z ktorej strony bym nie dmuchnal to plynnie leci powietrze

longer86 - Pią Lut 10, 2017 16:27

czyli jest do bani, bo w jedną strone powinno blokować.

Zaciśnij węże w miejscu gdzie toi wyciągnąłeś i wtedy odpal

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 16:32

ok sprobuje zaraz jade kupie nowy tylko mi powiedz jeszcze w ktora strone powinna byc strzalka :) W strone sciany grodziowej czy w strone chlodnicy ?
longer86 - Pią Lut 10, 2017 16:42

w stronę sciany grodziowej, tylko tego nie kupisz w motoryzacyjnym bo to dorabiany element z hydrauliki a nie motoryzacji.

oryginał był plastikowy beżowy pierburg
i otwierał sie przy 3.6 bar

tak że powodzenia w szukaniu, kolega prebenny zdaje sie znalazł chyba firma normapress czy jakoś tak, ale wysyłkowo przez net.

strzałka powinna iść w strone sciany grodziowej bo jest to zawór zabezpieczający pompę koło akumulatora i w razie wzrostu ciśnienia otwiera się i upuszcza nadmiar paliwa.

jeśli potrzebujesz auto i po zaślepieniu węża odpali to możesz tak jeździć, aczkolwiek nie jest to wskazane na dłuższy czas ze względu na wysiłek pompy paliwa.

o cos takiego chodzi

http://normapress.pl/zawo...pk508,p18806,PL

musiałby być ten z ciśnieniem otwarcia 4 bar bo najbardziej zbliżony do oryginału

nie chce skłamać ale cena coś koło 50 zł. jak żle to ktoś poprawi

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 18:16

Ok. Poszukam

[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 18:16 ]
przewody zaslepilem nie odpala. Probowalem ponownie wyszukac bledy i nie znalazl zadnego. Juz nie wiem co robic

kalunia1 - Pią Lut 10, 2017 18:52

Przerabialem to tydzien temu aby sprawdzic wypnij wezyk dolotowy z filtra paliwa i zastartuj moze plunie paliwem moze nie u mnie pompa w zbiorniku tez brzeczala wymienilem ją i problem z glowy
adas07072a - Pią Lut 10, 2017 19:02

kalunia1 napisał/a:
Przerabialem to tydzien temu aby sprawdzic wypnij wezyk dolotowy z filtra paliwa i zastartuj moze plunie paliwem moze nie u mnie pompa w zbiorniku tez brzeczala wymienilem ją i problem z glowy



Własnie pluje paliwem jak nalezy :)

kalunia1 - Pią Lut 10, 2017 19:16

sprobuj zatkac ten wezyk palcem i wtedy zastartowac bo moze niema cisnienia
adas07072a - Pią Lut 10, 2017 19:21

kalunia1 napisał/a:
sprobuj zatkac ten wezyk palcem i wtedy zastartowac bo moze niema cisnienia



Jak zatykam to natychmiast pompka pod maska przestaje pompowac cisnienie :)

kalunia1 - Pią Lut 10, 2017 19:35

u mnie bylo tak samo postawilem na pompe w zbiorniku i to byl strzal w dziesiatke
longer86 - Pią Lut 10, 2017 20:17

Dobra, po kolei, pompa w baku pracuje, jak odepniesz wężyk paliwowy przed pompką kolo akumulatora to jak leci? Moze pompka kolo akumulatora ochoczo buczy ale nie pompuje i stawia opór.

Pozniej podłącz pompę kolo akumulatora i zobacz jak leci.

Komp nie pokazuje błędu, to włącz live data i tam sprawdź ciśnienie wstępne. Jesli to będzie kolo 3bar to sprawdź czy wysokie jest kolo 300bar.
Pompka kolo akumulatora firmy krzak tez mogła powiedziec papa.

Moze zawór wysokiego ciśnienia, odkręć z prawej strony czujnik ciśnienia na listwie podstaw na wprost wylotu obcieta butelkę i zakręć rozrusznikiem sprawdź czy leci paliwo.

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 20:41

Z przewodu zasilania przed filtrem leci pełnym strumieniem na odleglosc ok 20cm bez powietrza same paliwo.
Zauwazuylem ze jak odpinam zlaczke od filtra to strasznie strzela ropa tak jakby w filtrze bylo duze cisnienie :

[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 20:41 ]
a jak wlaczyc live data bez uruchomionego samochodu?

longer86 - Pią Lut 10, 2017 20:52

Tak jak na włączonym.

A to może filtr masz zatkany, albo zapowietrzony i przez to odbija

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 21:06

sprawdzilem cisnienie wstepne jest 3.80bar
nie moge znalesc tylko cisnienia wysokiego

[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 21:06 ]
cisnienie na Listwie CR wynosi 0.00

longer86 - Pią Lut 10, 2017 22:26

Czyli do czujnika na filtrze paliwa ciśnienie dochodzi.

Kiedy zmieniales filtr?
Scagnij pokrywę silnika i odkręć z listwy czujnik ciśnienia, zakręć rozrusznikiem i sprawdź czy tam leci paliwo

adas07072a - Pią Lut 10, 2017 22:36

Filtr zmienialem jakies dwa miesiące temu. A moze zaworek na pompie brudny ?
longer86 - Pią Lut 10, 2017 22:40

Tez moze być, tylko do niego sie dostać to troche zachodu, dlatego sprawdzilbym czy poleci paliwo po odkręceniu czujnika na listwie. Jesli nie poleci, to zostaje zawór wysokiego ciśnienia na pompie
prebenny - Pią Lut 10, 2017 23:00

A czy sam czujnik ciśnienia jest sprawny skoro pokazuje ciśnienie 0.0? Może tu leży problem.
adas07072a - Sob Lut 11, 2017 16:51

po wykreceniu czujnika cisnienia nie leci paliwo z listwy cr

[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 16:51 ]
postanowilem isc na skroty przed wyjeciem zaworka na pompie :) a mianowicie podalem paliwo bezposrednio z filtra pomijajac maly czarny trojnik, o dziwo auto po dluzszym kreceniu odpalilo i pracuje normalnie

trojnik byl zapchany wiec wyczyscilem i zlozylem auto nie odpala wiec znow podanie na krotko i auto pracuje

do trojnika doprowadzone sa trzy przewody paliwowe
1.zasilanie z filtra
2. zasilanie na listwe CR
3. (chyba powrot do pomki progowej )

Nie wiem czemu nie pali po zalozeniu tego trojnika
czy ktos moglby mi podac kolejnosc podpiecia tych przewodow prawidłowo moze w kolejnosc jest wina

dawidd - Sob Lut 11, 2017 21:47

Schemat https://www.google.pl/sea...A97p0yKyoZ5oIM:
adas07072a - Sob Lut 11, 2017 21:59

widzialem ten schemat ale na nim nie widze tego trojnika albo poprostu nie umiem odczytac gdzie byc powinien :)
longer86 - Sob Lut 11, 2017 22:45

Skoro jeden jest powrotny, to jak rozwiazales sprawę zaworka zwrotnego kolo akumulatora?
adas07072a - Pią Lut 17, 2017 16:52

Zatkalem przewody w miejscu gdzie jest zaworek. Chciałem sprawdzić czy odpali ale nie odpalił. Winny był trojkim zapchany jakimś osadem.
Pech chciał że to nie koniec jazda próbna skończyła się sprzęgłem w podłodze. Przez rok nie było awarii za to teraz jedna po drugiej.

[ Dodano: Pią Lut 17, 2017 16:52 ]
Witam. Ponownie zdobylem oryginalny zaworek zwrotny. Teraz pytanie w ktora strone go zamontowac.
Czarnym do sciany grodziowej?

longer86 - Pią Lut 17, 2017 22:42

Jest na nim strzałka, strzałką w kierunku tyłu auta
adas07072a - Sob Lut 18, 2017 09:15

No wlasnie nie ma strzalki :) na czarnej czesci jest napisane TANK a na bezowej canister
longer86 - Sob Lut 18, 2017 09:26

skoro nie ma strzałki to chyba nieoryginalny zaworek, bo zawór zwrotny powinien mieć wskazany kierunek przepływu.

Dmuchnij w niego mocno z każdej ze stron i zobacz kiedy przepuszcza, ale moim zdaniem tank to zbiornik i powinno być od strony grodzi

adas07072a - Sob Lut 18, 2017 09:32

Znalazlem taka podpowiedz o