|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 1.8] Demontaż wiskozy i wsteczny
bigthomas - Czw Lut 16, 2017 08:05 Temat postu: [Freelander 1.8] Demontaż wiskozy i wsteczny Witam koleżanki i kolegów
Mam pytanie, jak wygląda demontaż sprzęgła wiskotycznego ?
Jeśli mógłby ktoś podpowiedzieć ... jakie klucze ... z której strony najlepiej zacząć.
Czy po zdjęciu i chęci jeżdżenia bez potrzeba coś zaślepić ?
Drugi problem to nie zawsze wchodzi wsteczny ... czy jest możliwość regulacji itp.
Czy to jednak będzie problem w skrzyni ?
sknerko - Czw Lut 16, 2017 08:29
Nie wiem jak zdemontować bo zawsze mechanik to robił jednak jazda bez Visko to proszenie się o kłopoty sam jeździłem przez tydzień jak visko było w regeneracji ale przy prędkościach w okolicy 90-100km/h auto staje się bardzo niestabilne i nieprzewidywalne. nic nie miałem zaślepiane wtedy.
Wsteczny w tych silnikach tak ma i jedyny sposób to naprawić krzyżak przy skrzyni choć w PL nie ma zestawów naprawczych i tylko eBay zostaje zestaw kosztuje jakoś 150pln
AdaskoC - Czw Lut 16, 2017 20:04
bigthomas, Odkręcasz pierw wał od Wiskozy od przodu i od tyłu. Tam bodajże jest klucz 17, klucz wkładasz pomiędzy krzyżak i się mordujesz powolutku.
Następnie odkręcasz podpory 4 x śruba, klucz 10. Tu odkręcaj najlepiej kluczem udarowym jeśli nie było dawno ruszane i dobrą nasadką.
Ot cała filozofia Składasz w odwrotnej kolejności.
Winu - Czw Lut 16, 2017 21:34
A po co się mordować z odkręcaniem wału od VC z rękami w powietrzu ?
Zdjąć to w całości na podłogę i wtedy działać.
stypkalukasz - Pią Lut 17, 2017 08:42
Dokładnie jak pisze Winu,
odkręcasz wpierw wał od reduktora i dyfra. Zdejmujesz całość i wtedy się mordujesz z odkręceniem śruby przy krzyżaku. Ręce się tak nie męczą i piwo mozna przy okazji wypić
AdaskoC - Pią Lut 17, 2017 11:31
Winu, można i tak jak piszesz.
Ale kolega pytał o demontaż wiskozy, a nie wału, więc podpowiedziałem jak to u nas się robi. Każdy ma swoje patenty Reasumując operacja na 10 minut od momentu podniesienia auta do góry
bigthomas - Sob Lut 18, 2017 11:08
AdaskoC napisał/a: | bigthomas, Odkręcasz pierw wał od Wiskozy od przodu i od tyłu. Tam bodajże jest klucz 17, klucz wkładasz pomiędzy krzyżak i się mordujesz powolutku.
Następnie odkręcasz podpory 4 x śruba, klucz 10. Tu odkręcaj najlepiej kluczem udarowym jeśli nie było dawno ruszane i dobrą nasadką.
Ot cała filozofia Składasz w odwrotnej kolejności. |
Ok, ale jakbym chciał jeździć bez wiskozy to wał zostawić na podporach ?
Czy którą część wału po prostu nie przykręcać ?
Najlepiej niech ktoś napisze jak to poskładać aby jeździć bez wisko.
Znalazłem kilka filmików i z demontażem sobie poradzę, tylko chciałbym wiedzieć jak to poskładać aby jeździć bez wiskozy.
https://www.youtube.com/watch?v=pKbxV7Ehxz4
https://www.youtube.com/w...bPxp8yZM&t=324s
https://www.youtube.com/watch?v=BQaiYDFbq5c
borsuk88 - Pon Lut 20, 2017 18:56
u mojej siostry też w freelanderku padła wiskoza! dziś ją wykręciłem wraz z całym wałem - bez kanału jakieś 45 min kręcenia! Na szczęście tylko wisko padło reszta ok - bałem się o ird ale wszystko ok! a wracając do pytania jak jeździć bez wisko - wywalasz cały wał i jeździsz na przednim napędzie !
bigthomas - Pon Lut 20, 2017 22:02
borsuk88 napisał/a: | u mojej siostry też w freelanderku padła wiskoza! dziś ją wykręciłem wraz z całym wałem - bez kanału jakieś 45 min kręcenia! Na szczęście tylko wisko padło reszta ok - bałem się o ird ale wszystko ok! a wracając do pytania jak jeździć bez wisko - wywalasz cały wał i jeździsz na przednim napędzie ! |
OK, dzięki za informację. Myślałem że trzeba coś zaślepiać i stąd moje pytanie, chciałem być przygotowany wcześniej.
|
|