Zobacz temat - [MG ZR] kute tłoki 18k4f a 18k4k
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] kute tłoki 18k4f a 18k4k

addb1 - Nie Lut 19, 2017 23:15
Temat postu: [MG ZR] kute tłoki 18k4f a 18k4k
Pytanie z czystej ciekawości
Link do aukcji

Tu są tłoki kute i wszędzie gdzie znalazłem są to tłoki do 18K4F
Więc pytanie moje. Czy rozmiar tłoków z 18k4f są identyczne co w 18k4k?

MultecFSO - Pon Lut 20, 2017 00:55

Tak. W końcu są to silniki o tej samej pojemności. Tłoki są jedynie inne w 160konnej wersji oraz Turbo, ale nie w kwestii średnicy, a grubości półek pierścieni.
Te tłoki pasują także do 16K4F. ;)

ADI-mistrzu - Pon Lut 20, 2017 06:49

A jaka jest w ogóle różnica pomiędzy 18k4f a 18k4k?
Co oznacza literka? Domyślam się że xxxF to przez 2000r. a xxxK to po 2000r.

MultecFSO - Pon Lut 20, 2017 10:31

F to 1.8 120/135KM
K to VVC 145/160
G to Turbo

addb1 - Pon Lut 20, 2017 11:57

MultecFSO, właśnie tłoki by szły do 18k4k czyli z VVC
luke27 - Pon Lut 20, 2017 12:53

Zdajesz sobie sprawę że to są tłoki doprężające.
addb1 - Pon Lut 20, 2017 14:52

luke27, dopreżające czyi jak na moje rozumowanie większa kompresja?
Tak czy siak to tych tłoków potrzebne by były korby również kute i tej że samej firmy bo mogę chyba nie pasować inne np ARP 2000 które są dostępne na Ebay

luke27 - Pon Lut 20, 2017 16:55

ARP2000 o są śruby do korb. Korby z ebay pasują, wossner nie robi korb do Rovera. Generalnie te tłoki są przewidziane dla grupy A, zresztą maja taka homologacje, razem z planowaniem głowicy można dojść do kompresji 13:1. Tylko taki silnik to raczej nie na paliwo z stacji benzynowej(choć można wystroić na 98 np. tylko jaki sens?) i remonty częste. Poczytaj trochę w moim temacie i pytaj. Ile będę potrafił odpowiedzieć tyle odpowiem. Pozdro i fajnie jak by ktoś się podjął tego typu budowy w PL oprócz mnie.
sebeks - Pon Lut 20, 2017 18:40

Jeśli lata na lpg (tego nie wiem) to powinien pracować normalnie na takim sprężaniu po poprawkach w sofcie.
ADI-mistrzu - Wto Lut 21, 2017 06:55

sebeks, na LPG owszem, ale na początku pali benzynkę.
Podstawowy problem w tych silnikach to brak knock sensor, na jego podstawie sterownik dokonywał by korekty kąta i samo zalewanie 98 by wystarczyło.

Chodź się zastanawiam czy samo lanie 98 nie wystarczy aby zapobiec stukom.

luke27 - Wto Lut 21, 2017 07:16

Daje radę na 98. Chwilę tak latałem dla testu, ze strojeniem, ale sens średni. Dopiero po laniu sportowego paliwa i strojeniu widać o co chodzi w tej zabawie. Trzeba sobie zdać sprawę z tego jak zmienia się charakterystyka silnika. W sumie to można też lać dodatek oktanowy np. Millersa.
addb1 - Sro Lut 22, 2017 11:45

Ja aktualnie rozmyślam nad podwyższeniem mocy w moim silniku. Jest dość zdrowy jak na swój wiek.
W planach mam mały remont silnika, przede wszystkim chcę sprawdzić kompresję aby była w normie więc w planach nowe pierścienie lub cały nowy zestaw tłoków razem z cylindrami <w zależności w jakim stanie będą> oczywiście myślę nad korbami od ARP 2000
Tłoki w zr 160 są dość wzmocnione w przypadku wersji bez VVC.
Jako że moja kochana MG klepie niczym diesel :D to również zająć się górną częścią silnika tj, wyeliminować klepanie < wiem że to jest "choroba" tych silników> zawory, popychacze.
W Pl za sztukę od ssącego dużą kwotę sobie życzą :) ale Ebay w tym pomoże gdzie większość części jest właśnie w UK.

sebeks - Sro Lut 22, 2017 12:17

Jesteś pewien ze to klepanie to góra silnika a nie dół ? Może masz już pistonslapa.

Jak chcesz się bawić w taki remont, to nim się za niego zabierzesz, to rozbierz silnik i pomierz blok. Ja musiałem planować blok od dołu i osiować na nowo wał, po tym jak panewki wypluło poprzedniemu właścicielowi. Droga impreza

luke27 - Sro Lut 22, 2017 12:18

To może wyważ dół, polecam Pana Wieśka Kusia. Zmodyfikuj i sprawdź pompę oleju. Poskładaj to na serii. Te tłoki to temat na grubszą zabawę.
addb1 - Sro Lut 22, 2017 13:35

luke27, kute tłoki to tylko sama ciekawość oraz opinie z waszej strony.
sebeks, Masz rację zapomniałem wspomnieć o panewkach :) mogą i one klepać :)
Zanim bym się za to zabierał to musiałbym zrobić spis rzeczy które bym musiał wymienić
Tłoki seryjne mogę zostawić i na dniach sprawdzę kompresję na wszystkich cylindrach.
Oczywiście każda ingerencja w mój silnik będzie udokumentowany, narazie to jedynie i wyłącznie plany a plany też mogą się zmienić :mrgreen:
Pozdrawiam
Adrian

sebeks - Sro Lut 22, 2017 19:30

Powiem ci tak, jak chcesz robić gruby remont, to nastaw się na wydatek rzędu nawet 5000zł. Nie wiem ile rzeczy jesteś w stanie zrobić sam, bo ja np. dawałem tyko zawory do obróbki, planowanie głowicy, planowanie bloku obustronne + osiowanie wału na nowo, polerowanie czopów na wale i walkach ( oczywiście wcześniej ich pomiar czy nie porobiły się jajka na wale i wałkach). Reszta we własnym zakresie.
flapjck1 - Czw Lut 23, 2017 11:02

pociesze was

remont zespolu napedowego do klasycznego mini to okolice 10k ( w tym jest okolo 2,5 tys za skladanie wszystkiego w kupe i wczesniejsza rozbiorke i weryfikacje ) - seria

bez tuningow i na slabych czesciach :)

sebeks - Czw Lut 23, 2017 12:06

Ja może nie będę się wypowiadał, ile już kasy utopiłem w tym gruzie z avatara, bo mnie weźmiecie za kompletnego idiotę. Nadmienię tylko, że siedzi w nim już drugi raz silnik K-serii po kapitalce, wcześniejszy odsprzedałem a nowy ma większą pojemność. Pozostałych silników jakie się przewinęły może nie będę wymieniał :mrgreen:
MultecFSO - Sob Lut 25, 2017 23:42

Raczej ani piston slap, ani popychacze, które zresztą nie są chorobą tych silników. Chorobą są użytkownicy nie wymieniający oleju.
Według mnie luz między tarczkami, a kostkami w mechanizmach VVC jest na tyle duży, że wałek ma luz parę stopni i stuka. Typowy problem VVC. Można spróbować zrobić misz-masz kostek między mechanizmami i próbować szczelinomierzem dobrać je tak, by luz był jak najmniejszy. Niestety nie gwarantuje to cichej pracy. Jedyna gwarancja to nowe mechanizmy (375 funtów sztuka) albo używane z cichego silnika (trudne do znalezienia).

ARP2000 to śruby do korb, a nie korby.