|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] zamiana głowicy z 8V na 16V
alter6 - Czw Mar 02, 2017 19:04 Temat postu: [Rover 200] zamiana głowicy z 8V na 16V Witam,
Może ktoś pomoże w kwestii, rozwiązania problemu dotyczącego:
Mianowicie po zdemontowaniu głowicy 8V i aparatu zapłonowego zakupiłem głowicę 16V z cewkami zapłonowymi rocznik 2002 rok i zrodziło się zapytanie jak je podłączyć bo wcześniej był aparat zapłonowy.
Nie wiem jak podejść do tematu bo w silnikach benzynowych to na razie jestem laikiem, gdyż za każdym razem miałem diesla, ale postanowiłem się przesiąść i spróbować czegoś nowego.
Kozik - Pią Mar 03, 2017 07:56
Wg mnie to nie zadziała, potrzebujesz wałka z wyjściem na aparat zapłonowy i musisz go podłączyć inaczej, cała elektronika do wymiany, nie da rady w tak prosty sposób wyeliminować aparatu zapłonowego, z tego co pamiętam ktoś na forum parę lat temu bawił się w zmianę sterowania ale to nie jest oryginalne rozwiązanie.
Najprościej potrzebujesz samego wałka z wyjściem na aparat zapłonowy albo trudniej całej głowicy z lat wcześniejszych gdzie ten aparat był.
Z tego co mi się wydaje u Ciebie nie będzie możliwości podłączenia kopułki do obecnego wałka
maniu48 - Pią Mar 03, 2017 11:52
Przez temat zmiany głowic przechodził leszczu. Poczytaj jego temat, może czegoś się dowiesz. Ztcp to u niego skonczylo sie na kompletnym swapie silnika wraz z glowica 8v na 16v.
BigBoyPL - Sob Mar 04, 2017 14:55
Najprościej musiałbyś mieć głowicę 16V ale do Rovera 200 !
Problemy do rozwiązania to :
1. Inna długość fajek do świec przez inne wyprofilowanie głowicy
2. Inny układ sterowania -> U ciebie jest każda świeca włączana osobno z aparatu, w głowicy której kupiłeś jest połączenie 2 cewki na 4 cylindry sterowane z ECU.
3. Jak dobrze pamiętam to pod plastikową pokrywką jest czujnik którego u ciebie nie ma.
Można nabić aparat zapłonowy na wałek ssący ale to nie rozwiązuje wyżej wymienionych problemów.
alter6 - Nie Mar 05, 2017 21:10
a jakbym wymienił jeden wałek na ten z wyjściem na aparat i górną pokrywę zaworów na tą z R200?
to powinno, chyba zatrybić?
[ Dodano: Nie Mar 05, 2017 21:10 ]
albo inaczej, wymienić kompa wraz z immo i kluczykiem na tego z MG ZR oraz wiązkę przodów sterowania silnikiem
flapjck1 - Nie Mar 05, 2017 21:12
I kolo zamachowe
sebeks - Pon Mar 06, 2017 11:26
Zamiast bawić sie z EWS-em to bym wyciął immo. Chyba będzie szybciej
BigBoyPL - Czw Mar 09, 2017 21:21
alter6, ZR ma oprócz innej wiązki też inne czujniki, zobacz sobie MAP i IAT w 200 a MAP+IAT w ZR/25
leszczu - Nie Mar 12, 2017 16:51
Wszystko jest w tym temacie.
https://roverki.eu/viewtopic.php?t=76160&postdays=0&postorder=asc&start=0
alter6 - Sob Kwi 15, 2017 19:37
witam,
jestem przed podjęciem działań montażowych głowicy 16V z 2005 roku z cewkami.
Zakupiłem następujące podzespoły:
- kolektor dolotowy VVC z MG TF 1.8 + przepustnica
- listwa wtryskowa z wtryskami z MG TF 1.8
- kolektor wydechowy + rura z pleciąką z 1.4 16V, 4-2-1
- komputer z imo z MG ZR + wiązka elektryczna do silnika
- komplet uszczelek do 1.4 16V
- miska aluminiowa + uszczelka(ale ponoć niepotrzebna bo zakłada się na sam silikon)
- oczywiście głowica 16V z cewkami, kompletna
- kompletny rozrząd BOSCH (pasek+rolka+pompa)
- obudowa rozrządu kompletna 16V
Czy o czymś zapominałem:)
abuk888 - Sob Kwi 15, 2017 22:45
Przepraszam za maly offtop ale dlaczego wtryski i dolot z vvc w 1.4?
alter6 - Nie Kwi 16, 2017 17:09
Bo ponoć lepsza wydajność, sprawdzimy
abuk888 - Pon Kwi 17, 2017 02:40
no to czekam z niecierpliwoscia az ruszysz autko i napisz o odczuciach jak dziala to zakladam
NoPE - Pon Kwi 17, 2017 10:33
Dawką i tak steruje komputer więc nie jestem przekonany, żeby wzrosła moc abo co.
Co więcej jeśli przepustnica jest większa, to możesz mieć zbyt bogatą mieszankę, która nie spali się w cylindrze. To tylko moje gdybanie.
Jak pasuje to zakładaj.
flapjck1 - Pon Kwi 17, 2017 11:05
Przeciez i tak sonda wszystko reguluje
abuk888 - Pon Kwi 17, 2017 15:41
I caly misterny plan w piz**.
Tez wydawalo mi sie ze wtryski i przepustnica bez programu raczej nic nie da dlatego pytalem. Z drugiej strony pisac program na 2-3km wiecej, bo pewnie tyle idzie uzyskac na tym gratach. Takie tam gdybanie typu nie znam aie to sie wypowiem
alter6 - Sro Kwi 19, 2017 18:28
Cześć,
Jeszcze chciałem się zapytać odnośnie uszczelki pod głowicę,
Kupiłem Erlinga tą metalową z warstwą wypełniającą i się zastanawiam jak to zamontować w sensie odkręcić bo nie mam instruktarza i momentu dokrecania.
Czy przy tym silniku 1.4 ona spełni swoją funkcję oraz czy muszę wymieniać magistrale olejową, czy ją się wymienia tylko przy 1.8?
[ Dodano: Sro Kwi 19, 2017 19:28 ]
No a jak ja mam kompa tego z końcówką NNN 100743 to co nie zatrybi?
Niby jest do 1.4/1.6/1.8 czy to może być prawda?
|
|