|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] MBC - ABC Montażu
staniapl - Pią Mar 17, 2017 18:48 Temat postu: [R75] MBC - ABC Montażu Witam
Do tej pory myślałem, że podłączenie MBC to bułka z masłem - wejście do MBC => MBC obcina ciśnienie -> wyjście z obciętym ciśnieniem.
Aby przetestować czy podniesienie doładowania da jakieś relatywne odczucia z jazdy (Mapa już zmieniona) zakupiłem najtańszy zawór.
Paczka przyszła, oprócz zaworu regulowanego jest też trójnik kierunkowy całość wygląda i działa tak:
Może mi ktoś wytłumaczyć w jakim celu jest ten trójnik i dlaczego ma blokadę ciśnienia wstępnego?
Wszelkie instrukcje i znaki na niebie jakie znalazłem mówią to ma być zamontowany tak:
Albo jestem głupcem albo nie odrobiłem lekcji z fizyki ale w takim podłączeniu ciśnienie z muszli turbo pójdzie tam gdzie będzie mniejszy opór:
- Jeśli MBC będzie ustawiony na najmniejszy opór to całość pójdzie w powietrze == nie uzyskamy większego doładowania.
- Jeśli MBC będzie skręcone na duży opór to całość pójdzie na zawór VG, a ten upuści spaliny == będzie doładowanie takie samo jak bez zaworu MBC - 1,25 bara
Dlaczego nie podłączyć tego w ten sposób (z pominięciem trójnika):
j0zek - Pią Mar 17, 2017 19:58
Z tego co sie orientuję, to właśnie tak sie podłącza jak na rysunku bez trójnika
prebenny - Sob Mar 18, 2017 13:13
Ja żadnego trójnika nie mam.
Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo ).
staniapl - Sob Mar 18, 2017 17:23
j0zek napisał/a: | Z tego co sie orientuję, to właśnie tak sie podłącza jak na rysunku bez trójnika |
prebenny napisał/a: | Ja żadnego trójnika nie mam.
Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo ). |
No mi również się tak wydaje, tylko po co jest ten trójnik z blokadą ciśnienia wstępnego.
Wy macie może inne MBC (ten jest najtańszym zaworem kupiony na próbę)
Wszędzie gdzie szukałem wszyscy zalecają montaż z tym trójnikiem np tutaj:
https://youtu.be/BmPSabJLV0w?t=909
lub tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/vi...467204#p5797856
gdzie gość 3 posty dalej pisze:
Cytat: | Kulka pełni zadanie zaworu zwrotnego,a jest po to,że jak się zdejmie nogę z gazu,to cisnienie nie cofnie się do ślimaka.Natomiast w wężykach za trójnikiem panuje równowaga ciśnienia.Gdy MBC upuści ciśnienie do atmosfery,to w wężyku między trójnikiem a WG,ciśnienie spada także. Banał :bigok:
Jeszcze tylko jednego pojąć nie mogę-jakim cudem ja na to wcześniej nie wpadłem?... :banghead:
Przecież to jest proste,jak metr sznurka w kieszeni :bigok: |
lub chociażby przykład z naszego forum kolega Markzo pisze że:
https://roverki.eu/viewtopic.php?p=852597
longer86 - Sob Mar 18, 2017 21:00
Dlatego ja benny i j0zek posiadamy properfekty.
Markzo - Pon Mar 20, 2017 05:49
w trójniku jest kulka i sprężynka, powalone to rozwiązanie jest mocno bez trójnika to nie zadziała. Kup properfekta
staniapl - Pon Mar 20, 2017 11:07
Markzo napisał/a: | w trójniku jest kulka i sprężynka, powalone to rozwiązanie jest mocno bez trójnika to nie zadziała. Kup properfekta |
Jeżeli uda mi się go wyregulować na stabilne 1,35-1,4 bara i da to jakieś pozytywne odczucia z jazdy to zainwestuję w prosperfekta
Na tym tanim zaworku chciałbym zaobserwować jak wpłynie zwiększenie doładowania na poprawionych mapach
dawidd - Pon Mar 20, 2017 15:30
Ja miałem zawór samoróbkę która równo trzymała ok 1,4 bara i nie czułem różnicy z tym ustrojstwem i bez tego, dlatego wywaliłem. Nawet sie nosiłem z zamiarem kupna properfekta ale jakoś zapomniałem o temacie. Napisz czy wyczuwasz różnicę - może i ja sobie to kupie
prebenny - Pon Mar 20, 2017 15:34
dawidd u mnie po zamontowaniu mbc turbo szybciej i płynniej wstawało.
Prawdziwą róznicę czuć przy podkręceniu na 1.7-1.8 bara.
dawidd - Pon Mar 20, 2017 22:36
prebenny napisał/a: | podkręceniu na 1.7-1.8 bara. |
A to da się do tyłu? U mnie max chyba do 1,5 dochodziło
longer86 - Pon Mar 20, 2017 23:58
MAP sensor jest do 2.5 bar czyli 1(atmosferycznego) + 1,5( doladowania)
Beny ma dodatkowy wskaźnik
dawidd - Wto Mar 21, 2017 09:08
No ja też miałem dodatkowy wskaźnik i u mnie nawet jak zawód miałem skręcony na max to nie przekraczało 1.5. Może mi turbo juz nie domaga
prebenny - Wto Mar 21, 2017 09:26
dawidd może miałeś za miękką sprężynę?
Ja jak miałem za mocno skręcone mbc (po napraiwe przedmuchów) to mi boost do 2.1-2.2 bara dochodził
dawidd - Wto Mar 21, 2017 19:45
moze, bo sam zrobiłem ten zawór z jakiegoś zaworka z ekspresu do kawy:) To może przy najbliższej wolnej chwili - których brak - pochyle sie znów nad tematem
|
|