Zobacz temat - [r75] Płyn do spzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Płyn do spzęgła

bobek2525 - Wto Mar 21, 2017 22:19
Temat postu: [r75] Płyn do spzęgła
Witam jestem w trakcie wymiany sprzęgła zakupiłem tarcze i docisk z luka + wysprzęglik z tazu pompke jakąs z allegro za 350 ale to juz 2tygodnie temu kupiłem i tera zastanawiam sie jakim płynem najlepiej zalać dot 3/4 czy 5?
prebenny - Wto Mar 21, 2017 22:28

Na prawdę mam ochotę odpisać, że najlepiej to bimbrem...

To nawet wyszukiwarki nie trzeba używać tylko w workshop wejść wystarczy :bezradny:

longer86 - Wto Mar 21, 2017 22:42

Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.

DOT 4

Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią

alpacino - Sro Mar 22, 2017 00:29

longer86 napisał/a:
Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.

DOT 4

Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią

Niekoniecznie , używałem DOT4 i niestety szybko uszczelki pompki siadały :o , w jedenej wymienionej BMW E39 uszczelnienie zpapciało po 3 miesiącach :o , wymieniłem i zalałem płynem jaki mam w wspomaganiu Dextron 3 , jest mniej inwazyjny i szkodliwy dla uszczelnień ( literatura fachowa) narazie spoko!!!

prebenny - Sro Mar 22, 2017 07:11

Co nie zmienia faktu, że fabrycznie zalany jest tam DOT4. Jak po 3 miesiącach padły Ci uszczelki to nie wiem co tam było. Ja od 1.5 roku jeżdżę z wlanym DOT4 i nic się nie dzieje :o
longer86 - Sro Mar 22, 2017 07:57

Od 5 lat mam pompkę którą kupiłem używaną i jeżdżę na DOT 4. Nic się nie rozpuściło.

Jak padły Ci uszczelki po 3 mc to moze wczesniej w tej e39 byl zalany silikonowy dot5 i stad ta rozpuszczalność.

0L0 - Sro Mar 22, 2017 08:38

Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3 :)
alpacino - Sro Mar 22, 2017 08:56

longer86 napisał/a:
Od 5 lat mam pompkę którą kupiłem używaną i jeżdżę na DOT 4. Nic się nie rozpuściło.

Jak padły Ci uszczelki po 3 mc to moze wczesniej w tej e39 byl zalany silikonowy dot5 i stad ta rozpuszczalność.

Jak , wcześniej?, pompka z e39 NOWA! ( nie wiem, może uszczelnienia tłoczka gorszej jakości ?, rozebrałem ją po demontażu i gumy jakieś takie sflaczałe)

longer86 - Sro Mar 22, 2017 09:56

0L0 napisał/a:
Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3


a DOT 3 mieszalny jest z DOT 4 , 4 ma lepsze właściwości.

alpacino napisał/a:
pompka z e39 NOWA


Wcześniej nie pisałeś że nowa, natomiast wejdz na forum BMW tam też jak byk, że DOT 3 lub 4. może trafiłeś na bubla.



Nie mam pojęcia skąd Ci sie Dextron III wziął do sprzęgła ale gratuluje pomysłowości

alpacino - Sro Mar 22, 2017 12:36

longer86 napisał/a:
0L0 napisał/a:
Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3


a DOT 3 mieszalny jest z DOT 4 , 4 ma lepsze właściwości.

alpacino napisał/a:
pompka z e39 NOWA


Wcześniej nie pisałeś że nowa, natomiast wejdz na forum BMW tam też jak byk, że DOT 3 lub 4. może trafiłeś na bubla.

Obrazek

Nie mam pojęcia skąd Ci sie Dextron III wziął do sprzęgła ale gratuluje pomysłowości

Możliwe , że bubel , ale z Dextronem jest jak na razie OK!

Maciek_S. - Wto Mar 28, 2017 17:52

Dextron to olej i pomimo jego niewielkiej gęstości względem innych olejów przekładniowych i hydraulicznych, w okresie zimowym pedał sprzęgła może stawiać większy opór podczas szybkiego wciskania, ponieważ wewnętrzne średnice rurek w tym układzie są niewielkie. Druga rzecz, to kwestia materiałów, z jakich wykonane są uszczelniacze tłoków. Dla układów hydraulicznych pracujących na oleju, najczęściej stosuje się typowy NBR, który jest odporny na oleje i wiele paliw płynnych, jednak nie toleruje glikolu. W układach zasilanych płynami hamulcowymi na bazie glikoli, zastosowanie mają przeważnie uszczelnienia wykonane z EPDM, któremu glikole nie szkodzą, ale oleje i smary już tak. Nie wiem, jakiego materiału używa producent pompek i wysprzęglików do R75, ale nie sądzę, żeby wkładał tam viton/FPM. Tak więc życie pokaże, co będzie dalej z Twoim sprzętem.