|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75] Płyn do spzęgła
bobek2525 - Wto Mar 21, 2017 22:19 Temat postu: [r75] Płyn do spzęgła Witam jestem w trakcie wymiany sprzęgła zakupiłem tarcze i docisk z luka + wysprzęglik z tazu pompke jakąs z allegro za 350 ale to juz 2tygodnie temu kupiłem i tera zastanawiam sie jakim płynem najlepiej zalać dot 3/4 czy 5?
prebenny - Wto Mar 21, 2017 22:28
Na prawdę mam ochotę odpisać, że najlepiej to bimbrem...
To nawet wyszukiwarki nie trzeba używać tylko w workshop wejść wystarczy
longer86 - Wto Mar 21, 2017 22:42
Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.
DOT 4
Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią
alpacino - Sro Mar 22, 2017 00:29
longer86 napisał/a: | Pierwsze to bylo o tym wielokrotnie, drugie to jest o tym w rave i po ostatnie to jest to nawet napisane na zakrętce zbiorniczka pompki sprzęgła.
DOT 4
Zanim założyłeś temat nie pofatygowałeś sie żeby wpisać w wyszukiwarkę frazę jaki płyn do sprzęgła gdzie Google wyrzuca multum linków do naszego forum z gotową. Odpowiedzią |
Niekoniecznie , używałem DOT4 i niestety szybko uszczelki pompki siadały , w jedenej wymienionej BMW E39 uszczelnienie zpapciało po 3 miesiącach , wymieniłem i zalałem płynem jaki mam w wspomaganiu Dextron 3 , jest mniej inwazyjny i szkodliwy dla uszczelnień ( literatura fachowa) narazie spoko!!!
prebenny - Sro Mar 22, 2017 07:11
Co nie zmienia faktu, że fabrycznie zalany jest tam DOT4. Jak po 3 miesiącach padły Ci uszczelki to nie wiem co tam było. Ja od 1.5 roku jeżdżę z wlanym DOT4 i nic się nie dzieje
longer86 - Sro Mar 22, 2017 07:57
Od 5 lat mam pompkę którą kupiłem używaną i jeżdżę na DOT 4. Nic się nie rozpuściło.
Jak padły Ci uszczelki po 3 mc to moze wczesniej w tej e39 byl zalany silikonowy dot5 i stad ta rozpuszczalność.
0L0 - Sro Mar 22, 2017 08:38
Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3
alpacino - Sro Mar 22, 2017 08:56
longer86 napisał/a: | Od 5 lat mam pompkę którą kupiłem używaną i jeżdżę na DOT 4. Nic się nie rozpuściło.
Jak padły Ci uszczelki po 3 mc to moze wczesniej w tej e39 byl zalany silikonowy dot5 i stad ta rozpuszczalność. |
Jak , wcześniej?, pompka z e39 NOWA! ( nie wiem, może uszczelnienia tłoczka gorszej jakości ?, rozebrałem ją po demontażu i gumy jakieś takie sflaczałe)
longer86 - Sro Mar 22, 2017 09:56
0L0 napisał/a: | Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3 |
a DOT 3 mieszalny jest z DOT 4 , 4 ma lepsze właściwości.
alpacino napisał/a: | pompka z e39 NOWA |
Wcześniej nie pisałeś że nowa, natomiast wejdz na forum BMW tam też jak byk, że DOT 3 lub 4. może trafiłeś na bubla.
Nie mam pojęcia skąd Ci sie Dextron III wziął do sprzęgła ale gratuluje pomysłowości
alpacino - Sro Mar 22, 2017 12:36
longer86 napisał/a: | 0L0 napisał/a: | Na zakrętce zbiorniczka na pompce jest napisane DOT 3 |
a DOT 3 mieszalny jest z DOT 4 , 4 ma lepsze właściwości.
alpacino napisał/a: | pompka z e39 NOWA |
Wcześniej nie pisałeś że nowa, natomiast wejdz na forum BMW tam też jak byk, że DOT 3 lub 4. może trafiłeś na bubla.
Obrazek
Nie mam pojęcia skąd Ci sie Dextron III wziął do sprzęgła ale gratuluje pomysłowości |
Możliwe , że bubel , ale z Dextronem jest jak na razie OK!
Maciek_S. - Wto Mar 28, 2017 17:52
Dextron to olej i pomimo jego niewielkiej gęstości względem innych olejów przekładniowych i hydraulicznych, w okresie zimowym pedał sprzęgła może stawiać większy opór podczas szybkiego wciskania, ponieważ wewnętrzne średnice rurek w tym układzie są niewielkie. Druga rzecz, to kwestia materiałów, z jakich wykonane są uszczelniacze tłoków. Dla układów hydraulicznych pracujących na oleju, najczęściej stosuje się typowy NBR, który jest odporny na oleje i wiele paliw płynnych, jednak nie toleruje glikolu. W układach zasilanych płynami hamulcowymi na bazie glikoli, zastosowanie mają przeważnie uszczelnienia wykonane z EPDM, któremu glikole nie szkodzą, ale oleje i smary już tak. Nie wiem, jakiego materiału używa producent pompek i wysprzęglików do R75, ale nie sądzę, żeby wkładał tam viton/FPM. Tak więc życie pokaże, co będzie dalej z Twoim sprzętem.
|
|