Zobacz temat - [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] znów zgasł i nie odpala

j0zek - Czw Mar 23, 2017 19:52
Temat postu: [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
Witam,
Jakiś czas temu dodawałem temat, przyczyną było zgaśnięcie w trasie oraz błą zbyt niskiego ciśnienia.
Wymieniłem pompę paliwa w baku (wcześniejszą kupowałem nową w lipcu 2016, gdy pierwszy raz się zdarzyło, że zgasł i był problem niskiego cisnienia wstępnego 1,46 bar. W styczniu 2017, czyli około poł roku po wymianie podobna sytuacja - auto zgasło na trasie i nie odpaliło już - dopiero po zalaniu paliwa pod korek. Znów wymiana pompy w baku, na jakiś inny model). Na ostatniej jeździłem aż do dzisiaj, gdy znów auto zgasło w trasie i nie odpala. Błąd wyskakuje zbyt niskie ciśnienie.

Nie mam pojęcia co to może być, trudno mi uwierzyć, że w przeciągu 8 miesięcy padłyby 2 pompy różnych producentów.

Co jeszcze może być przyczyną?
Czy może coś powoduje, że pompa paliwa w baku źle pracuje lub szybciej się psuje?
Przy wymianie ostatniej pompy mechanik coś wspominał o jakichś ssawkach, które są w baku, że coś z nimi nie do końca jest w porządku.

Macie jakieś pomysły?

Dodam jeszcze, że dziś udało sie po długim kręceniu odpalić 2 razy, ale po 2 sek. zgasł.

Paliwa w baku mam 1/2 aktualnie.

longer86 - Czw Mar 23, 2017 21:24

Mam, sprawdzic konektory podłączeniowe na pompach i przestawać kupować gowniane zamienniki pomp. Kup używkę vdo choćby z pastucha tdi za 30 zł i bedzie jeździć, chyba ze zacina Ci sie zaworek zwrotny i caly czas upuszcza paliwo w powrot
sash997 - Czw Mar 23, 2017 23:03

przecież pompa paliwa w baku nie wytwarza ciśnienia, ta przy akumulatorze jest pompą zasilającą niskiego ciśnienia, te 1,46 bara to jest mierzone przy filtrze gdzie pompuje pompka koło akumulatora
prebenny - Czw Mar 23, 2017 23:58

sash997 tylko jak pompa w baku nie będzie pompować to ta przy akumulatorze nie będzie miała z czego wytworzyć ciśnienia (paliwo będzie w drugiej komorze). Natomiast skupiłbym się na 3 rzeczach:
- czy nie ma syfu w zbiorniku
- zaworek zwrotny
- pompa przy aku

Możesz jeszcze spróbować odłączyć czujnik na filtrze i sprawdzić czy wtedy odpali.

sash997 - Pią Mar 24, 2017 00:24

juzek ma pół baku paliwa więc nawet przy martwej pompce w baku powinno auto działać bez zarzutu
longer86 - Pią Mar 24, 2017 09:14

sash997 napisał/a:
juzek ma pół baku paliwa więc nawet przy martwej pompce w baku powinno auto działać bez zarzutu


Pod warunkiem, że w czasie jazdy to paliwo mu się nie przelało i pompka nie zaciągnęła powietrza.

W poliftach nie ma pompki kolo akumulatora i jakos musi jeździć bez niej.

sash997 - Pią Mar 24, 2017 16:38

ale w polifcie jest prawdopodobnie inna pompka w baku bo to ona wtedy musi zrobić ciśnienie dla pompy wysokiego ciśnienia,trzeba by porównać,dużo innych diesli ma właśnie tylko pompke w baku która robi ciśnienie, wogóle dziwne pomysły mieli przy projektowaniu aby czarować 2 pompki, w volvo V50 jest diesel na common railu i niema żadnej pompki wspomagającej i też działa :)tzn są wersje z pompką w baku i bez
0L0 - Pią Mar 24, 2017 18:27

longer86 napisał/a:
W poliftach nie ma pompki kolo akumulatora i jakos musi jeździć bez niej.

Może w jakiś bardzo późnych wersjach, bo u mnie pompka przy akumulatorze jest.

j0zek - Pon Kwi 24, 2017 18:07

Dzisiaj dolałem 20L paliwa, czyli jest gdzieś około 80% baku i oczywiście odpalił:/
Ciśnienie wstępne paliwa na biegu jałowym wynosi 3,0-3,2 natomiast podczas jazdy, spada do 2,7.
Na jałowym jak chodził, to ściskałem powoli wężyk przy zaworze zwrotnym i ciśnienie rosło, dochodząc do około 4,2 b. Nie wiem jakie to ma znaczenie - teoretycznie to normalne, że ściskając ten wężyk, ciśnienie rośnie.

Mechanik cos wspominał o wężach, przez które przepływa paliwo z jednej komory do drugiej i jego zdaniem tam gdzieś jest nieszczelność.
Niby coś w tym jest, tylko, że gdyby to na 100% było to, to auto za każdym razem by nie odpalało, jakby było mniej paliwa. A jeździło normalnie przez 3 miesiące.

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2017 19:07 ]
Czy luźne przewody, węże, ssawki w baku mogłyby być przyczyną, szybszego zużycia/zacierania się pompy w baku?

maniu48 - Pon Kwi 24, 2017 18:10

up
tmk752 - Wto Kwi 25, 2017 10:06

Ja miałem podobnie, tzn wymiana pompy wstępnej na engine techa spowodowało że jeździłem na niej jakieś 2-3 tygodnie i padła. Natomiast kupiłem pompę wstępną Magnetti Marelli i śmigam do dziś. Noi tylko Verve i czasem dorzucę mixola.
dawidd - Wto Kwi 25, 2017 11:42

j0zek napisał/a:
Czy luźne przewody, węże, ssawki w baku mogłyby być przyczyną, szybszego zużycia/zacierania się pompy w baku?

tak, jeśli ta nieszczelności będzie powodować zasysanie powietrza

j0zek - Wto Kwi 25, 2017 20:04

Po wymianie nadal jest problem przy paliwie w ilości około połowy lub mniej - zdarza się, że przy mocniejszym przyspieszaniu auto poszarpuje.

Na 1 wtryskiwaczu korekty są w okolicach + 1,2-1,5 .

Ponadto zakładam że: pompa w baku jest sprawna, zbiornik jest czysty i wszystkie elementy siedzą sztywno, zawór zwrotny sprawny, nie przepuszcza, pompa progowa sprawna.
Paliwo raczej nigdzie nie wycieka przez wężyki.

MaReK - Wto Kwi 25, 2017 23:58

Wrzuć sobie mapę standard 131KM i zobacz czy objawy ustąpią.
j0zek - Czw Kwi 27, 2017 17:23

Nie ma znaczenia na jakiej mapie.

Zauważyłem, że wystąpił 1 błąd 1255 "czujnik ciśnienia paliwa".
Poza tym nic.

MaReK - Pią Kwi 28, 2017 01:25

j0zek napisał/a:
Zauważyłem, że wystąpił 1 błąd 1255 "czujnik ciśnienia paliwa".

Na pewno za tym było napisane "wstępnego".
Kupiłeś cały zestaw od kogoś na olx z tym czujnikiem czy bez? Może go podmień. To ten nakręcany na filtr paliwa. A może przewody Ci się naderwały tudzież wtyczka luźno lata?

j0zek - Pią Kwi 28, 2017 05:04

Ten blad chyba wyskoczyl wtedy jak wlaczylem zaplon na wypoetym wezu od pompy progowej, aby sprawdzic czy i jak leci paliwo. Pewnie dlatego wylapalo blad czujnika.
dawidd - Pią Kwi 28, 2017 06:23

jeżeli p1255 jest kwestia czujnika, kabli itp ale samo ciśnienie jest ok to nie powinien gasnąc
j0zek - Pią Kwi 28, 2017 16:39

Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.

longer86 - Pią Kwi 28, 2017 19:29

Powstrzymam się od komentarza
MaReK - Pią Kwi 28, 2017 20:12

j0zek napisał/a:
Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.

Damy do kącika humorystycznego na stronie TOAF'a :D

prebenny - Sob Kwi 29, 2017 00:10

longer86 niekoniecznie.

Nie wiem co jozek w TOAFie powłączał ale pamiętam, że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować - jak przełączyłem na inną 'kartę' (wtryski czy inne live data) to wszystko wracało do normy.

j0zek - Sob Kwi 29, 2017 03:50

longer86 napisał/a:
Powstrzymam się od komentarza

Wiec po co sie odzywasz??

2 x sprawdzalem i w obu przypadkach na wlaczonym live data i kilku wybranych parametrach auto poszarpuje, 2 x przy wylaczonym nic sie nie dzieje. Z racji, ze nie znam sie na autach oraz na oprogramowaniu diagnostycznym mam prawo przypuszczac, ze moze tu jest jakis punkt zaczepienia. Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer

longer86 - Sob Kwi 29, 2017 07:01

j0zek napisał/a:
Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer


Nie uważam sie za takiego, wiec bez osobistych wycieczek proszę.

Druga sprawa sprawdzasz błędy, to masz ilość ich wystąpień, sprawdziłbyś czy blad ciśnienia był pojedynczy jak nie podlaczyles pompy, czy występuje w czasie jazdy wielokrotnie

j0zek - Sob Kwi 29, 2017 07:47

Blad z czujnikiem wystapil raz i oznaczony byl jako nieznany. Juz wiecej sie nie pojawil.
Jesli chodzi o blad zwiazany z niskim cisnieniem wstepnym to rowniez od wymiany zbiornika paliwa z pompa sie nie pojawil

longer86 - Sob Kwi 29, 2017 08:22

Założyłeś w końcu z polifta bez pompy wstępnej przy aku?
j0zek - Sob Kwi 29, 2017 13:28

Mam poliftowa w baku, progowa zostala pod maska.
longer86 - Sob Kwi 29, 2017 18:58

Moze przycina sie ta przy aku i blokuje przepływ?
MaReK - Sob Kwi 29, 2017 23:57

prebenny napisał/a:
że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować

Tak. Coś w rodzaju wypadania zapłonu, ale to inne odczucie jak brak paliwa. Kiedyś ktoś z fachowców od BMW opisywał dlaczego się tak dzieje. To jednak występuje na jałowym biegu. W czasie jazdy nie. W TOAFie są robione grupy. Żeby nie mierzyć wszystkiego na raz, bo zakrzywia się obraz pomiarów. Dodatkowo jeśli w TOAF ustawi się zbyt dużo parametrów do pomiaru, to zaczyna pokazywać głupoty.

Jeśli to się dzieje na skutek niedoboru paliwa, to błąd w sterowniku powinien być zawsze jak to się wydarzy.

Pomiary z grupy pierwszej wykonuje dość często z każdym kto przyjeżdża na modyfikację. Nigdy nie zdarzyło mi się aby silnik szarpnął. Dlatego nie wierzę, że to wina pomiaru.

j0zek - Nie Kwi 30, 2017 12:27

Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.

W czwartek oddaję auto do jakiegoś innego zakładu, podobno są dobrzy, dużo opinii słyszałem. Może oni wpadną na jakiś pomysł, albo znajdą przyczynę, albo potwierdzą, że faktycznie już wszystko jest ok, a to poszarpywanie wynika z innego powodu.

MaReK - Nie Kwi 30, 2017 12:37

j0zek napisał/a:
Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.

Odczytują Ci się poprawnie ZCS'y?

j0zek napisał/a:
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.

1. obroty
2. praca pedału gazu
3. ilość paliwa wstępnego
4. ciśnienie paliwa na listwie CR
5. masa powietrza przepływanego
6. masa powietrza wymaganego
7. doładowanie wartość rzeczywista
8. doładowania wartość wymagana

Co tam jeszcze masz?

A masz loga z przejazdu na którym wystąpiło takie "szarpnięcie"?

j0zek - Nie Kwi 30, 2017 13:31

1. pozycja pedalu gazu,
2. napiecie akumulatora,
3. cisnienie paliwa wstepnego,
4. temperatura cieczy chlodzacej,
5. rzeczywista masa powietrza,
6. wymagana masa powietrza,
7. obroty silnika,
8. rzeczywiste cisnienie na listwie CR,
9. rzeczywiste cisnienie doladowania,
10. zuzycie paliwa dla CAN DDE,
11. cisnienie doladowania

logi gdzieś miałem, ale jak sprawdzałem to ciśnienie najmniej wyniosło 3,21 (mocniejsze przyspieszenie)
podczas jazdy jednostajnej oscylują w granicach 3,40-3,45.

a te kody ZCS to gdzie wejść i sprawdzić, czy poprawnie są odczytywane?

MaReK - Nie Kwi 30, 2017 15:06

2, 4 i 10 usuń. Niech zostanie cała reszta. Potem sprawdź jeszcze raz i zobacz czy taka szarpanina wystąpi. Jak tak, to wtedy zapisz log'a. Postaraj się zastopować pomiar jak najszybciej od wystąpienia tego zjawiska.
j0zek - Nie Kwi 30, 2017 15:28

Ok, to jak wyjadę paliwa poniżej połowy to sprawdzę. A jutro również sprawdzę, czy powyżej połowy też się tak robi z podpiętą live data.