Zobacz temat - [Rover200] wymiana całego silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover200] wymiana całego silnika

Wojtek13 - Czw Mar 30, 2017 06:55
Temat postu: [Rover200] wymiana całego silnika
Witam.
Chyba w moim Roverze trzeba będzie wymienić silnik...
Moje pytanie brzmi czy będzie pasował silnik np. 1.8 (na pewno jest większy, czy się zmieści?) albo 1,4 16V ?
Na co zwracać uwagę gdy będę już go kupował?

sebeks - Czw Mar 30, 2017 07:45

Wejść wejdzie jeśli chodzi o mechanikę, ale... jeśli chcesz żeby to pracowało poprawnie, to wtryski i sterownik z 1,8 musisz wsadzić.

Nie wiem jak ze skrzynią biegów, niech się reszta wypowie.

Gdzieś tu chyba był temat o takiej przekładce

herobot - Czw Mar 30, 2017 07:46

A czy mocowań nie trzeba zmieniać przy zmianie na 1.8 ?
sebeks - Czw Mar 30, 2017 07:47

Uprzedziłeś mnie z odpowiedzią, a potem doczytałem że chodzi o 8V :wink:
Wojtek13 - Czw Mar 30, 2017 08:21

Powiem tak, bardziej skłaniał bym się ku takiej samej wersji silnika jaką mam teraz.
Chce kupić cały silnik z osprzętem więc mocowania bd pasować i do skrzyni też.
Nawet już parę znalazłem, ale na co zwracać uwagę przy kupnie?
Tyle że wszystkie są już wyciągnięte nie chciałbym kupić bubla...

sebeks - Czw Mar 30, 2017 08:30

Przede wszystkim sprawdzasz korek i bagnet czy nie ma majonezu. Dobrze też spuścić olej i sprawdzić co wyleci. Jak jest mokro na składaniu głowicy z blokiem to wiadomo co to może oznaczać.

Rozebrać silnika raczej Ci nie dadzą. Najlepiej to zrzucić stopy korbowodów i zobaczyć w jakim stanie są panewki na korbach. Jak nie ma tam przytarć, to na głównych wału też być nie powinno. Warto też zobaczyć czy tuleje nie są wytarte na lustro jakimś endoskopem albo od spodu jak zrzucisz miskę. Więcej na sucho raczej nie sprawdzisz.

Wojtek13 - Czw Mar 30, 2017 08:56

dzięki wielkie.
Zmieniał ktoś z Was silnik może u siebie? Z jakim to może równać się kosztem?

sebeks - Czw Mar 30, 2017 09:42

Będziesz to robił sam ?

Najprościej byłoby ci wziąć kompletne 1,4 16V + instalacja z Poloneza 1,4. Wtedy odpada ci problem immo bo w PN ich nie było jako tako.

Wojtek13 - Czw Mar 30, 2017 16:12

Sam raczej nie, nie wiem czy bym sobie poradził , po za tym nie mam takiego zaplecza.
Zlecę to jakiemuś mechanikowi, ale nie wiem ile to mniej więcej bd kosztować. Nie chce by mnie oszukał na robociźnie.
Pi razy oko? 300 zł za przełożenie całego serducha?

Ja teraz na pewno nie mam 16V a jak wrzucę to bd pasował? Z skrzynia i wgl. bd miał miejsca tyle?

A jak wezmę inny silnik 1,4 a zastawie obecną instalacje, to bd problem z immobilajzerem? Nie odpalę go czy jak?

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 17:12 ]
zlokalizowałem u siebie w silniku dziurę w tłoku.

czyli co? wymiana na nowy silnik?

sebeks - Czw Mar 30, 2017 21:21

Albo odbudowa. Ja bym zrobił dobrą ocenę silnika i wtedy podejmował decyzję. Nic na szybko.
Wojtek13 - Czw Mar 30, 2017 21:52

tzn? rozebrać silnik i dać głowice do sprawdzenia?
BigBoyPL - Czw Mar 30, 2017 21:56

Wojtek13, Jak chcesz inny silnik to musisz dać mu inny sterownik, twój 8V nie ogarnie 16V. Jak się na takie coś zdecydujesz to albo przelutowujesz 8 pin pamięć ze swojego ECU do nowego albo kupujesz zestaw startowy ECU + Immo + Piloty. Dodatkowo musisz szukać silnika przed 2000 r na mems 1.9 bo inaczej czeka cię masa niepotrzebnej roboty.
Wojtek13 - Pią Mar 31, 2017 07:19

Czyli potrzebowałbym kompletny silnik z osprzętem + okablowanie i komputer tak? o to wszytko zamienić, mechanik powinien to ogarnąć prawda?

Znalazłem taki sam z takiego samego rocznika.
1,4 8V z 99r.

[ Dodano: Pią Mar 31, 2017 08:19 ]
wiec jak taki sam silnik to okablowanie i komputer mogę zostawić ten w swoim?

AndrewS - Pią Mar 31, 2017 19:56

jak silnik taki sam to zmieniasz sam silnik
Wojtek13 - Czw Kwi 13, 2017 21:02

Witam.

Został zmieniony sam silnik,
taki sam rocznik , pojemność

Działa pięknie, pali od "kopa"
ale potrafi mi teraz np. na "luzie" zostać na 2-3 tys obrotów. raz zejdzie po chwili, a raz trzeba wyłączyć i zapalić silnik od nowa.Tyle ze jak zrobię to od razu to obroty same wskakują.
Jak jadę i przerzucam biegi podczas jazdy to obroty nie spadają tylko zostają . jak hamulce czy gazuje to spadają i podwyższają się.
tyle że niekiedy te obroty się zawieszają.

Silnik mam z takiego samego Rovera. Wcześniej w starym aucie przed zamianą ten silnik nie łapał takich obrotów.

Co może być nie tak?
Linka od gazu się blokuje? Pedał odbija, nie muszę go "podważać" noga by odbił.
Przepustnica?
Silnik pracuje tak równo jakby z fabryki dop. wyjechał. Tylko ten gaz.

Pozdrawiam.

flapjck1 - Czw Kwi 13, 2017 22:04

Poluzuj linke na regulacji i sprawdz czy jest dobrze ulozona


Przepustnica zostala twoja?

Wojtek13 - Czw Kwi 13, 2017 22:14

Z tego co wiem to z tamtego rovera "dawcy" została przełożona do mojego.
oczywiście taka sama, i jak była w "dawcy" działała idealnie, silnik też, nic nie wieszał obrotów.

AndrewS - Czw Kwi 13, 2017 22:35

a jak nie pomoże regulacja linki, to zrób reset przepustnicy czy tam reset pamięci adaptacyjnej przepustnicy, opis tej czynności z pewnością znajdziesz na forum
Wojtek13 - Czw Kwi 13, 2017 22:47

łooo ooo ooo to już poważniej zabrzmiało... ;/
flapjck1 - Pią Kwi 14, 2017 21:51

Wlaczasz zaplon, naciskasz pedal,gazu do oporu 5x, wylaczasz zaplon, gotowe
AndrewS - Pią Kwi 14, 2017 23:59

a gdzieś jeszcze czytałem że po 5x max przepustnica, pojeździć żeby sie komp "pouczyl", tylko teraz pytanie, ile pojeździć, 1km może 5km, a mozę poł godziny, na trasie ?? czy lepiej w mieście ?? :-D
NoPE - Sob Kwi 15, 2017 00:20

AndrewS, tryb adaptacyjny jest cały czas przy sprawnym silniku. Nie ma znaczenia gdzie, ile i jak.
Wojtek13 - Sob Kwi 15, 2017 19:01

robiłem tak, po tym silnik chodził ok.
lecz nadal obroty się zawieszają.

seraph - Nie Kwi 16, 2017 10:07

Jak Ci się zawieszą następny raz to podnieś maskę i spróbuj ręka domknąć przepustnicę - jak obroty spadną to masz winnego. Możesz spróbować podmienić przepustnicę, bo to chwila, albo poszukać w ogóle metalowej.
Wojtek13 - Sro Kwi 19, 2017 16:09

Właśnie mam metalową przepustnice.
seraph - Sro Kwi 19, 2017 17:55

I jesteś pewien, że jest szczelna?
Wojtek13 - Sro Kwi 19, 2017 17:57

głowy nie dam,

jak zdjąłem rurę od filtra i się spojrzy to widać że zamyka całą.