Zobacz temat - [620SDI] Zerwany pasek rozrządu!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620SDI] Zerwany pasek rozrządu!

DeDe20 - Pon Kwi 03, 2017 09:39
Temat postu: [620SDI] Zerwany pasek rozrządu!
Cześć wszystkim. Wczoraj miałem niemiła sytuacje w swoim roverku. Zerwał się pasek rozrządu. Czy ktoś wie czy te silniki są bez kolizyjne? Stałem na jałowym biegu i w pewnym momemnie mi zgasł. Zdjąłem osłonę od rozrządu i okazało sie że pasek jest zerwany.

Proszę o pomoc :(

bociannielot - Pon Kwi 03, 2017 11:12

Raczej wymiana/remont silnika, w sumie w idt/sdi są dwa i jeśli Ci się ten od pompy wtryskowej zerwał to nie powinno się nic złego stać, ale jeśli ten po stronie pasażera to jak wyżej.
DeDe20 - Pon Kwi 03, 2017 14:49

I obydwa są od strony pasażera
Remigiusz - Pon Kwi 03, 2017 16:04

Od strony kierowcy jest od pompy, od strony pasażera jest główny od rozrządu :neutral:

Szukaj innego silnika będzie najtaniej w sumie. Koszt remontu silnika to około 1.500 jak się samemu to robi. Silnik kupisz za 400-600zl :D

Kam971 - Sro Kwi 05, 2017 08:25

Jak jest już temat rozrządu to wiecie może jak poluzować napinacz w 2.0 sdi, ten co jest na pasku przy pompie wtryskowej?
Remigiusz - Sro Kwi 05, 2017 10:08

Odkrec srube. :P
sail - Sro Kwi 05, 2017 13:17

Witam

Najlepiej zrobić to giętą 15-nastką. Odkręcasz koło pasażera, stawiasz na kobyłce i już masz piękny dostęp, ewentualnie można jeszcze odkręcić śrubę trzymającą część plastikowego nadkola.... i delikatnie je odgiąć, ale nie jest to konieczne. Teraz jedna osoba luzuje, a druga ściąga pasek samemu jest to trudne do zrobienia... :)

Kam971 - Sro Kwi 05, 2017 13:44

Nie idzie jej popuścić, może jest odwrotny gwint?
sail - Sro Kwi 05, 2017 14:28

Pytałeś aby poluzować napinacz i zdjąć pasek ?

Ty nie musisz odkręcać śruby, musisz założyć w/w klucz na śrubę nie mocującą napinacz do łapy tylko na śrubę na której jest rolka prowadząca która znajduje się na napinaczu. Napinacz jest kompensowany przez sprężynę, a klucz służy tylko do tego aby zrobić odpowiednie ramię... i go odgiąć... próbuj

Wszystkie gwinty są prawostronne :)

Remigiusz - Sro Kwi 05, 2017 14:30

Gwint jest normalny. 1m rure i krecisz w lewą stronę. Może ktoś dal klej do bardzo trudnego dokręcania, ten czerwony.

Opcja dwa użyj pneumata.

Kam971 - Sro Kwi 05, 2017 20:16

Dzięki panowie za pomoc, poradziłem już sobie :D
natsu9 - Pon Kwi 10, 2017 00:07

Cytat:
Ty nie musisz odkręcać śruby, musisz założyć w/w klucz na śrubę nie mocującą napinacz do łapy tylko na śrubę na której jest rolka prowadząca która znajduje się na napinaczu. Napinacz jest kompensowany przez sprężynę, a klucz służy tylko do tego aby zrobić odpowiednie ramię... i go odgiąć... próbuj


Sail troszkę pokręciłeś bo kolega pytał o pasek co napędza pompę wtryskową :P

sail - Pon Kwi 10, 2017 11:02

Masz rację, opisałem procedurę luzowania napinacza paska prowadzącego.... :)
a nie pompy jak było w pytaniu (nikt nie je neomylny :) - ostatnio jestem przemęczony....

Pozdrawiam

DeDe20 - Czw Kwi 27, 2017 16:32

Siema. Wracając do mojego tematu o zerwanym pasku :) Silnik nie dostał w dupę. Wystarczyło wymienić sam rozrząd po dwóch stronach i chodzi. Nie dźwięku jakby ktoś wrzucił garść śrubek :)

Do zobaczenia na zlocie :)

Remigiusz - Czw Kwi 27, 2017 16:36

DeDe20, No to miałeś farta :D Czasem tak jest :-)
karol92ldz - Czw Kwi 27, 2017 16:46

No to może śmigniemy z Łodzi w 3 sześćsety :)
DeDe20 - Czw Kwi 27, 2017 18:38

Dokładnie karol92ldz, Do zobaczenia na zlotach :)