|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Soczewki na H7 z UK. Czy przeróbka ma sens?
Arczibald - Nie Kwi 09, 2017 16:19 Temat postu: [R75] Soczewki na H7 z UK. Czy przeróbka ma sens? Witam tym razem w temacie lamp przednich.
Przeczytałem wszystkie chyba tematy o lampach i ich angielskich wersjach.
Pytam bo mam okazję zamienić swoje wysłużone na soczewki, z dopłatą oczywiście, ale z anglika.
Co o tym myślicie? Jakie macie doświadczenia a dokładnie czy rzeczywiście wystarczy jakiś dzyndzel przestawić czy trzeba większej ingerencji?
Czy ktoś z Was dotykał tematu, dosłownie?
0L0 - Nie Kwi 09, 2017 17:42
Jeżeli chcesz mieć w pełni funkcjonalne światła asymetryczne to trzeba ciąć przesłonę, ale po przeczytaniu wszystkich tematów o lampach od anglika powinieneś już to wiedzieć.
Arczibald - Nie Kwi 09, 2017 17:52
Dzięki za info. Tak czytałem o tym jak i kilku innych sposobach... Stąd było moje pytanie i watpliwości. Znalazłem też rysunek z przestawianiem jakiegoś cypla i miałem nadzieję, że parę ruchów i mam Europę
prebenny - Nie Kwi 09, 2017 19:27
A po co wymieniać swoje soczewki?
Od tego są warsztaty regenerujące lampy. Jedyne co wyklucza to pęknięty klosz - wszystko inne idzie bez problemu zrobić.
christopher7 - Nie Kwi 09, 2017 19:30
Arczibald, Moim zdaniem w soczewkach R75 znacznie zyskuje na wyglądzie przy zachowaniu klasycznego wyglądu. Warto szukać mimo wszystko europejskiej wersji. Jak nie znajdziesz i lubisz trochę podłubać to pozostanie ci z anglika ale jak wspomniał 0L0, bez rozbierania lampy i cięcia przesłony się niestety nie obędzie
Arczibald - Nie Kwi 09, 2017 19:44
I to rozwiązuje mój problem bo dłubanie i rzeźbienie przy lampach odpada.
Zwłaszcza, że miał to byc deal zamiany.
Będę szukał i czekał aż trafi się europejski komplet.
Podziękował koledzy
sknerko - Nie Kwi 09, 2017 19:57
zamień lampy, wyślij do nich http://www.tmcmc.pl i masz przerobione i zregenerowane profesjonalnie, ja tam dawałem 3 komplety lamp, dwa angielskie do przeróbki i jeden europa do regeneracji, wszystkie jeżdżą do dziś bez kłopotów (tyle że to był ksenon)
Arczibald - Nie Kwi 09, 2017 20:01
Ale wtedy auto będę miał bez lamp. Jednak dzieki za pomysł i namiar. Kupię angliki zamiast zamieniać się i wyślę. Tak bedzie najprościej. Thx
[ Dodano: Nie Kwi 09, 2017 21:01 ]
A może ktoś ma takie soczewki sprzedać?
longer86 - Nie Kwi 09, 2017 22:37
Krótko i na temat
http://pokazywarka.pl/soczewkinaeu/
Mam od ponad roku sam robiłem. Przegląd bez problemu a koszt byl smiesznie niski.
wellman - Nie Kwi 09, 2017 22:58
Tak jak longer86, też przerabiałem angielskie soczewki na EU, po zabiegu pojechałem na stację diagnostyczną, żeby ustawić wysokość i sprawdzić czy świeci ok. Nawet nie zauważyli, że coś było modyfikowane. Jeżdżę tak od 14 m-cy.
Gdybyś jednak nie chciał dłubać przy tym to zawsze możesz kupić całe soczewki EU (bodajże Hella Classic pasowały) i tylko wymienić w lampach... albo, jeśli w ogóle nie chcesz tego dotykać to wyślij tam gdzie sugerował sknerko.
Arczibald - Pon Kwi 10, 2017 08:01
Panowie, fajnie że odezwaliscie się. Najcenniejsze są opinie ludzi, którzy sami przeszli przez proces przeróbki.
longer86 jeśli podejmę się przeróbki we własnym zakresie to skorzystam z rad jakie mi dałeś w postaci fotek krok po kroku.
Jesli nie to wyśle do wspomnianej firmy i niech zrobią jak ma być.
wellman przerabiałeś soczewkowe na h7 czy ksenony? Nie wiem czy jak zacząłbym dłubać to nie uszkodzę silniczków samopoziomowania.
Po wszystkich podpowiedziach szukam soczewek UK
Zamiana odpada bo zostałbym bez auta na jakiś czas
wellman - Pon Kwi 10, 2017 08:18
Arczibald, przerabiałem soczewki h7, ale zdaje się, że ksenony niewiele się różnią. Soczewka jest w zasadzie ta sama, tylko zamiast mocowania h7 ma d2s.
Silniczków nie uszkodzisz, bo ich nawet specjalnie nie ruszasz, zostają w czarnej obudowie reflektora. Najbardziej trzeba uważać przy zdejmowaniu odbłyśnika i w żadnym razie nie używać przy tym siły. Poza tym nie ma w procesie samodzielnej "konwersji" żadnych trudności.
Arczibald - Pon Kwi 10, 2017 08:24
OK
Szukam więc z UK na drugi komplet. Będę mógł spokojnie do tematu podejść.
prebenny - Pon Kwi 10, 2017 11:43
wellman + pod żadnym pozorem nie dotykać odbłyśnika paluchami
longer86 - Pon Kwi 10, 2017 11:59
Odblysnik wychodzi po przekręceniu mocowania o 90 stopni.
Arczibald - Pon Kwi 10, 2017 15:45
OK. Jak już będę miał w rękach to zapewne narodzi się kilka pytań. Chyba, że proces okaże się banalny... Oby
[ Dodano: Pon Kwi 10, 2017 16:45 ]
Sprawy toczą się dość dynamicznie. Człowiek, z ktorym miałem się zamieniać na lampy przekonuje mnie, że wystarczy obciąć z kołnierza żarówki dzyndzel i ustawić ją pod kątem jaki chcemy osiągnąć. I mozna jeździć. A pózniej na spokojnie sobie przerobić w weekend któryś.
Hmm... co o tym myślicie?
Kwotowo wyglada to tak, że ja mu daję swoje, on mi soczewki i moja dopłata 400zl. ?
prebenny - Pon Kwi 10, 2017 16:29
Jak koleś chce tak mirkować to ja bym u niego już nic nie kupił, bo nie wiadomo co już zrobił.
A jak chcesz 400 dopłacać oddając swoje soczewki to podpytaj AdaskoC za ile on sprzedaje, bo wyjdzie pewnie niewiele drożej.
Arczibald - Pon Kwi 10, 2017 16:49
Też tak myślałem. Facet ponoć nie jednego Anglika przerobił ale sposob na przeróbkę lamp zna tylko taki gimnazjalny. Czyli jak? Robić deal z facetem i przerabiać wg instrukcji z forum? Czy jednak za te pieniądzę nie bawić się w mało opłacalny interes?
prebenny - Pon Kwi 10, 2017 17:08
Ja bym się nie bawił.
Odesłałbym swoje lampy do regeneracji choćby kosztem unieruchomienia samochodu na 2 dni (jeżeli tak jak wspomniałem nie są popękane klosze). Wtedy masz praktycznie nowe lampy.
AdaskoC - Pon Kwi 10, 2017 18:08
Twoje lampy EU są warte ok 500zł, plus 400 za soczewki to ok 900zl Ci wychodzi za soczewki UK.
Za 800 kupisz EU lub przerobione już na EU.
Arczibald - Pon Kwi 10, 2017 18:55
AdaskoC nie masz w ludzkiej cenie jakiegoś kompletu?
longer86 - Pon Kwi 10, 2017 23:30
Powiem tak, soczewki uk zdobyłem fakt ze okazyjnie ale kpl za 150 zł. Swoje zwykle stare lampy sprzedałem za 350. A gość który chce wymiany z doplatą 400 to chyba z drzewa spadł.
|
|