Zobacz temat - [MG ZT-T] błąd "Brake Fault"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T] błąd "Brake Fault"

szela81 - Pon Kwi 10, 2017 21:28
Temat postu: [MG ZT-T] błąd "Brake Fault"
Witam

Szukałem, ale nie znalazłem podobnej przypadłości do mojej.

Jest w starym temacie https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44149 ale nierozwiązana,

Raz na jakiś czas, bez większej przyczyny po odpaleniu lampka (!) świeci się chwilę dłużej i wyświetlacz komputera pokazuje czerwone ostrzeżenie brake fault, które gaśnie po sekundzie. Gdybym miał być paranoiczny to miałoby to związek z używaniem hamulca ręcznego podczas jazdy poprzedzającej błąd, ale ogólnie można przyjąć że jest to "losowe" niezależne od tego czy auto stało dłużej czy chwilę. Płyn hamulcowy jest, klocki są.

ABS działa, hamulce są sprawne (przegląd ostatnio zaliczałem), jedyne o czym jeszcze myślę to nieszczelność jednej z tylnych lamp, nie jest idealna, czasem ma trochę wilgoci. Ale to chyba byłby błąd brake light a nie czerwone brake fault?

Czy to jest jakiś problem? Szukać czegoś? Co jest sprawdzane podczas tego testu? Ciśnienie?

wellman - Pon Kwi 10, 2017 21:58

szela81, byś się podłączył laptopem i sprawdził TOAF-em jaki się dokładnie zapisał błąd lub chociaż w menu w zegarach spróbował sprawdzić, czy coś się nie zapisało to być może przyczynę już być znał (lub przynajmniej wiedział gdzie szukać).

Na początek sugeruję sprawdzić akumulator i napięcie ładowania z alternatora. Zdarzał mi się czasem taki błąd chwilę po odpaleniu zimą, gdy jednocześnie startowało webasto i jeszcze działały świece żarowe, a aku był już stary i schorowany. Może u Ciebie też już pada.

Inna rzecz to sterownik modułu ABS, on też potrafi wypluć błąd hamulca, ale tego bez komputera raczej nie ustalisz.

longer86 - Wto Kwi 11, 2017 00:26

Jest to przypadłość na która jeszcze nikt nie znalazł odpowiedzi, u mnie też sporadycznie się pojawia, z większym nasileniem kiedy jest zimno.

Irytujące, ale nie ma wpływu na działanie wszystkich podzespołów

prebenny - Wto Kwi 11, 2017 07:25

Kiedyś czytałem to u kogoś była chyba wypięta wtyczka od poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Ale u mnie też się to zapala i tak jak longer86 napisał - głównie kiedy jest zimno. Wiązałbym to z większym poborem prądu (webasto) i 'słabszym' akumulatorem (zimno).

BetJar - Sro Kwi 12, 2017 13:43

prebenny napisał/a:
Ale u mnie też się to zapala i tak jak longer86 napisał - głównie kiedy jest zimno. Wiązałbym to z większym poborem prądu (webasto) i 'słabszym' akumulatorem (zimno).

Nie do końca się z Tobą zgodzę, webasto odpięte, akuś nówka a i tak się zapala czerwone brake fault.

zedziczek - Sro Kwi 12, 2017 19:16

jeden z pierwszych linków na google :p

"It's a known fault on the 75/ZT diesels. When it's cold the diesel heater plug remains on for a while longer when the engine is running and causes the battery voltage to drop slightly causing the error.


I was told by the dealer "this is a known bug" and as long as it goes off after a few seconds it's OK.
I worried at first, only ever happens on cold days! "

szela81 - Pon Kwi 17, 2017 21:22

Trochę nie wierzyłem w "known bug" z tak poważną sygnalizacją jak błąd hamulców, ale ostatnio było trochę cieplej i nie pojawia się błąd.

Poza tym, jeżeli miałby być naprawdę błędem to z tego co przeczytałem nie gaśnie tylko zostaje na zegarach, potwierdzi ktoś?

daniel18c - Wto Kwi 18, 2017 17:03

Mówicie że to w dieslu? A co powiecie na taki błąd w 2.5 v6? Mnie też to się wyświetla, auto hamuje nic się nie dzieje złego (oprócz nie działającego ABS no ale to myślę raczej wina innych rzeczy) a sam błąd zaczął dopiero występować w okolicach grudnia czyli niskich temperatur no i dzisiaj oraz wczoraj (poniżej 5 stopni)
prebenny - Wto Kwi 18, 2017 22:19

V-ka też potrzebuje mocnego akumulatora. Może Twój jest już na 'wykończeniu'. Podejrzewam, że błąd się pojawia jak napięcie spadnie poniżej x volt (i znika jak napięcie wróci do normy).
sash997 - Wto Kwi 18, 2017 22:51

Podejrzewam że jeśli to byłaby wina Aku to by zapisał błąd - za niskie napięcie, a jeśli nie w ABS ie to napewno w sterowniku poduszek powietrznych taki błąd się lubi pokazać przy słabym Aku
sknerko - Sro Kwi 19, 2017 08:40

z klemy minusowej idzie gruby kabel i jest gdzieś przy pompie ABSu przykręcony, jak kiedyś kumpel go niedokrecił na klemie to V-ka nie chciała odpalić i wywalała błąd trakcji i właśnie brake fault
Sandman - Sro Kwi 19, 2017 09:40

Całkiem możliwe że przy zbyt niskim napięciu akumulatora ten błąd jest zwyczajnie "pierwszym z brzegu" który się zapala przez jakiś błąd programistyczny w kolejce.
U mnie jest to samo przy niższych temperaturach kiedy więcej prądu idzie na rozruch, ale też np kiedy miałem rozładowany akumulator to pierwszą kontrolką która się zapaliła był brake fault :)

longer86 - Sro Kwi 19, 2017 09:55

Podejrzewam ze błąd ten ma większość osób, natomiast zwracają na niego uwagę głównie osoby z dużym wyświetlaczem na zegarach, zanim zmienilem zegary to na starych odpalałem auto, opuszczałem hamulec ręczny a kontrolka czerwona na zegarach paliła sie jeszcze przez chwilę . Także jeśli ktoś trzyma auto na ręcznym odpala i nie ma wyświetlacza. To nawet nie zwróci uwagi ;)
ARTUR1983 - Czw Kwi 27, 2017 12:59

U mnie pojawiło się wtedy kiedy okazało się że gdzieś miałem mały wyciek płynu hamulcowego co spowodowało że po zajrzeniu do zbiorniczka płynu były na samym spodzie. Dolałem i temat zniknął.
Oprócz tego komunikatu zaświeciła się też kontrolka od hamulca ręcznego mimo że nie był zaciągnięty.

[ Dodano: Czw Kwi 27, 2017 12:59 ]
Dzisiaj miałem ciekawą sytuacje.
Pojawiła się ikona w trakcie jazdy ABS a po chwili ręcznego. Co ciekawe dodatkowo wycieraczki nie działały wtedy jak je załączylem .


Jakieś pomysły co za przyczyna?

prebenny - Pią Kwi 28, 2017 09:34

ARTUR1983 mylisz dwie sytuacje.

Włączenie się kontrolki 'ręcznego' i 'BRAKE FAULT' na wyświetlaczu w czasie jazdy to zupełnie inna sytuacja niż sam 'BRAKE FAULT' po odpaleniu, który po paru sekundach gaśnie.

A co do Twojego problemu - sprawdź odpływy.

wellman - Pią Kwi 28, 2017 09:48

ARTUR1983, miałem taką choinkę, gdy alternator zaczął przeładowywać aku i też wycieraczki nie chciały wtedy działać. Sprawdź jakimś miernikiem, czy nie masz przypadkiem na klemach 16V.