|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Problem z silnikiem po odkreceniu się śruby wału
krzychunh - Wto Maj 09, 2017 21:16 Temat postu: [MG ZR 160] Problem z silnikiem po odkreceniu się śruby wału Mam problem podczas jazdy w pewnym momencie zapaliła się kontrolka akumulatora, auto niestety musialo pojsc na hol, okazalo się, że odkrecila się śruba wału. Rozrząd został ustawiony, auto odpaliło lecz po przejechaniu 10 km zapaliła się kontrolka silnika po podpięciu komputera wypluło błąd P1521, błąd został skasowany. Lecz po przejechaniu kilku kilometrów, zapaliły się znów wszystkie kontrolki po chwili zgasły a następnie zapaliły się kontrolki akumulatora i oleju, następnie zgasły i znów zapaliła się kontrolka silnika ponownie z błędem p1521, dodatkowym objawem obroty zaczęły falować, silniczek krokowy został podmieniony lecz dalej nie przyniosło to efektu.
sebeks - Sob Maj 13, 2017 09:52
Kostki wszystkie dobrze pospinane ? Odkręcałeś jakieś kable ? Przewód masowy z silnika dobry ? Wcześniej auto chodziło poprawnie ?
krzychunh - Sob Maj 13, 2017 20:42
Wszystkie kostki są wpięte, błąd wyskakuje za każdym razem jak jest zresetowany chwilę można pojezdzic lecz niestety dalej wyrzuca problem, dodatkowo dodam, że komputer wyrzuca błąd z sondą.
flapjck1 - Sob Maj 13, 2017 20:54
P1521 to bodajze blad walka ssacego, dodatkowo jak miales zdupcony pasek rozrzadu to zapewnie masz zle ustawiony rozrzad. Albo p o jednej albo po drugiej stronie, ew. Jak miales rozbierana glowice to moze nie sa zsunchronizowane obie polowki
krzychunh - Nie Maj 14, 2017 19:43
Jedna strona rozrządu była tylko ustawiana, być może tu leży problem sam nie wiem jak ustawić rozrząd, Pan Midowicz jest też tego zdania, że winą jest ta druga strona rozrządu
[ Dodano: Nie Maj 14, 2017 15:26 ]
Auto calkowicie odmowilo posłuszeństwa, przy probie odpalenia wskakuje na 1000 obrotow nastepnie spada do 0 i gasnie
[ Dodano: Nie Maj 14, 2017 20:43 ]
Czy MG posiada dwie Sondy Lambda?
flapjck1 - Nie Maj 14, 2017 20:26
Powinno
krzychunh - Wto Maj 16, 2017 09:56
Dodam, w sytuacji gdy stoje w korku ruszam i po dojechaniu do auta obroty normalnie idą w górę, jak się zatrzymuje spadają do 200 i wracają do 1000+ (jak zaczyna głupieć), jakby wskazówka odbijała się od blokady w zegarze
sebeks - Wto Maj 16, 2017 15:45
A lewego powietrza gdzieś nie ciągnie ? Wężyk jakiś nie jest pęknięty i jak wpadnie w "głupawkę" to raz się przytyka a raz otwiera jak silnik szarpnie ? Jakiś króciec nie jest nadłamany ? Obstawiam że rozrząd masz spięty OK, więc pozostaje tylko szukać w osprzęcie.
krzychunh - Wto Maj 16, 2017 21:06
Wyrzuca mi błędy Oxygen Sensor oraz Catalys, rozrzad byl ustawiany na oko od strony pasków, odpalac odplac resetowanie kompa juz nic nie daje, czesto podczas jazdy potrafi się wyłączyć co jest bardzo niebezpieczne, jutro oddaje do Pana Midowicza i zobaczymy czy to kwestia rozrządu, sondy czy cos bardziej poważniejszego. Na biegu jałowym obroty potrafią utrzymywać się w okolocach 1100 obrotów, a na siedzeniu czuć jak bym delikatnie podskakiwał, problemy zdarzają się przy dojeżdżaniu do świateł w korku, szczegolnie na niskich obrotach.
marekp90 - Sro Maj 17, 2017 11:16
Cytat: | Dodam, w sytuacji gdy stoje w korku ruszam i po dojechaniu do auta obroty normalnie idą w górę, jak się zatrzymuje spadają do 200 i wracają do 1000+ (jak zaczyna głupieć), jakby wskazówka odbijała się od blokady w zegarze |
Ja w takiej sytuacji wyczyściłem silniczek krokowy i po problemie. Ale silnik 1.4 103km
krzychunh - Sro Maj 17, 2017 14:16
Podmieniałem krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy, problem niestety dalej występuje, auto trafiło dziś do mechanika
sebeks - Pią Maj 19, 2017 23:30
Co prawda nie w Roverze tylko w innym aucie miałem podobny problem ( wywalało błędy z lambdy oraz z katalizatora). Kończyły się świece i dodatkowo umierała jedna z czterech cewek. Długo trwało nim doszukałem się o co chodzi. A doszukałem się tylko po tym, że czasem pojawiał się sporadyczny misfire na jednym garnku i zapisywało to w postaci błędu w kompie.
|
|