Zobacz temat - [620SDI] Pedał sprzęgła w podłodze po wymianie skrzyni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620SDI] Pedał sprzęgła w podłodze po wymianie skrzyni

Kam971 - Sob Maj 20, 2017 17:02
Temat postu: [620SDI] Pedał sprzęgła w podłodze po wymianie skrzyni
Witam, wymianiałem ostatnio skrzynie i teraz pedał sprzęgła jest wbity w podłoge, próbowałem odpowietrzyć wysprzęglik i bez skutku. Tutaj do was pytanie, jest jakiś sprawdzony sposób na odpowietrzanie i czy może być to coś oprócz wysprzęglika i pompki sprzęgła bo te rzeczy w aucie działały.
natsu9 - Nie Maj 21, 2017 02:43

sprawdzony to kupić za stoo złotych vakumpump ;P
odpowietrzasz tak jak hamulce, 2 osoby są potrzebne jedna dusi pedał a ty odkręcasz i zakręcasz odpowietrznik przy siłowniku (tam przy skrzyni) (pompka przy pedale) xDD

sail - Nie Maj 21, 2017 07:28

Tu akurat mogę się wypowiedzieć bo dotknęła mnie ta przypadłość w wtym roku w lutym przy -15 stopniowym mrozie…..po blokiem…

Jeżeli jesteś pewny że masz szczelne oringi na wysprzęgliku i pompie możesz zaczynać zabawę.
- Potrzebujesz do tego dwie osoby.
- nie potrzebujesz vacum pompki (u mnie się w tej kompilacji totalnie nie sprawdziła)
- z racji że samochodem nie dało się ruszyć, odkręciłem dwie łapy z uchwytu mocującego wysprzęglik od korpusu skrzyni i wyciągłem ją do góry, oczywiście nie odkręcając przewodu z płynem.
- z wysprzęglika usunąłem jedynie bolec który popycha nam łapę i zabezpieczyłem tłoczek przed wypchnięciem kluczem nasadowym i klampą do trzymania drewna.
- na kalamitkę skierowaną pionowo do góry nałożyłem 80cm przezroczystego wężyka i doprowadziłem go do zbiornika wyrównawczego.
- kalamitkę zluzowałem jeden raz, a kolega rozpoczął ręcznie pompować pedałem sprzęgła, nie za szybko nie za wolno, ręcznie bo pedał nie odbija dlatego trzeba nim wracać.

Stojąc w komorze i trzymając wężyki obserwując przezroczysty przewód widzisz jak jest wypychany płyn z bąblami powietrza, oczywiście przepompowany płyn wraca do zbiornika.
W momencie kiedy przestanie lecieć powietrze a widzisz już tylko czysty płyn, dokręcasz kalamitkę i przestajesz pompować.Oczywiście podczas pompowania można uzupełnić niedomiar płynu aby w zbiorniku nie zassać powietrza.

Tak odpowietrzony układ a konkretnie wysprzęglik montujesz na łapie i dodajesz tylko bolec który popycha łapę sprzęgła. .Do odkręcenia z łapy o ile dobrze podejrzewam potrzeba klucz 19, oczywiście najwygodniej jest zdemontować orurowanie intercoolera i podstawkę akumulatora.

Metoda sprawdzona w 100% działa, potwierdzam testowałem już to dwa razy. Niestety odpowietrzenie w tej kompilacji układu sprzęgła to dramat. Metoda opisana w RAVE z pompowaniem jest też do bani.

Pozdrawiam

nanab - Nie Maj 21, 2017 10:32

Jest też jeden sprytny patent-na wężyk zakładamy zaworek jednokierunkowy, druga końcówkę dajemy do zbiorniczka i możemy pompować pedałem samemu, nie we dwie osoby :)
Kam971 - Nie Maj 21, 2017 14:18

Jest jeszcze jeden problem ale troche inny temat a mianowicie chodzi o to że auto nie kręci po swapie, pompa wtryskowa cyka. Możliwe że immo sie rozkodowało lub coś z kompem bo auto 2 tygodnie bez akumulatora stało
natsu9 - Pon Maj 22, 2017 13:18

ehehe no to wróciłeś do pierwszego problemu co miałeś od początku (ze ci nie kręci)

Ne immobilizer jest na stałe zapisany i nie może się rozkodować po postoju....

Kam971 - Wto Maj 23, 2017 21:03

mam nadzieje że to nie to bo tego sie najbardziej bałem bo nie umiem zrobić :D . Prosze inne koncepcje, dodam że rozrusznik sprawdzony, przewody też po niekąt a tak wgl to immo odcina dopływ paliwa czy dopływ prądu do rozrusznika?

[ Dodano: Pon Maj 22, 2017 21:15 ]
Co wgl może bieć wpływ na rozrusznik poza przewodami? Przecież jest on praktycznie nie zależny

[ Dodano: Wto Maj 23, 2017 22:03 ]
Dziś dałem mase bespośrednio do rozrusznika i jak przekręciłem kluczykiem to kręcił ale zbyt wolno, następnie zamiast do masy dałem przewód do (-) na akumulatorze, rozrusznik kręci jak trzeba ale auto nie chce zaskoczyć, mam niezły bałagan z masą przy przewodach. Zapomniałem na początku dodać że kable które idą do aku i masy podmieniłem bo na starych nic a nic sie nie działo. Myśle że trzeba będzie podmienić też całą wiązke a nie tylko silnika bo zauważyłem w niej różnice, w końcu silnik przeszczepiony z auta z przed liftu, jednak auta z przed i po lifcie nie różnią sie tylko lusterkami i bolcami ustalającymi napinacz paska :D