|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] dziwne odgłosy dobiegajace z silnika
Gacurro - Czw Maj 25, 2017 12:21 Temat postu: [R75] dziwne odgłosy dobiegajace z silnika Witam
Panowie i Panie mam prośbę o pomoc ze zdiagnozowaniem odgłosów dobiegających z okolic prawego przedniego koła.
Dzwięk podobny do drgającej poluzowanej blachy z resztą sami zobaczcie.
Dzieje się tak na zimnym silniku, przy skręcaniu kołami lub włączeniu klimatyzacji.
Co to za ciort tam siedzi.
https://vimeo.com/218931479
https://vimeo.com/218931472
Serdecznie pozdrawiam
Marek
wellman - Czw Maj 25, 2017 14:48
Celowałbym w koło pasowe, napinacz lub któreś z kół napędzających osprzęt (w tej właśnie kolejności).
Gacurro - Czw Maj 25, 2017 15:00
Dziwne jest to że jak silnik się rozgrzeje to nic juz nie słychać, czysta praca silnika.
Kolo pasowe nie wygląda na uszkodzone (oberwane)
Faktycznie słychać jakby łożysko ale było słyszalne już wcześniej.
dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
tommasino - Czw Maj 25, 2017 15:33
A czy przypadkiem to nie jest pompa wspomagania? Skoro to się dzieje na zimnym silniku i przy skręcaniu no to może faktycznie jest to? Ja w r75 dieslku dobrze pamietam, że na zimnym również wspomaganie podczas kręcenia było głośniejsze. Po zozgrzaniu ustawało. Wymiana płynu pomogła
[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 16:33 ]
Chociaż tutaj ewidentnie coś stuka
kalunia1 - Czw Maj 25, 2017 16:54
Na pewno koło pasowe
wellman - Czw Maj 25, 2017 17:23
tomasino, przy skręconych kołach pompa wspomagania generuje większe obciążenie i wtedy też koło pasowe może bardziej pukać. Sama pompa raczej ma w zwyczaju piszczeć lub buczeć. No i to w miarę łatwo byłoby zlokalizować, bo pompa jest dobrze widoczna od góry.
Jeśli więc dźwięki słychać wyraźniej z dołu to pasuje pod koło pasowe. U siebie wymieniłem zapobiegawczo przy pierwszych objawach od razu na CORTECO. Wychodzi drożej niż zamienniki no-name, ale chociaż mam od ponad roku spokój z tym.
groszek_76 - Czw Maj 25, 2017 19:13 Temat postu: R75 Koło pasowe. Nie baw się w jakąś taniznę, tylko załóż coś z dobrej firmy. Różnica może być 100 zł , a jak padnie taniocha to znów będziesz musiał wymieniać- TANIO znaczy DROGO.
Gacurro - Czw Maj 25, 2017 21:15
Witam ponownie
Jak przeszukiwałem forum z Waszych opisach przewijała się informacja o kole pasowym.
Brałem taką opcję pod uwagę lecz zwróciło moja uwagę to że w opisach przewijała się informacja iż pasek "pływa" na boki a tu pasek idzie równo. Kolejna sprawa to taka że po nagrzaniu się silnika dźwięk zanika nawet po obciążeniu silnika klimatyzacją.
Wszystkie to co było na filmach odbywało się na świeżo uruchomionym silniku.
Odnośnie pompy wspomagania 3 miesiące temu wymieniałem maglownice i wszystko było umyte i działa bez zarzutu.
Mimo wszystko wysłucham każdej sugestii i zapewne jej nie pominę będąc w warsztacie.
Panowie a czy to nie może być łańcuch rozrządu?
Tak tylko rzucam hasło w końcu autko ma już ponad 200 tysięcy nakręcone.
Pozdrawiam
wellman - Czw Maj 25, 2017 21:41
Gacurro, łańcuch słyszałbyś raczej bez względu na temperaturę silnika, bardziej przy przyspieszaniu, po przegazowaniu na luzie, a nawet przy odpalaniu. No i pogorszyłaby się kultura pracy.
W jakiejś technicznej broszurce BMW kiedyś czytałem, że w naszych silnikach łańcuch powinien wytrzymać ok. 500 kkm, natomiast koło pasowe w okolicach 200 kkm to by też akurat pasowało. Nie musi od razu pasek pływać na boki. U mnie tylko co jakiś czas zastukało i głośno szumiało gdy silnik był ciepły. Też się objawy nie pokrywały do końca z "książkowymi", ale wolałem wymienić niż czekać, aż spadnie gdzieś na trasie.
longer86 - Czw Maj 25, 2017 23:09
Łańcuch , łańcuchem, ale ślizgi juz nie wytrzymują tych 500
Gacurro - Czw Maj 25, 2017 23:21
Ostatnie pytania z mojej strony.
Czy jak zrzucę paski to będę w stanie sprawdzić stan koła pasowego?
Czy wymieniając koła powinienem wymienić coś jeszcze?
AdaskoC pisał by nie brać koła firmy DAYCO czy jesteście tego samego zdania?
Dzięki za Waszą pomoc.
Pozdrawiam
longer86 - Pią Maj 26, 2017 06:52
Łańcuch , łańcuchem, ale ślizgi juz nie wytrzymują tych 500
[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 07:52 ]
Kolo mozesz ocenić nie sciagajac paska, musisz zobaczyć czy widac pęknięcia.
Co do części, serwis wymienia ponoć tez śrubę na nowa. Ja zostawiłem starą. Ale gdybyś zechcial szukac, to patrzylem po wymiarach. Sruba do rovera 75zl i o identycznych wymiarach do bmw 37 zl
Co do kół, mój mechanik polecam corteco lub właśnie dayco które kupiłem. Polecił trzymać sie z dala od tureckich tanich wyrobów. Co do kola pasowego z BMW jest podobne ale nie identyczne wiec nie pasuje.
Jako ciekawostkę na YT znajdziesz sporo filmów z objawami uszkodzonego kola w e46 320d. Szukaj filmów z wyrazami crank pulley. Znajdziesz tam np film z nowym kolek SKF które halasuje jak stare
groszek_76 - Pią Maj 26, 2017 09:42 Temat postu: R75 Bardzo dobra firma ktora produkuje kola pasowe to SASIC .
Gacurro - Pon Cze 05, 2017 07:30
Witam ponownie.
W weekend zabrałem się za auto i tak jak sugerowaliście padło koło pasowe.
Nie uległo rozpadowi ale bicie miało koło wewnętrzne. Dzwięki które dochodzą to efeke ocierania się koła o blok silnika.
Potwierdzam, że "zwykły" pneumat nie jest w stanie ruszyć śruby. Co dziwne rozmiar nasadki to 22. Do odkręcenia potrzeba kluczy 22 do śruby koła pasowego, 24 do "złapania" śruby napinacza paska i 12 do zluzowania drugiego napinacza.
Wszytko zgrabnie poszło, jedynie z czym miałem problem to zdjęcie osłony nadkola. Praktycznie wszyskie spinki poszły w zapomnienie.
Wszystkim serdecznie dziękuję za podpowiedzi i za pomoc.
Jak to mówią trzeba słuchać się doświadczonych kolegów.
Serdecznie pozdrawiam.
AdaskoC - Pon Cze 05, 2017 08:28
Już jest cisza ?
Gacurro - Pon Cze 05, 2017 10:27
AdaskoC: Dzięki za koło, teraz zupełna cisza. Paski wymienione i dobrze bo krótszy był bliski końca swego żywota. Żadnych rolek nie wymieniałem, cicho pracowały więc wymieniłem oba paski i koło pasowe.
AdaskoC - Pon Cze 05, 2017 14:06
No to miód malina
|
|