Zobacz temat - [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika

itemek48 - Czw Cze 01, 2017 22:09
Temat postu: [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój roverek ma jakis problem z pokazaniem spalania i tym że strasznie szybko ucieka paliwo z baku.

Problem polega na tym że dzisiaj zatankowałem 12 litrów paliwa wskazówka podniosła się z 0 na prawie kreskę 1/4 na komputerze dystans do pokonania wskoczył na 272km ale to cały czas skakało. Spalanie pokazywało 4.5km bo w nocy jechałem dość oszczędnie.
Ale po zatankowaniu i ruszeniu w trase z Warszawy do Ostrołęki po 125km w baku nie mam prawie nic, komputer pokazuje na 40 km a spalanie to 5.4 a więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa, robiłem dość sporo mocnych przyśpieszeń na 4 i 5 biegu. Średnią prędkość na komputerze mam 65km/h.

Wydaje mi się że nie powinno tak być. Co wy na ten temat myślicie a może macie pomysły co może być nie tak.
Bardzo prosze o jakie kolwiek propozycje.

0L0 - Czw Cze 01, 2017 22:34

Sprawdź przewody paliwowe, szczególnie przy chłodniczce przy prawym tylnym kole.

Taka jeszcze moja rada - nie jeździj na rezerwie. To powoli zabija pompę w baku (przynajmniej taka jest moja teoria).

itemek48 - Czw Cze 01, 2017 22:39

Okej jutro sprawdzę te przewody ale na co konkretnie zwrócić uwagę ? czego na nich szukać ? co mogę na nich zobaczyć ? :)
sknerko - Czw Cze 01, 2017 23:10

itemek48 napisał/a:
więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa,
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.
longer86 - Czw Cze 01, 2017 23:21

przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,
itemek48 - Pią Cze 02, 2017 08:23

sknerko napisał/a:
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.


I komputer by tego nie pokazał? spalanie na komputerze to 5.4

sknerko napisał/a:
przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,


Nie jechałem z włączoną klimatyzacja :) ale czy da sie jakoś sprawdzić to co napisałeś ? czy trzeba wszystko po kolei wymieniać aby dowiedzieć się gdzie jest problem ? :)

longer86 - Pią Cze 02, 2017 09:05

Nie dymi?
itemek48 - Pią Cze 02, 2017 09:20

longer86 napisał/a:
Nie dymi?


Dymi i to dość znacząco przy mocnym dodawaniu gazu na biegu jałowym i redukcji na niższy bieg. Lecz po wymianie Filtra odmy i oleju wraz z olejem i delikatnym wyczyszczeniu EGR i kolektora jest poprawa. wymieniane było to we wtorek. A dziś wymienie jeszcze filtr paliwa.

longer86 - Pią Cze 02, 2017 10:18

Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC
itemek48 - Pią Cze 02, 2017 11:06

longer86 napisał/a:
Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC


Okej gdzie szukać tego kolanka i jak ono wygląda ?

edit:

Jeżeli chodzi o połączenie intercoolera z rurą z prawej strony jak się stoi przed samochodem (strona kierowcy) to jest to całkowicie suche, nie ma nawet najmniejszego zapocenia.
Jest na tym opaska skręcana śrubokrętem krzyżakiem

longer86 - Pią Cze 02, 2017 12:07

Opaska opaską, a oring mogło wydmuchać, jesli turbo nie puszzcza oleju to nie bedzie zapocone, najlepiej bylo by sprawdzic ciśnienie doladowania toaf'em w czasie jazdy
sknerko - Pią Cze 02, 2017 14:28

Jak dymi to pali sprawdz co pisze Longer
MaReK - Pią Cze 02, 2017 19:55

Wymieniłeś filtr paliwa, auto przestało odpalać ;) Dziwne zbiegi okoliczności.
Masz TOAF'a to sprawdź na ciepłym silniku wszystkie znaczące parametry.
Zobacz też korekcje wtryskiwaczy. Jak tę mapę z CDT na CDTi robiono? TOAFem?

Pozdrawiam,