Zobacz temat - [R75] Silnik faluje, ciśnienie na listwie skacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik faluje, ciśnienie na listwie skacze

Vegas - Sob Cze 03, 2017 11:09
Temat postu: [R75] Silnik faluje, ciśnienie na listwie skacze
Jako, że to mój pierwszy wpis na forum witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Przez ostatnie 3 lata od kiedy posiadam R75 czytam Wasze wpisy na tzw. "dobranoc" :D

Do rzeczy. Mój rover 75 CDT z 2000r. ma ogromny problem.
Obroty bardzo falują, aż drga cały samochód. Przyspiesza w rytm tego falowania tak, że się ludzie oglądają za mną. Byłem u mechanika to powiedział że skacze ciśnienie na listwie o bardzo dużo (z tego co pamiętam to ponad 100 bar?)

Był podobny temat jednak zrobiłem wszystko i nie pomogło. Lista napraw w temacie tego skaczącego ciśnienia:

-wymiana filtra paliwa
-wymiana filtra powietrza
- wymiana przepływomierza
-wymiana filtra odmy
-wymiana oleju
-wymiana świec żarowych

Proszę powiedzieć za co się teraz zabrać, ponieważ już tracę siłę do tego samochodu.

longer86 - Sob Cze 03, 2017 11:24

Za ciśnienie na listwie odpowiada czujnik ciśnienia na listwie, wkrecony w listwę wtryskową od strony kierowcy. Wykręcić wyplukac w benzynie, przeczyścić styki.

Drugim elementem jest zawór regulacji ciśnienia paliwa wkrecony w pompę Cr, jest pod pompą wspomagania. Wykręcić zawór, wyczyścić przeplukac w benzynie. Moze się przycina i nie może plynnie wyregulować cisnienia

Vegas - Pon Cze 12, 2017 15:50

longer86 napisał/a:
Za ciśnienie na listwie odpowiada czujnik ciśnienia na listwie, wkrecony w listwę wtryskową od strony kierowcy. Wykręcić wyplukac w benzynie, przeczyścić styki.

Drugim elementem jest zawór regulacji ciśnienia paliwa wkrecony w pompę Cr, jest pod pompą wspomagania. Wykręcić zawór, wyczyścić przeplukac w benzynie. Moze się przycina i nie może plynnie wyregulować cisnienia


Zrobię tak jak piszesz i dam znać jaki skutek. Dzieki bardzo :)

[ Dodano: Pon Cze 12, 2017 15:50 ]
Zabrałem się za wymianę jednak okazało się, że nie miałem nasadowej 11. Podejmę próbę jutro.
Zastanawiam się czy od razu nie przeczyścić zaworu EGR.
Czy EGR też myje się w benzynie ?
Czy powinienem wymieniać uszczelki pod kolektorem skoro go zdejmę?

Do czujnika wysokiego ciśnienia jest super opis jak to rozebrać, ale do zaworu wysokiego ciśnienia nie znalazłem. Jakieś wskazówki przez tą misją? :)