Zobacz temat - [R25] Problem z rozruchem i przerywanie podczas jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z rozruchem i przerywanie podczas jazdy

colo254 - Nie Cze 18, 2017 21:35
Temat postu: [R25] Problem z rozruchem i przerywanie podczas jazdy
Witam,

Wczoraj zmieniłem przepustnicę plastikową, na metalową z 1.8 VVC i podczas jazdy odczułem ogólną poprawę, lepsza reakcja na gaz i brak zacinania się tak jak to miałem w plastikowej. :grin:

Ale pojawił się nowy problem, a mianowicie mam problem z porannym rozruchem... Nigdy mi co prawda odpalał od strzała, ale teraz jest tragedia. Muszę ok. 3-5 razy kręcić rozrusznikiem po ok. 5 sekund aby załapał... :cry:

Samochód podczas jazdy czasami sam utrzymuje obroty 1200-2000 obr/min. Podczas całkowitego odjęcia gazu jest delikatne szarpnięcie, tak samo po dodaniu gazu...

Zaznaczam, że gdy silnik jest już nagrzany nie ma problemów z odpaleniem. Silnik na LPG chodzi całkiem dobrze, natomiast gdy przełączam go z LPG na benzynę albo chwilowo spadną obroty na poziom 500-600 lub samochód całkowicie zgaśnie... :???:

Liczę na waszą pomoc, na ewentualne pytania szybko odpowiem :mrgreen:

Pozdrawiam :cool:

sebeks - Pon Cze 19, 2017 12:24

Nie używaj kursywy bo kiepsko się czyta.

Było robione coś jeszcze po za tą przepustnicą ?

colo254 - Pon Cze 19, 2017 21:21

Około miesiąc temu były wymieniane świece, dzisiaj poprawiłem przewody doprowadzające powietrze i samochód odpalił lepiej... Możliwe, że łapał '' lewe'' powietrze dlatego miał problem z zapaleniem, napiszę jutrzejsze spostrzeżenia, jak odpalę go rano, gdy temperatura nie będzie zbyt wysoka ;)
robsson78 - Wto Cze 20, 2017 16:59

A po wymianie robił adaptację przepustnicy ?
colo254 - Wto Cze 20, 2017 17:20

Tak, na '' Zrób to sam'' gdzieś znalazłem... Na zapłonie I , 5-7 razy pedałem gazu do końca i z powrotem... ;)
Adrian - Wto Cze 20, 2017 18:21

To zrób ją jeszcze raz. Kluczyk powinien być na pozycji II. :wink:
colo254 - Czw Wrz 20, 2018 15:24

Znalazłem takie coś na FAQ, więc tak uczyniłem :wink:

Cytat:
# toggit 2007-08-09 08:17
maly komentarz...

po kazdym grzebaniu z przepustnica konieczne jest

zainicjowanie silnika krokowego:

zaplon na 1 i 5-7 razy w ciagu 20sekund nacisnac na pedal gazu do oporu i zluzowac go calkowicie,

jezeli pozycje poczatkowe i koncowe przepustnicy zostana juz ustalone slychac klapniecie z okolic silnika, zaplon wylaczyc i wszystko jest ok- wolne obroty od razu, bez tego pedalowania komputerek potrzebuje czasu rzeby "przyzwyczaic" sie do zmian i na poczatku nierowno chodzi.


[ Dodano: Sro Wrz 06, 2017 20:04 ]
Mechanik zmienił przepustnicę na starą, bo samochód nie chciał przestać szarpać na gazie. Wszystko ustawił, ale samochód dalej nie chce odpalać rano...
Rozrząd nowy, akumulator nowy, alternator też, olej wymieniany...
Im zimniej na dworze tym gorzej pali, później problem z rozruchem ustaje, tylko za pierwszym razem trzeba dłużej pokręcić... Czego to może być wina ? :oops:

[ Dodano: Czw Wrz 20, 2018 16:24 ]
Nie będę pisał nowego postu, ale problem powrócił. Około rok temu wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i był spokój, ale ostatnio znowu te same problemy. Po podpięciu ELM 327 wyskakuje błąd związany z czujnikiem wałka rozrządu i związany z dostarczaniem paliwa. Samochód odpala po kilkukrotnym długim kręceniu rozrusznikiem. Za pierwszym odpaleniem najczęściej gaśnie, za drugim pali już od strzała. Problem na zimnym silniku i im niższa temperatura na zewnątrz.

Później dokładnie podam jakie to błędy :cry: