Zobacz temat - [R75] Dziewne problemy z elektryka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziewne problemy z elektryka

mironh - Wto Cze 20, 2017 06:24
Temat postu: [R75] Dziewne problemy z elektryka
Witam
Mam ostatnio dziwne problemy z elektryka w aucie. Otóż problem wystąpił już 3 razy, (1 raz w czasie deszczu, 1 raz popołudniu po rannym deszczu i raz w słoneczny dzień) a objawia się tym iż nagle radio gaśnie otwierają się rygle w drzwiach, lampka górna wewnętrzna się zapala i awaryjne włączają się. Przeważnie jak to nastąpi to trwa to chwile i problem ustępuje i nawet do kilku razy co kilka minut. Wczoraj to już auto przesadziło bo tylko wsiadłem, odpaliłem silnik i już zdechło. Powróciły funkcje auta dopiero po przyjeździe do domu i odczekaniu z 30min. Podczas tego świrowania nieprawidłowości to:
- wyłączenie radia ( jak bym wtyczkę mu wyjął),
- włączenie lampki górnej wewnętrznej,
- włączenie świateł awaryjnych,
- jak jest włączona klima to wszystko z niej znika i pisze tylko "ER",
- brak możliwości otwierania/ zamykania okien,
- brak klaksonu,
- brak spryskiwaczy / wycieraczek,
- nie działa otwieranie / zamykanie z pilota, ale działa otwieranie i zamykanie z przycisku przy ręcznym.
Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie zacząć szukać które kabe mogą być przetarte bo nie chce mi się całego auta rozbierać. Poniżej dodam screeny z Toafa.

MaReK - Wto Cze 20, 2017 06:55

Szukajcie a znajdziecie ;)

Musisz przedzwonić instalację. Ostatnio wspominałeś, że coś mechanicy przy pracy spaprali. Może to są konsekwencje dalsze tego. Może masz wilgoć w aucie (skoro to w dzień mokry się wydarza). Tradycyjnie sprawdziłbym punkty masowe, następnie wiązki w nadkolach. Potem przyjrzał się skrzynce bezpieczników od spodu (tej od pasażera).

Czy te bezpieczniki faktycznie były spalone, jak sugeruje opis błędu?
Masz coś dołożone do fabrycznej instalacji - jakieś wynalazki?

Błędami w IKE bym się szczególnie nie przejmował.

longer86 - Wto Cze 20, 2017 08:46

Dolozylbym do sprawdzenia konektory w EWS i okolice prawego slupka A czyli inertia Switch.
mironh - Wto Cze 20, 2017 13:10

Ok dzięki za podpowiedź. Okolice prawego słupka A to masz na myśli punkt masowy? Sprawdzę masy, wiazke w lewym nadkolu. Bezpieczniki sprawdzone w obu skrzynkach i są wszystkie całe. Z dolozonych rzeczy to zmienione radio i dolozone czujniki parkowania podpięte pod wsteczny i wideorejestrator podpięty pod pozycje 42 w skrzynce bezpiecznikow
MaReK - Wto Cze 20, 2017 15:23

Puszka bezpieczników ma być sprawdzona od tyłu. W sensie tam gdzie schodzą się przewody. Tam lubią ugnić, zwłaszcza jak kiedyś w aucie było dużo wilgoci.

Odpowiedz na pytanie, czy kiedykolwiek bezpieczeniki, które podał TOAF były przepalone?

mironh - Czw Cze 29, 2017 18:19

Siema
Tak sobie myślę że nigdy nie były spalone te bezpieczniki o których mówi Toaf. Jedynie co chwile mi pali bezpiecznik od podgrzewania siedzeń i dlatego go nie wymieniam.

[ Dodano: Czw Cze 29, 2017 19:16 ]
Witam
Dziś zająłem się w końcu tym problemem i doszedłem do wniosków iż:
- bezpieczniki całe w obu puszkach,
- styki ładne czyste w puszkach i wtyczkach do nich wchodzących,
- mała wilgoć w kabinie ciekło z nagrzewnicy - popuściła uszczelka ale już zrobione,
- w modułach za schowkiem wszystkie styki i wtyczki całe,
- kable za schowkiem całe - nie widać pęknięć, zgrubień kabli, zaśniedzenia,
- jedna z 4 mas za schowkiem trochę przyrdzewiała - wyczyszczone, ciągłość masy ok,
- PROBLEM DALEJ JEST!!!!
- zauważyłem iż jak ruszę wiązką przy nadkolu to błędy ustają i tu też odkręciłem puszkę bezpiecznikową i sprawdziłem styki i wtyczki i jest ok.


Na które w pierwszej kolejności kable w tej wiązce patrzeć?

[ Dodano: Czw Cze 29, 2017 19:19 ]
A i najważniejsze jak wystąpi ten problem to gniazdo OBD II też nie działa