|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2CDTi .Brak obrotow wentylatora chlodnicy
czarek236 - Sob Lip 01, 2017 18:59 Temat postu: [R75] 2CDTi .Brak obrotow wentylatora chlodnicy Witam z gory przepraszam za pisownie mam klaw.niemiecka, jadac pod gore z przyczepa 1100kg. prawie zagotowal sie plyn ,ogrzewanie na max ustapilo wskazowka temp opadla a byla prawie na max wychylona,nadmienie ze silnik wentylatora jest nowy i sprawny,po uruchomieniu klimy wentylator dziala,prosze o pomoc gdyz jestem na Sycyli.
co posiadam mam nowy termostat wpinany w rure tak jak iest to opisane na forum.
moja pompa wody wraz z termostatem byla wymieniona dokladnie rok temu.
Co zaowazylem,gdy wzrosla temeratura musialem zjechac na pas awaryjny i brak bylo slychac pracy wentylatora,zalaczylem klime odrazu ruszyl,czy moje myslenie jest poprawne uszkodzony czujnik zalaczenia wentylatora,sprawdzalem tez przekazniki wentylatora,sa sprawne,bezpieczniki sprawne,prosze o porade.
Z gory dziekuje pozdrawiam z goracej Sycyli.
Ps.W komorze silnika sprawdzilem przekaznik i bezpiecznik sa ok.
nanab - Sob Lip 01, 2017 20:07
Odepnij czujnik i zobacz czy ruszy.
longer86 - Sob Lip 01, 2017 21:02
Na początek... Dokonałeś niemożliwego, zagotować cdti,
Drugie... Zasadnicze pytanie... Ilość płynu odpowiednia?
sash997 - Sob Lip 01, 2017 22:22
ok a włączył sie ten wentylator kiedykolwiek wcześniej? skąd masz ten nowy silnik? bo jeśli china to jak narazie spotkałem sie tylko z silnikami do benzyn które w dieslu pracują chyba tylko przy klimie, należałoby to sprawdzić ale chyba ze dwóch gości do mnie dzwoniło w tej sprawie, że wentylator im działa nieprawidłowo a kupili nowy z allegro i okazało sie że mimo iż w opisie było że do diesla,V6 itd to były silniki do benzyn i z tego wnioskuję że prawdopodobnie te nowe chińczyki nie występują w wersji do diesla ale to tylko moje przypuszczenia
MaReK - Nie Lip 02, 2017 10:26
longer86 napisał/a: | Na początek... Dokonałeś niemożliwego, zagotować cdti, |
Dlaczego niemożliwego? Mnie udało się to dwukrotnie W pierwszym silniku, wentylator nie dawał rady, na zewnątrz w korku było ok. 34C i wskazówka poszła w górę. Pomogło wyłączenie klimy, ustawienie klimatornika na max. ogrzewania i max. nawiew.
W drugim silniku wyciekający płyn przez brok w silniku, również w upalny dzień spowodował, że wskazówka powędrowała prawie na max do góry. Niestety, ta usterka spowodowała, że dostała po dupie uszczelka pod głowicą, a to znowu spowodowało połączenie się płynów
czarek236 napisał/a: | prosze o pomoc gdyz jestem na Sycyli. |
Jak dobrze kojarzę, to kolega WitekWawa dzwonił chyba w Twojej sprawie.
czarek236 napisał/a: | co posiadam mam nowy termostat wpinany w rure tak jak iest to opisane na forum. moja pompa wody wraz z termostatem byla wymieniona dokladnie rok temu. |
Słyszałem już kilka opinii, że dokładany termostat w układ w niefabrycznym miejscu, powodował, że w zimę i letnie dni wszystko działało dobrze, a kiedy były upały niestety doprowadzał do przegrzania się. Ale nie potwierdzę tego, bo nie mam z tym doświadczenia - zawsze zakładałem oryginał.
czarek236 napisał/a: | Z gory dziekuje pozdrawiam z goracej Sycyli. |
Fajnie. Uważaj na uchodźców
Zabrałeś ze sobą podstawowe narzędzie diagnostyczne (TOAF)?
Może więcej byś wiedział?
Obyś dojechał bez przygód do domu. Tak jak pisałem wyżej, mnie szlag trafił uszczelkę...
i bez żadnych objawów jeb, stanąłem w drodze do domu z połączonymi ze sobą olejem i chłodziwem.
Ps.
Ilość płynu kontrolowałeś? Jest ile trzeba?
prebenny - Nie Lip 02, 2017 11:52
MaReK drugi rok jeżdżę z dołożonym termostatem przed chłodnicą i zupełnie nic się nie dzieje. Kiedyś w 35 stopniach próbowałem go zagotować katując po mieście do 4-5 tyś obrotów... I temperatura wskoczyła max na bodajże 86 stopni.
czarek236 - Nie Lip 09, 2017 09:44
Panowie plynu mam ok,ratuje sie wlaczeniem ogrzewania wew. Silnik mam kupiony oryginal,co znalazlem pomiedzy komputerem a przekaznikiem sterujacym bylo zasniedzienie,obecnie sytuacja jest spokojniejsza,tzn.temp.wzrasta tylko pod powazna gore,mysle ze dojade do domu,diekuje za wszelkie podpowiedzi.
[ Dodano: Nie Lip 09, 2017 10:44 ]
Mam internet wiec odpowiem na pytania.
-odpiolem wtyczke czujnika temperatury-wentylator nie kreci.
-poziom plynu jest caly czas odpowiedni,kontroluje go co dziennie.
-po wlaczeniu klimatyzacji i ustawieniu na najnizsza temp.wentylator nie zalacza sie,zalacza sie gdy jest uruchomiony silnik.
|
|