|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] kręci jak armata, ale nie odpala
tmk752 - Pon Lip 03, 2017 09:21 Temat postu: [R75] kręci jak armata, ale nie odpala Cześć
Proszę o pomoc w diagnozie, tytułem wstępu mała historia wymian:
Pół roku temu wymieniłem pompe wys. ciśnienia - Bosh na używkę,
Dwa tygodnie temu spaliła mi się pompka wstępna, wymienilem na Pierburga
Ostatnio coraz gorzej odpalał, musiałem grzać świecami, a nie zmniejszał się czas ikonki, dodatkowo w TOAF miałem błedy - przekaźnik świec żarowych oraz ....prędkości obrotowej (RPM). Ale świece przy takiej temperaturze? Na forum czytałem że bez świec na mrozie odpala.
Pompa wys ciśnienia generowała przy zapłonie około 286 bar (wartość się zmieniała), dodatkowo zauważyłem syczenie z jej okolic podczas przekręcenia zapłonu, czego wcześniej nie zauważyłem (więc podejrzewam jakieś rozszczelnienie),
Na plaka nie odpalałem bo już wyładowałem aku i czekam na lawete,
Podczas jazdy 0 objawów, jeździ i przyspiesza znakomicie, wtryski korekta 1 - -1 wszystkie 4, pompa wstępna 3.85 bar.
Wypiąłem przepływkę i też nic.
Planuje sprawdzić bezpieczniki, akumulator i świece.
Za jakąkolwiek pomoc w diagnozie albo w kolejnych krokach, byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Tomek
Loo - Pon Lip 03, 2017 10:10
przeczytaj sobie to [R75] Kręci ale nie odpala
tmk752 - Pon Lip 03, 2017 14:04
Loo, no ale koncu nie wyjasniles o co chodzi. Widzisz ja tez podejrzewam ze pompa wysokiego cisnienia jest z nia problem.
longer86 - Pon Lip 03, 2017 14:17
Nie pompa a moze zawór regulacji ciśnienia. Chociaż 286 to juz prawie ciśnienie robocze niezbędne do odpalenia
Loo - Pon Lip 03, 2017 14:47
Może być ale nie koniecznie , podjedź do kogoś niech posprawdza ciśnienia i sprawa się wyjaśni .
Ja też obstawiałem pompę a wyszło co innego tylko nie wiem co bo nie chciał mi powiedzieć (tylko że coś z ciśnieniem paliwa) , może coś było przytkane nie wiem mogę tylko gdybać.
Spróbuj ten regulator ciśnienia na pompie wyciągnąć , wyczyścić i sprawdzić miernikiem ma mieć 2,4 Ohm (tak mi się jakoś kojarzy)
tmk752 - Pon Lip 03, 2017 15:08
Zawor wysokiego cisnienia CR byl wiemieniany pol roku temu. Od tamtej pory verva byla tankowana
MaReK - Pon Lip 03, 2017 19:14
tmk752 napisał/a: | Wypiąłem przepływkę i też nic. |
W wypiąłeś w końcu przepływomierz? Bo próbowałeś parę razy ale wciąż nie to
Zawór regulujący ciśnienie w pompie CR wymieniałeś na nowy czy używany?
Z jakiego powodu wymieniałeś pompę CR?
Sprawdź bezpieczniki wszystkie dokładnie. Przekaźniki od pompy zamieniałeś ale nie przyniosło to efektu. Kiedyś był taki przypadek, że trzeba było wymienić puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika.
tmk752 - Wto Lip 04, 2017 19:31
Pompa cr robila mi 70 bar. Gowniane paliwo, zatankowalem i sie rozleciala pompa wstepna, potem jakies naprawy z tym zwiazane i odczyt z pompy cr slaby. Z kumplem byla robiona diagnoza ale w sumie trafna bo wstal od razu. A teraz to wymienilem czujnik polozenia walu.
Objawy mialem takie, w pierwszym momencie na zimnym musialem odpalic za drugim razem. I to byl sygnal zeby go przeczyscic. W koncu nie odpalil i laweta.
Apropo nie wylacza mi sie licznik w samochodzie po wyciagnieciu kluczykow. A elektryk jak widzi rovera to ucieka. Wymienic licznik na nowy? Licznik ma miec mniej niz komputer?
MaReK - Wto Lip 04, 2017 20:33
To jest cały czas jedna historia czy zmieszane kilka ?
Okej, padła Ci pompa progowa, zatarła się, dała być może opiłki których nie zatrzymał filtr paliwa. Trochę to ciężkie do uwierzenia, ale zdarzają się awarie pomp, zwłaszcza rozszczelnienie na sekcjach. Można regenerować, można wsadzić używkę ze sprawdzonego źródła. Zatem pompa to był przypadek poprzedni.
tmk752 napisał/a: | A teraz to wymienilem czujnik polozenia walu. |
Czyli to ta usterka, która dopadła Cię w niedziele jak dzwoniłeś?
Wymieniłeś czujnik wału, który wcześniej złapał TOAF jako "czujnik monitorowania prędkości obrotowej RPM" czy coś takiego?
tmk752 napisał/a: | Objawy mialem takie, w pierwszym momencie na zimnym musialem odpalic za drugim razem. I to byl sygnal zeby go przeczyscic. W koncu nie odpalil i laweta. |
Co przeczyścić? Czujnik położenia wału?
To co w końcu było przyczyną usterki?
tmk752 napisał/a: | Apropo nie wylacza mi sie licznik w samochodzie po wyciagnieciu kluczykow. |
Ja bym sprawdził kostkę pod stacyjką. Który element zegarów nie gaśnie? Wyświetlacz z kilometrażem dziennym i całkowitym? Podświetlenie? LCD (jeśli masz)?
Potem sprawdził czy gdzieś nie ma wilgoci po tych obfitych opadach ostatnio.
Jeszcze może być tak, że przyciął się ten przycisk od kilometrów. Należałoby rozebrać zegary i zobaczyć. Oczywiście podmiana na inne wyjaśniłaby wszystko.
tmk752 - Wto Lip 04, 2017 21:04
Cytat: | MaReK, Czyli to ta usterka, która dopadła Cię w niedziele |
Tak, dokładnie w sobotę rano przed wyjazdem
Cytat: | MaReK,Co przeczyścić? Czujnik położenia wału? |
Gdzieś mi się na forum przewinęła informacja, o czyszczeniu i wkładaniu w magiczną lodówkę - ale to dotyczyło braku odpalenia na gorącym silniku.
Cytat: | MaReK,To co w końcu było przyczyną usterki? |
Czujnik położenia wału ten od błędu RPM, sprawdzę jutro czy błąd nadal wystęuje
Cytat: | MaReK,Ja bym sprawdził kostkę pod stacyjką. Który element zegarów nie gaśnie? Wyświetlacz z kilometrażem dziennym i całkowitym? Podświetlenie? LCD (jeśli masz)? |
Kilometrówka całkowita, tam na dole zegarów, a prędkościomierz mam delikatnie opadnięty, nie mam LCD niestety.
|
|