Zobacz temat - [R25] Głośno w kabinie przy 3000 obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Głośno w kabinie przy 3000 obrotach

buakaw - Pią Lip 14, 2017 19:18
Temat postu: [R25] Głośno w kabinie przy 3000 obrotach
Witam!

Moj roverek po przebytej chorobie zwanej HGF i wymianie pęknietej głowicy, śmiga jak nalezy. Niczego nie brakuje w silniku, aczkolwiek zauwazyłem jeden mankament. Nie jestem gościem co ciśnie po aucie więc malo kiedy przekraczam 3000 obrotów :D Raczej lece sobie 100ką na 2.5k obrotów ale ostatnio jak jechałem szybciej bo sytuacją ponagliła to zauważyłem jakies dziwne przesilenie. W kabienie nagle głośniej sie robi przy podchodzeniu do 3k obrotów ale przy 3.5k już milknie ten wzrost hałasu.

Wygląda to jakby silnik dostawał jakiś dziwnych drgań, wibracji i powodował hałas przy tej liczbie obrotów. Niezależnie od tego który mam bieg.

Czy to jest coś co może w nie dalekiej przyszłości być upierdliwe i szkodliwe dla silnika ?
Tak jak wspomniałem po przekroczeniu tej magicznej liczby obrotów idzie juz normalnie.

Pozdrawiam!

seraph - Nie Lip 16, 2017 10:51

Od czasu do czasu dobrze jest przekroczyć jednak te 3000, bo te silniki lubią obroty i ciągła jazda na niskich zakresach je zamula. Wyprzedzasz to kręć do "setki" na trójce - i Ty i samochód poczujecie, że jedziecie :razz:
Co do dźwięku, to albo masz nieszczelność w układzie wydechowym, ale któraś z poduszek silnika (często ta u góry po lewej najlepiej widoczna)jest naderwana. Przy 3000 drgania łapią rezonans i niesie się po aucie.
Obejrzyj poduszkę czy silnik na niej nie wisi zbyt nisko, albo możesz go nawet lekko podważyć i obserwować czy guma się nie rozchodzi. Wejdź pod odpalone auto i szukaj Ci Ci gdzieś nie dmucha z wydechu od samego silnika - u mnie dziura się zrobiła za samą sondą i warczał w okolicach 2500 obr. Jak już będziesz pod spodem to tam jest druga poduszka trzymająca skrzynię biegów. Do trzeciej poduszki, czyli górnej od skrzyni biegów jest niestety słaby dostęp.

robsson78 - Pon Lip 17, 2017 14:10

Wydaje mi sie że przy tych obrotach akurat silnik i układ wydechowy przenoszą drgania i reszta wpada w rezonans i dlatego jest głośniej. Nie wiem jak to dokładniej opisać ale nie tylko Ty tak masz, inne auta, marki aut też miewają takie zakresy obrotów w których jest niemilej jeśli chodzi o odczucia kierowcy.
Ja bym nie upatrywał w tym wady.