Zobacz temat - [R75]Pare pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Pare pytań

Saviour - Nie Paź 08, 2017 01:23
Temat postu: [R75]Pare pytań
Witam, jestem po zakupie rovera75 niedlugo bede przy nim majstrowal a w najblizszym czasie czekaja mnie filtry.../oleje... i termostat. no i wlasnie nachodzi mnie pare pytan. Jakich olejow uzywacie na terazniejszy rok/miesiac do automatu wdieslu, co warto jeszcze wymienic po zakupie? Do ilu jest sens krecic obrotomierz przy miejskiej jezdzie(pytanie byc moze banalne ale schodze z benzyny a niby kazdy samochod to inna dynamika tym bardziej dla mnie diesel). "Przeganianie" diesli chyba bez dpf ma sens? Wyskakuje mi kontrolka od poduszki bodajze pasazera(gdzies wyczytalem ze kostka pod siedzeniem nie styka stad ow problem/jakie macie teorie na to?) Wczesniejszy wlasciciel odlaczyl webasto twierdzac ze elektryka wariuje swiatla/kierunki jesli dobrze pamietam, moze ktos mial cos podobnego? Skrzynia nie przelacza miedzy trybami czy to na wyswietlaczu czy "symulacja" zmiany przelacznika i proba odczucia miedzy obrotami(sport) czy ruszeniem z 2(winter)sie nie zmienia, na moje "zablokowana" na normalu. Czy ktos moze uskutecznial chiptuning na 2.0 cdti i jakie efekty mu z tego wyszly? Czy tylko ja mam wrazenie ze samochod jest jakby mulasty? Jak komus udalo sie dotrwac czytajac moj wywod i ma pomysl na niego z gory dzieki.
MarcinLitwa - Nie Paź 08, 2017 08:36

Cześć
W pierwszej kolejności potrzebujesz sporo czasu na czytanie forum, bo chłopaki opisali chyba wszystko co tylko może przydarzyć się naszym Roverkom.
W drugiej kolejności interfejs obd i program TOAF - on prawdę Ci powie co boli Twojego Pupila, poza tym Rave( serwisówki w pdf) i Workshop Manual Roverki.pl(cały dział forum z opisami napraw)
Tyle teorii :twisted:
Co do filtrów:
Przy wymianie kabinowego trzeba ściągnąć wycieraczki i podszybie oraz wyciągnąć komputer silnika :mrgreen:

do wymiany filtra oleju potrzebny klucz nasadowy - wymianie podlega tylko wkład

wymiana filtra powietrza bezproblemowa

przy wymianie filtra paliwa zwróć uwagę żeby nowy nie był za wysoki (np w Delphi musiałem podcinać odwadniacz )

wymienić należałoby filtr odmy silnika, albo wyczyścić separator - zależy co akurat masz założone

Co do oleju silnikowego to teorie są dwie bmw 5w40, Rover 10w40
skrzynia - olej ATF JF506E Ravenol

Jeśli chodzi o termostat . . . :o to najpierw zobacz gdzie jest umiejscowiony, potem, jeżeli zamierzasz wymieniać wymieniać sam - wiadro nerwosolu i parę godzin dłubania, ale wcześniej doczytaj na forum bo oring w nowym termostacie jest coś niewymiarowy, a uwierz nie będziesz chciał drugi raz podchodzić do tematu :razz:

W temacie "gonienia" diesla - nie należy - ale da się - silnik kręci pod 5k obrotów :twisted: tylko po co?

Poduszki - temat rzeka - ale pierwsze trzeba zaglądnąć pod fotele i poprawić styki na żółtych i niebieskich kostkach, oraz unieruchomić je konkretnie bo problem powróci. . .

Webasto - do zdiagnozowania - metody podane a forum - jak będziesz miał kabel to do ogarnięcia

Skrzynia - jeżeli na wyświetlaczu przełącza między SD, D, *D to powinno być ok, różnice między trybami pracy są, jakby to ująć, bardzo subtelne :razz: i przy normalnej jeździe mało odczuwalne

Chiptuning - bezpieczny jest dostęny razem z programem TOAF - można podnieść ze 116kM do 131kM, ale Ciebie to chyba nie dotyczy. Wszystko ponad - to już trzeba uderzyć do użytkownika MaReK

Mulasty - tak, przecież autko waży ponad półtorej tony, ale jeżeli przy okazji masz okopcony na czarno zderzak, to do ogarnięcia układ wtrysku (może wystarczy czyszczenie wtryskiwaczy) i na 99,99% układ dolotu powietrza bo pewnie od nowości tam nikt nie zaglądał i kolektor dolotowy zarósł syfem i autko się dusi :???:

To tyle na początek. Poza tym wszystko co będzie Ci potrzebne ktoś już opisał na forum tylko trzeba to znaleźć :o

dorotamax1 - Nie Paź 08, 2017 11:28

Wyczyść od razu sobie odpływy w grodzi abyś na przyszłość nie pisał woda pod pedlami lub u pasażera.
MarcinLitwa - Nie Paź 08, 2017 11:40

no i do kufra by zajrzeć trzeba czy aby dywanik nie wilgotny :D a pogoda teraz sprzyja
marcin.misek - Nie Paź 08, 2017 13:32

Nie no... Z tymi wycieraczkami i podszybiem to sie jednak zapedziles... Nic takiego nie trzeba robic. Wrecz odradzam.

Do ilu jest sens krevic obrotomierz...w automacie.. A jezdzilrs Ty chlopie kiedys automatem? Wbijasz D dodajesz gazu i jedziesz. Koniec. No chyba ze bedziesz blokowal skrzynie na 2 lub 3 i tak jezdzil no ale w takim wypadku to trzeba bylo manuala kupic..

Na reszte pytan mozna znalezc odpowiedzi na forum, wiec nie warto po raz N -ty sie produkowac;)

SeniorA - Nie Paź 08, 2017 15:33

marcin.misek napisał/a:
Wbijasz D dodajesz gazu i jedziesz. Koniec.
Z całym szacunkiem , ale nie jest tak do końca prawda. W górach dobrze jest wykorzystywać 4 i 3 , w mieście w niektórych sytuacjach też.