|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [ R75 ] wentylator wyje, engine overheat
bochas - Nie Paź 15, 2017 20:26 Temat postu: [ R75 ] wentylator wyje, engine overheat Przeszukalem juz i to forum, i brytyjskie, ale nigdzie nie widze dokladnie takich samych objawow jak u mnie. Mianowicie, straszliwie zaczal mi wyc wentylator, a klime caly czas mam wylaczona. Nie dzieje sie to od razu, ale po jakims czasie - zakladam, ze jak silnik sie nagrzeje. Kiedy jezdze wolno po miescie, konczy sie na wyciu, ale i to nie zawsze. Wczoraj jednak jechalem przez jakis czas okolo 100km/h; po dojechaniu do domu wentylator wyl, a miedzy zegarami wyswietlil mi sie blad "engine overheat" (zgasilem po tym od razu silnik). Ktos ma jakis pomysl, jak moge sprawdzic, co sie dzieje?
SeniorA - Nie Paź 15, 2017 21:25
bochas napisał/a: | Ktos ma jakis pomysl, jak moge sprawdzic, co sie dzieje? | na początek włączyć na komputerze diagnostycznym w zegarach pkt,7.0 i dowidzieć się jaka jest temperatura silnika w tym czasie , a także w innych sytuacjach podczas jazdy.Sprawdzać poziom płynu chłodniczego i czy są wszystkie biegi wentylatora. Chłodnica i wydajność pompy płynu chłodniczego.
bochas - Pon Paź 16, 2017 07:52
Faktycznie,zbiornik wyrownawczy suchy jak pieprz. jak mam sprawdzic, jakiego dokladnie plynu dolac?
adam_26 - Pon Paź 16, 2017 07:59
dolej np dynagel on jest mieszalny, pewnie masz gdzieś wyciek płynu może być na termostacie, ew rurkach obok niego. Nie jeździj autem póki tego nie zrobisz bo motor może tego nie wytrzymać.
Brat - Pon Paź 16, 2017 15:04
Sprawdź sobie czy nie masz jeziorka pomiędzy V w silniku - może puścił termostat.
Jak coś to zerknij w mój temat tam opisywałem swoje przejścia z układem chłodzenia.
Obyś nie miał czegoś takiego jak ja :
MD - Pon Paź 16, 2017 15:41
bochas, popieram to, co mówi Brat. Sam miałem problem z przegrzewającym się silnikiem, ale u mnie było to nie tylko rozszczelnienie obudowy termostatu (patrz post Brata), lecz także nietrzymający ciśnienia korek zbiorniczka wyrównawczego. Po prostu wygotowywał płyn. Korek to oczywiście najtańsza opcja, bo nowy od BMW kosztuje bodajże 30zł.
tommasino - Pon Paź 16, 2017 16:42
bochas, a ty masz u siebie gaz założony. U mnie i też jak sie okazało u innych na wężu wychodzącym z grodzi , tj. tam gdzie jest podłączona instalacja wodna pod gaz uciekał płyn bo opaski były zbyt luźno skręcone.
Kolejna opcja to oprócz walniętej obudowy termostatu to może być wyciek z magistrali wody. Znajduje sie w dolnej cześci za chłodnicą i jest umocowana do sanek. Jako, że jest metalowa to lubi rdzewiec, wręcz zgnić. Ale tutaj musisz wejśc pod auto i sprawdzić od spodu.
Jeszcze inna opcja to możesz mieć nieszczelną chłodnicę. Jakby tak też było to nie zauważyleś bychającej pary przy załączającym sie wiatraku?
A tak wogóle to zauważyleś jakies plamy, wycieki pod autem po postoju?
bochas - Pon Paź 16, 2017 20:48
nie mam gazu.
nie ma zadnych plam,nic. w komorze silnika,przynajmniej z wierzchu,sucho.
MD - Pon Paź 16, 2017 22:03
bochas, odkręć osłonę silnika (bodajże nasadka i zajrzyj z latarką przez kolektor dolotowy w dół tej Vki. Sprawdź też wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym, ten otwarty, skierowany w dół, czy pod nim nie ma śladu płynu.
Jakiego koloru masz korek na zbiorniczku? Jak odkręcasz korek przy ciepłym silniku, to poziom płynu się podnosi i syczy, czy tak nie bardzo? Albo np. niedługo po jeździe jest jakieś ciśnienie, czy odkręcasz bez syknięcia?
tommasino - Wto Paź 17, 2017 05:56
bochas napisał/a: | nie mam gazu.
nie ma zadnych plam,nic. w komorze silnika,przynajmniej z wierzchu,sucho. |
Przede wszystkim czeka Ciebie inspekcja. Sprawdź to o czym zostało tu napisane na forum. Skoro płyn ubywa to musi to być jedba z tych przyczyn.
bochas - Wto Paź 17, 2017 09:46
dzisiaj sprawdzilem pobieznie z mechanikiem, wyglada na to, ze chlodnica puszcza. czy cos jeszcze, nie wiem, dopiero za poltora tygodnia moze sie tym zajac. dzieki.
tommasino - Wto Paź 17, 2017 10:02
bochas, W takim razie sprawdź magistralę wody tak jak wcześniej pisałem. U mnie też stwierdzono, że chłodnica puszcza bo jak załaczał się wentylator to parą buchało.
A okazało się, że magistrala przegniła i sikało na gorącą chłodnicę. Lepiej wymieniać taką magistralę niż chłodnicę
bochas - Wto Paź 17, 2017 11:44
to tez zapewne sprawdzi, ale golym okiem widac zielonkawa maz w gornym rogu chlodnicy.
MD - Wto Paź 17, 2017 14:30
bochas, którym? Może to płyn wywalony ze zbiorniczka rurką na chłodnicę?
|
|