Zobacz temat - [R25] wymiana podgrzewanych mat w lusterkach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] wymiana podgrzewanych mat w lusterkach

boli88 - Pią Paź 27, 2017 10:16
Temat postu: [R25] wymiana podgrzewanych mat w lusterkach
Witam, nie mogłem nigdzie znaleść wątku, który by dokładnie to opisał, czy kos juz wymieniał same maty w lusterkach ? jeżeli tak to jakie kupić ? jak oddzielić od lusterka ? i czym najlepiej je przyklejić ?
ADI-mistrzu - Pią Paź 27, 2017 12:53

boli88, nie da się, nie kupisz pasujących mat.
Kup całe wkłady nowe.

boli88 - Sob Paź 28, 2017 18:53

Gdzieś w postach rzuciło mi się w oczy że gotowe wkłady mogą być podobno za duze, to prawda ?
Rademenez_ - Czw Lis 02, 2017 20:32

Witam. Ja wymieniałem w 200setce wkład lewego lusterka. Podgrzewanie działało... ale. W schemacie zasilanie lusterek jest zaraz po stacyjce. Nie jest podłączone do tylnej szyby ogrzewanej. Po zamontowaniu kupionego wkładu lusterka i podłączeniu lusterka nawet latem robi się gorące. Wygląda na to, że oryginalne grzałki na lusterkach maja termostat . Poradziłem sobie przełączając zasilanie pod tylną szybę. Polecam kupić lusterko oryginalne.
boli88 - Pią Lis 03, 2017 06:22

A masz moze jakiś schemat przełączenia zasilania żeby było z tylnej szyby?
ADI-mistrzu - Pią Lis 03, 2017 06:43

Rademenez_, u mnie w dwóch autach było oryginalne i niema tam termostatu.
LilJohn - Pią Lis 03, 2017 09:19

Lusterka zawsze grzeją gdy auto jest na zapłonie. Nie można tego wyłączyć bez dorobienia sobie przełącznika. Nie ma także termostatu w żadnej wersji lusterek.
sknerko - Pią Lis 03, 2017 11:30

mata jest sama w sobie termostatem jak się robi ciepła to zwiększa swój opór i pobór prądu, jak przestygnie znowu się rozgrzewa i tak w kółko. te z allegro tez tak mają, wymieniałem w R200 i w Freelanderze nic nie przerabiałem. Czasem jak deszcz pada to by trzeba grzać szybę z tyłu specjalnie żeby lustra wysuszyć (a wystarczy wytrzeć wycieraczką) to już zużycie prądu spore a same lusterka biorą bardzo mało.
Rademenez_ - Pią Lis 03, 2017 21:31

Piszę o tym konkretnym wkładzie , który kupiłem. Jak zamontowałem kupiony na aledrogo wkład z ramką, latem, przy 25 stopniach lusterko miało z 50 stopni. Zasilanie grzałki lusterka podłączyłem do bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby. Nie wszystkie maty do podgrzewanych lusterek mają taką budowę , że zwiększają swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. W większości aut podgrzewane lusterka włączają się właśnie z tylną ogrzewana szybą , lub jest osobny włącznik do grzania lusterek np: Rover 600 ?
sknerko - Sob Lis 04, 2017 10:51

Jak szukałem mat to w kilku firmach otrzymałem taką samą informację o tym zwiekszaniu rezystancji. Rozwiazania techniczne w innych autach są jakie są, land też ma gorące lustra latem ale po jakimś czasie stygną i potem się rozgrzewają ponownie. W 75 też są ciepłe cały czas w okolicy 40-50stC. Zmierz ich opór i sobie wylicz ile prądu biorą, nie pamiętam dokładnie ale bylo to bardzo mało.

[ Dodano: Sob Lis 04, 2017 10:42 ]
Poszedlem zmierzyć lustra w 75 i 45 mają 242 ohm czyli biorą na zimno 50mA kurna bez przesady to żaden pobór a są bardzo ciepłe cały czas

[ Dodano: Sob Lis 04, 2017 10:51 ]
Cytat:
Nie wszystkie maty do podgrzewanych lusterek mają taką budowę , że zwiększają swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury.
a skad to wiesz? Jak wiesz że masz maty nietypowej konstrukcji to zostaw podłączone pod szybę tyłu i czesć. Zamienniki do rovera są takie jak napisalem a nawet same maty jak kupujesz są o zmiennej rezystancji
nanab - Sob Lis 04, 2017 16:42

Rezystancja wkładów rośnie i to jest cecha każdego przewodnika, ale dzieje się to proporcjonalnie do temperatury, a nie że nagle przestają grzać i chyba nie aż tak żeby przestały grzać po wzroście temperatury o 10 czy 20 stopni. Nie przyglądałem się w rowerze, ale w innych samochodach gdzie grzebałem w tym po prostu lusterka były sterowne czasowo, po włączeniu sterownik je wyłączał po określonym czasie.
sknerko - Sob Lis 04, 2017 19:28

nanab napisał/a:

Wysłany: Dzisiaj 16:42     
Rezystancja wkładów rośnie i to jest cecha każdego przewodnika, ale dzieje się to proporcjonalnie do temperatury, a nie że nagle przestają grzać i chyba nie aż tak żeby przestały grzać po wzroście temperatury o 10 czy 20 stopni.
Tak jak mówisz, w roverach nie ma ani termostatu ani czasówki, grzeją cały czas i jak się nagrzeją to opór rośnie - temperatura spada, opór maleje i znowu się rozgrzewają i tak w kółko, proces jest niewyczuwalny ręką. Jak pobór pradu zimnych jest w okolicy 50mA to po rozgrzaniu pewnie spada do 20ma może nawet 10. Nawet diodowe podświetlenie bierze więcej prądu i nikt go nie podłącza pod tylna szybę, nie wiem o czym tu dywagować. A że się przepalają to chyba normalne w kilkunastoletnich autach dlatego można kupić nowe, zamienniki czy same maty.
boli88 - Nie Lis 12, 2017 19:17

A czy jest może ktoś w posiadaniu filmiku jak zdemontować szkiełka?
ADI-mistrzu - Pon Lis 13, 2017 08:27

boli88, najprościej zaopatrzyć się w przyssawkę do szkła (z klamrą) i wtedy demontować.
Po przyssaniu się pchasz lusterko w stronę jego szerszej części (w stronę kierownicy przy zamkniętych drzwiach).
Wtedy zaczepy puszczają i możesz wyjąć lusterko.

boli88 - Pon Lis 13, 2017 12:27

w manualnych lusterkach bez problemu mi tak szlo, ale w elektrycznych jak odchylalem to widzialem jak by inne mocowanie
ADI-mistrzu - Wto Lis 14, 2017 07:57

boli88, jak wrócę do domu to postaram się zrobić Ci zdjęcie zdjętych wkładów oryginalnych.
Najlepiej zdjąć najpierw plastik z lusterek (zaokrąglone denko) i odpiąć przewody od zasilania lusterek. Potem Przyssawką łapiesz wkład i ciągnąc mocno w stronę kierownicy odchylasz jego (wkładu) węższą część. Wtedy wkład się wypina.

boli88 - Wto Lis 14, 2017 08:38

Dzieki, czekam na zdjecie