|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620 SDI] Ciężki rozruch silnika.
mario1 - Sob Paź 28, 2017 20:49 Temat postu: [R620 SDI] Ciężki rozruch silnika. Witam, od pewnego czasu mam olbrzymie problemy z odpaleniem mojego Roverka ze stanu zimnego, niezależnie od temperatury zewnętrznej, na ciepłym silniku pali na dotyk. Kręcenie rozrusznikiem trwa z minutę a niekiedy więcej po czym załapuje ale dookoła auta robi się biało tak że niekiedy nic nie widać. Wygląda to na kąt wtrysku ale nie wiem jak go sprawdzić ewentualnie przestawić i tu moja prośba o pomoc - gdzie i jak.
Dodam że świece żarowe wymienione i czujnik temperatury silnika założone nówki, kostki pompy przy silniku wycięte a kable polutowane.
Remigiusz - Sob Paź 28, 2017 22:54
Sprawdź szczelności węży i przewodów paliwowych. Wygląda jak by się zapowietrzal.
kat zawsze warto sprawdzic oraz czy paliwo sie nie cofa do baku.
Kam971 - Sro Lis 01, 2017 12:38
tak jak wyżej Remigiusz napisał, sprawdź najpierw przewody, następnie samą pompe bo może przeciekać, możliwe że już pompa niedomaga, objawy bardzo pasują do kąta wtrysku lecz wątpie by sie przestawił, może jakis czujnik np. temp cieczy co idzie do ECU lub czujnik położenia wału. Sprawdź te rzeczy a co do samego kąta to regulujesz go poprzez poluzowanie śrubek i obróceniu koła wałka korbowego, oczywiście przy pasku rozrzadu napedzajacego pompe wtryskową, nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdy obrócisz kołem w prawo to przyspieszysz kąt wtrysku, tylko nie przestawiaj koła o zbyt wiele, milimetr max.
R.E.D. - Czw Lis 02, 2017 09:55
zalezy jak odpala - jesli ze strzala po jakims czasie to sprawdzilbym czy wgl na swiece przychodzi napecie, a jesli zaczyna "galopowac" i dopiero odpala, to obstawialbym problemy z paliwem jak remigiusz napisal
jesli masz ori przewody, to chyba sa stalowe i po tylu latach moga juz kruszec - ja wymienilem kilka lat temu na gumowe+filtr z vaga, przez ktory leci powrot z pompy i mam spokoj
mario1 - Sob Lis 04, 2017 19:23
Dzięki za podpowiedzi, nie odzywałem się chwilę bo testowałem podsunięte pomysły. Niestety nic nie pomogło. Założyłem zawór zwrotny przed filtrem, przewody paliwowe już kiedyś wymieniłem na miedziane, świece żarowe grzeją trzy ( ta za pompą martwa ale to raczej nie ma wpływu), czujnik temp. silnika do ECU założony nowy, sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe przy silniku i nic. Zauważyłem że bardzo delikatnie poci się pompa wtryskowa, nie umiem namierzyć czy pod górną pokrywką czy na dzieleniu niżej ale jest to bardzo delikatne, prawie nie zauważalne pocenie się.
Opiszę jeszcze raz objawy- przy zapalaniu zimnego silnika z rury wydechowej wali biały dym a silnik nie odzywa się po czym po kilkudziesięciu sekundach ciągłego kręcenia rozrusznikiem zapala nagle i chodzi od początku bardzo równiutko jak gdyby nigdy nic. Dodam jeszcze że uważam stan mojego silniczka za przyzwoity bo gdyby był słaby to chyba nie rozpędził by staruszka do 200 km/h a daje radę.
Jutro spróbuję zmienić kąt wtrysku, jeśli dobrze pamiętam to przy problemach z zapalaniem powinienem go opóźnić. Pytanie jeszcze o czujnik położenia wału o którym pisał Kam 971 czy diesel ma taki czujnik?
R.E.D. - Sro Lis 08, 2017 19:08
stan licznika przyzwoity? rozpedzanie nie ma znaczenia - moj tez poleci 2 paczki, a ma ponad 400k
czujnik oczywiscie jest - najlepsze dojscie od dolu - jest przykrecany w strone skrzyni na obudowe kola zamachowego . jesli dobrze pamietam to pod rozrusznikiem i niedaleko dziury na blokade kola, ale juz dawno tam nie zagladalem, wiec moge sie mylic
|
|