Zobacz temat - [ MG ZS 180 ] jaki interface - program
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ MG ZS 180 ] jaki interface - program

corpse13 - Sro Lis 01, 2017 18:47
Temat postu: [ MG ZS 180 ] jaki interface - program
Witam
Na początku wspomnę ze przeszukałem forum i jest wiele tematów na ten temat ale co do czego wszystko się rozbiega na inne tematy i już się w tym wszystkim pogubilem.
Nie wiem o do czego
Chial bym się dowiedzieć jaki kabel kupić i jaki program będzie współpracował z moim autem
Jetemu w posiadaniu
Takiego to sprzętu
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html
Za pomocą programu vagcom
Wiem ze się nie połączenie
Teraz pytanie czy te kable połączą się z moim autem i jaki program ściągnąć aby to wszystko śmigalo razem .

Z góry dziękuję za pomoc

Rademenez_ - Sro Lis 01, 2017 19:54

Witam. Ja posiadam Chiński niebieski kabelek Viakena, do tego od fiata. Działa TOAF Tool 0.5.00.43 . Tylko ta starsza wersja łączy się ze sterownikiem silnika. Odczytuje i kasuje błędy silnika. Działa diagnostyka VIS'ów. Łączy się również z ABS'em.
Nie ma za to Live Data.
Przez ELm'a chyba pcmscan połączył się z Ecu silnika , ale testów nie było nawet visów.

SyntaX - Sro Lis 01, 2017 20:07

Jak chcesz zrobić coś więcej to kup głowicę Delphi DS150
Do tego oprogramowanie Whurt Online Word
Bardzo ładnie ogarnia te auta.

corpse13 - Sro Lis 01, 2017 21:12

Rademenez_ napisał/a:
Witam. Ja posiadam Chiński niebieski kabelek Viakena, do tego od fiata. Działa TOAF Tool 0.5.00.43 . Tylko ta starsza wersja łączy się ze sterownikiem silnika. Odczytuje i kasuje błędy silnika. Działa diagnostyka VIS'ów. Łączy się również z ABS'em.
Nie ma za to Live Data.
Przez ELm'a chyba pcmscan połączył się z Ecu silnika , ale testów nie było nawet visów.



Mam rozumieć ze coś mogę zdziałać z tymi kablami . I z tym programem co napisałeś. I może ty masz jakiś inny kabel.
Wiem ze próbowałem jakiś inny program ale wyskakiwala mi informacja ze interface not faund. Ok zaraz spróbuję z tym programem co napisałeś dzieki

Rademenez_ - Czw Lis 02, 2017 20:09

Interfejs KKL nie ma znaczenia. Jeśli działał z VW to i z ZS'em zadziała. Ja mam taki jak na zdjęciu niżej. Odnośnie programu TOAF , tu na forum jest obszerny wątek na jego temat.
corpse13 - Pią Lis 03, 2017 00:42

Wielkie dzięki Rademenez
Dziś sciagnelem ten program z ich strony udostępniają go za darmo ciekawa stronka
http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/download-pl

Ja dysponuje tymi

[ Dodano: Pią Lis 03, 2017 00:42 ]
Tak jak pisałeś . Podłączyłem się za pomocą tego programu. Może nie działają wszystkie funkcje chialem zrobić skan silnika to wyskakuje mi informacja ze invalid failname

Rademenez_ - Pią Lis 03, 2017 21:04

Witam.
Pierwsze dwa błędy wyglądają na resztki po zdejmowaniu imobilajzera .
(P0601, błąd kontroli parzystości pamięci sterownika)
Pozostałe dwa odnoszą się do błędu sond lambda . Należało by sprawdzić miernikiem działanie i czy nie ma zwarć grzałki do wyjścia pomiarowego sondy.

Czy samochód poza świecącą kontrolką silnika jeździ ?

corpse13 - Wto Lis 21, 2017 00:05

Witam
Dziękuję za pomoc a więc historia auta jest długa opisane jest to w innym moim poście lecz post się zatrzymał
To zaczelem sam działać
To link do posta
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106158
W skrucie po odpaleniu silnika jest wszystko okey do puki nie włącza się wentylatory oba na raz i działają do wyczerpania akumulatora
Silnik po remoncie ( zalany . Wciągną wodę )
Wiem ze bylo przy immo tez coś było grzebanie ( nie ja mechanik od siedmiu boleści )

Te błędy sprawdziłem przy okazji znalazłem fajną stronę
Na sto procent komuś się też przyda opich błędów obd
Wpisujesz błąd i wyskakuje ci opis dobra sprawa
Tutaj podaje link

http://kody.fordtuning.pl/?P1666

A opis moich błędów jest taki

P0151
Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) - niskie napięcie

P0172
Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata

P0601
Wewnętrzny moduł sterujący - błąd sumy kontrolnej pamięci

P1666
FIP synchronizacji odniesienia korbowego (crs)

Teraz łapie się za głowę i nie wiem gdzie szukać

Rademenez_ dzieki za wskazówkę
Ale czy mógłbyś mi powiedzieć co i jak ?
Ja zwykłym lajkiem jestem i uczę się na swoich błędach
Ale czasami nie wiem od czego zacząć
Ktoś na innym temacie napisał żeby sprawdzić przekaznik który ma być na środku

[ Dodano: Pią Lis 03, 2017 23:29 ]
Rademenez_ napisał/a:
Witam.
Pierwsze dwa błędy wyglądają na resztki po zdejmowaniu imobilajzera .
(P0601, błąd kontroli parzystości pamięci sterownika)
Pozostałe dwa odnoszą się do błędu sond lambda . Należało by sprawdzić miernikiem działanie i czy nie ma zwarć grzałki do wyjścia pomiarowego sondy.

Czy samochód poza świecącą kontrolką silnika jeździ ?


Jak to można sprawdzić. Gdzie.mam szukać?

[ Dodano: Wto Lis 21, 2017 00:05 ]
Temat zmarł śmiercią naturalną
A ja nadal mam ten sam problem
TOAF robi pełen scan auta tylko przy odpalonym silniku tego nigdy bym się nie dowiedział jak by nie zwykła ciekawość. z tego co wiem scan auta robie się przy przekreconym kluczyku na zapłon
Po zeskasowaniu wszystkich błędów wyskakuje mi tylko jeden -- zwarcie do masy
Nie wiem co i jak gdzie mam zacząć szukać i co to może być . wiem tylko ze to na pewno jest przyczyną wszystkich moich problemów z autkiem

Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić gdzie to spięcie do masy występuje?