Zobacz temat - [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił

Physixc - Czw Lis 02, 2017 15:13
Temat postu: [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
Witam wszystkich serdecznie. Wczoraj podczas powrotu do domu samochód przy dużej prędkości zgasł i już nie odpalił. Nawet się nie dławił po prostu stracił moc i po wrzuceniu na luz zgasł. Rozrusznik dobrze kręci ale autko nie odpala. Po otwarciu maski zauważyłem sporą ilość ropy między wtryskami. Sprawdziłem też filtr paliwa i ciśnienie z niego wychodzące. Jest ok. Sprawdziłem czy jest olej i czy nie ma piany pod korkiem (olej jest tyle że tak jakby go ubyło, piany brak) Pod autem też nic nie wylało. Temperatura w normie. Dzisiaj podłączyłem autko do kompa, zrobiłem skan i oto co mi pokazało:

Kod:

TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Skan pojazdu

TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Skan pojazdu
DDE/DME :
    ID : NNN100692 , HW : 53  SW : 86  CI : 00 
    Numer VIN : SARRJZLHP1D205687
    Przebieg : 380800 km
    Błędy : 3
    0110 - Czujnik temperatury   
    0100 - Przepływomierz powietrza   
    1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego   
    ZCS :
    GM : 732D0221-H
    SA : 220244C08101440A-8
    VN : 0000000021-A
IKE :
    ID : YAC112402 , HW : 04  SW : 10  CI : 03 
    Numer VIN : 1D205687
    Przebieg : 380808 km
    Błędy : 4
    BF - Błąd pamięci eeprom w module wskaźników, nieprawidłowe lub niepełne kodowanie   
    BE - Błąd pamięci eeprom w module świateł (LSM)   
    C7 - Lever-type czujnik 1   
    8C - Zacisk R   
    ZCS :
    GM : 73210221-5
    SA : 220244C08101440A-8
    VN : 0000000021-A
EWS :
    ID : 88387448 , HW : 03  SW : 06  CI : 81 
    Numer VIN : SARRJZLHP1D205687
    Przebieg : 380809km
    Błędy : 0
    ZCS :
    GM : 73210221-5
    SA : 220244C08101440A-8
    VN : 0000000021-A
BCU :
    ID : YWC112330 , HW : 12  SW : 55  CI : 02 
    Numer VIN : SARRJZLHP1D205687
    Przebieg : ---
    Błędy : 13
    93 - Wyjście sterowania ogrzewania tylnej szyby   
    90 - Wyjście sterowania klaksonu/spryskiwacza reflektorów   
    8F - Wyjście sterowania nawiewu powietrza recyrkulowanego   
    8E - Wyjście sterowania nawiewu świeżego powietrza   
    8D - Wyjście sterowania prędkości przedniej wycieraczki   
    8C - Wyjście sterowania zezwolenia załączenia przedniej wycieraczki   
    9F - Wejście czujnika opóźnienia przedniej wycieraczki   
    06 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie maski silnika   
    06 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie maski silnika   
    06 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie maski silnika   
    06 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie maski silnika   
    07 - Alarm nieuzbrojony - Otwarcie klapy bagażnika   
    01 - Alarm wywołany - Włączenie zapłonu   
LCM :
    ID : YWC105020 , HW : 08  SW : 13  CI : 28 
    Numer VIN : 1D205687
    Przebieg : 300000 km
    Błędy : 1
    1F - Regulacja napędu dla HVAC-1   
SRS :
    ID : YWC107090 , HW : 08  SW : 25  CI : 02 
    Numer VIN :
    Przebieg : ---
    Błędy : 0
ABS/ASC :
    ID : SRB101165 , HW : 51  SW : 01  CI : 01 
    Numer VIN : ---
    Przebieg : ---
    Błędy : 3
    1F - Czujnik tylnego, prawego koła   
    06 - Czujnik przedniego, prawego koła   
    05 - Czujnik tylnego, prawego koła   
PDC :
    ID : YWC105180 , HW : 10  SW : 12  CI : 01 
    Numer VIN : ---
    Przebieg : ---
    Błędy : 0
ATC :
    ID : --- , HW : ---  SW : 33  CI : --- 
    Numer VIN : ---
    Przebieg : ---
    Błędy : 2
    21 - Lewy czujnik nasłonecznienia   
    22 - Prawy czujnik nasłonecznienia   


Macie jakieś rady co to może być? Chciałem zauważyć też, że mam odpiętą przepływke już od roku

marcin.misek - Czw Lis 02, 2017 16:25

Physixc napisał/a:
1260 - Kontrola ciśnienia paliwa wstępnego


Paliwa brakło. Sprawdz zasilanie w paliwo ( pompki, węze) a jak mowisz ze gdzies sie rozlalo - to tym bardziej.

Physixc - Czw Lis 02, 2017 16:34

Paliwo po przekręceniu kluczyka sikało z węża z filta obok webasto. Rozlało się na pokrywie przy wtryskach. Dość sporo. Ale skąd to mogło wyciec nie mam pojęcia. Możliwe, że to listwa? I jeszcze jedno. Jakim cudem mi tak abs pada? Ostatnio prędkościomierz siadł ale czasem się załączy na sekundę/2. Wymieniałem czujnijk z tylu prawy i nic nie pomogło
mocu - Czw Lis 02, 2017 17:29

Nie wiem, czy da się uruchomić live data w Toafie przy niepracującym silniku, ale gdyby można sprawdzić ciśnienie paliwa, to może by coś wyjaśniło.
Co do ABS, to może być syf na paskach magnetycznych łożyska. Ja tak miałem. W jednym łożysku pomogło wyczyszczenie, w drugim niestety osadzona rdza zniszczyła paski magnetyczne. Błędy ABS może też powodować zbyt słabe, lub zbyt mocne dokręcenie piasty. O czujniku już sam wspominałeś.

marcin.misek - Czw Lis 02, 2017 18:02

mocu napisał/a:
Nie wiem, czy da się uruchomić live data w Toafie przy niepracującym silniku

Da sie, wystarczy zapłon.
I tak trzeba zrobic, jakie jest cisnienie paliwa na zapłonie i podczas proby odpalania, jeżeli za duzo spadnie to nie odpali.
Physixc napisał/a:
Jakim cudem mi tak abs pada?

Co znaczy pada ? Raz działą raz nie ? i to nagle tyle czujników ? Sprawdz wtyczke od pompy ABS, oraz obejrzyj wiązke, moze gdzies brakuje masy, albo robi jakeis zwarcie.

sash997 - Czw Lis 02, 2017 19:25

Tonapewno na listwa paliwowa bo 1260 to niskie ciśnienie więc szukałabym wycieku tam dzie jest ulane, może się tylko wężyk wypiął lub przetarł
Physixc - Czw Lis 02, 2017 19:29

No ale gdzie jaki wężyk jak paliwo jest na pokrywie miedzy wtryskami? tam tylko wężyki od listwy są
MarcinLitwa - Czw Lis 02, 2017 19:37

... no i wężyki od przelewów
Physixc - Czw Lis 02, 2017 20:10

No ale czy one mogły spowodować nie dochodzenie paliwa do silnika?
sash997 - Czw Lis 02, 2017 22:05

Mokro jest tylko między wtryskami ? A np nie mogło być tak że paliwo pod ciśnieniem z wężyka koło filtra się tam dostało ?
Physixc - Pią Lis 03, 2017 08:39

Nie jestem w stanie tego stwierdzić bo było tyle ropy w tych szczelinach, że aż mi się po osłonie przelewała. Dziś postaram się oczyścić te miejsca, sprawdzić te przelewy, podpiąć pod live data i może coś zobaczę. Dam znać :)

Ma gdzieś ktoś schemat całego układu zasilania paliwem? Głównie zależy mi na elementach pod maską.

MaReK - Pią Lis 03, 2017 13:58

Sprawdź węże doprawdzające paliwo do pompki progowej. Następnie od pompki do filtra (czy nie ma wycieku). Kiedyś widziałem, jak spod gniazda elektrycznego pompy progowej sikało ropą. Zwróć uwagę czy za osłoną akumulatora nie puścił wężyk doprowadzający paliwo (ten z zaworkiem zwrotnym). W wersji ze skrzynia manualną lubił przecierać się o rurkę wysprzęglika.

Na końcu sprawdź węże przelewowe w oplocie zarówno ten powrotny do trójnika oraz ten pomiędzy wtryskiwaczami. Myślę, że zdechł dosył ropy do CR'a. Ale musisz znaleźć wyciek najpierw.

Physixc - Pią Lis 03, 2017 17:10

Gdzie w live data coś wybrać zeby się cokolwiek dowiedzieć? Zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka słychać jakieś cykanie chyba od strony pasażera. Co to może być? Gdzie znajduję się pompa progowa?
BetJar - Pią Lis 03, 2017 21:01

Physixc napisał/a:
Gdzie znajduję się pompa progowa?

Obok akumulatora. Pomiędzy filtrem a podszybiem.
Jak włączysz zapłon to powinno być słychać jej pracę.

MaReK - Sob Lis 04, 2017 12:36

Pompa progowa, bierze mi się stąd, że w BMW jest ona zamocowana pod autem przy progu ;)
U nas to pompa grodziowa :P Czyli tak jak napisał kolega wyżej, przy akumulatorze.

Physixc - Nie Lis 05, 2017 12:08

Witam. Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Silnik nie zawsze chciał obrócić, a jak już obrócił to zdarzało się, że zaświecały się reflektory z przodu... Jkaieś pomysły?
czarek236 - Nie Lis 05, 2017 14:18

Witam zaświecenie przednich reflektorów świadczyć może o małej wydajności akumulatora( częściowo rozładowany) piszesz trudny rozruch.Co do reszty to j/w.przedmówcy piszą.
Pozdrawiam.

Physixc - Nie Lis 05, 2017 14:35

Po przekręceniu kluczyka paliwo leci z węży wychodzących z pompy. Dzisiaj wyjąłem kolektor i zauważyłeł ze nawet gdroty świec po zdjęciu wtyczek mam mokre. Może to ma jakiś wpływ?
sash997 - Nie Lis 05, 2017 15:21

Więc jak wiesz skąd leci to zlikwidować wyciek i się cieszyć sprawnym autem, mokre świece czy wtyczki od nich nie wpływają na odpalanie i pracę silnika
Physixc - Nie Lis 05, 2017 17:25

Chodziło mi raczej o to, że pompa podaje paliwo :P Dalej uziemione auto jest
MaReK - Nie Lis 05, 2017 23:10

Zobacz czy pompa CR nie jest morka - może się posypadała i sprawdź listwę CR. Jak pisałem na PW, zdarzyło mi się widzieć takową rozszczelnioną. Ale zanim to zrobisz podłącz aku bez podstawy, kontroluj węże po stronie niskiego ciśnienia (czyli całą drogę od baku :) do filtra paliwa). Jak tam sucho, to szukaj po stronie wysokiego ciśnienia: wtryskiwacze, przelewy miękkie i sztywne, listwa CR oraz pompa CR.
Physixc - Pon Lis 06, 2017 17:17

Kolejne spostrzeżenia z mojej strony są takie, że ubyło płynu chłodniczego ze zbiornika do 0 i 1/4 ileju. Głowica?
MaReK - Wto Lis 07, 2017 06:19

1. Jak dawno sprawdzałeś poziom płynu i oleju?
2. Jak Ci zgasł, to miałeś za sobą jakieś spektakularne zadymienie?
3. Temperatura cieczy poszybowała nagle w górę?
4. Jak odkręcisz korek od wlewu oleju, to jest na nim majonez?

Physixc - Czw Lis 09, 2017 14:07

1. Jak dawno sprawdzałeś poziom płynu i oleju?
2. Jak Ci zgasł, to miałeś za sobą jakieś spektakularne zadymienie?
3. Temperatura cieczy poszybowała nagle w górę?
4. Jak odkręcisz korek od wlewu oleju, to jest na nim majonez?

Ad1, Jakieś 2 miechy temu
Ad2. Nie zauważyłem niczego. Było ciemno i padało więc nie mam pewności ale raczej nie
Ad3. Temperatura w normie cały czas
Ad4. Czarniutki olej bez piany czy majonezu tak samo nie zauważyłem niczego dziwnego w zbiorniku płyny oprócz jego braku

MaReK - Czw Lis 09, 2017 15:07

No dobra. A jakie są dalesze plany co do działania w sprawie tego auta? ;)
Physixc - Czw Lis 09, 2017 16:09

Sam już nie wiem. Wszytsko zależy od kosztów. Chciało by się jeździć ale myślę czy nie znaleźć kupca który go kupi z tym co wsadzone jest czyli 4x felgi stalowe bez opon oryginalne + (lato 4x alu te ze zdjęcia z rocznymi oponami hankook i tigar syneris 225/45/17) + (zima 4x alu oryginalne z rocznymi oponami continental winter contact ts860 195/65/15) + Radio gms6321 + Przód głośniki helix. Pół roku temu zrobione sprzęglo komplet z wysprzęglikiem. Miesiąc temu koło pasowe wału
MaReK - Pią Lis 10, 2017 01:52

Pytałem o plany naprawy auta, a nie jego sprzedania ;)
Ale... jak coś to 1 tyś - 1.5 tyś. mogę dać :P

Physixc - Pią Lis 10, 2017 13:21

Troszku bidnie moje autko cenisz :D
sash997 - Pią Lis 10, 2017 16:35

takie są ceny padniętych R75 :) niedawno z kolegą punx kupiliśmy 2.5V6 za 800zł, o dziwo po 2 latach stania w krzakach włożyłem akumulator i odpalił bez problemu :) jutro jadę niedaleko obejrzeć diesla za 1900zł z jakimś wyciekiem oleju i ciężkim odpalaniem na ciepłym, takich roverków do 3000zł jest sporo
Physixc - Pią Lis 10, 2017 16:39

Ale to raczej z fabrycznym radiem, na stalówkach i gratów po nim
piotr.sto - Sob Lis 11, 2017 13:57

Twoje radio i felgi na pewno pomogą sprzedać auto, ale nie podnoszą jego ceny. Po prostu wyróżnią go z tłumu innych. Takie są niestety prawa rynku samochodów używanych.
Zupełnie inną kwestią jest sprzedaż auta uszkodzonego, bez zdiagnozowanej usterki - wtedy dla kupującego to duże ryzyko. Dlatego nie spodziewaj się atrakcyjnej ceny.
Moim zdaniem powinieneś poszukać w swojej okolicy kogoś znającego się na roverkach, zainwestować w lawetę i próbować naprawiać. Na pewno mniej stracisz, niż na sprzedaży samochodu w aktualnym stanie.

Physixc - Sob Lis 11, 2017 14:53

Tak chyba zrobię. Dzięki za porady :)
MaReK - Sob Lis 11, 2017 22:25

Physixc, a skąd Ty jesteś? Jaki rejon Polski?
Też nie myślałbym o sprzedaży auta. Nawet jak w auto było inwestowane i ma wszystkie części nowe, to z usterką nie sprzedaż go w atrakcyjnych pieniądzach.

BetJar - Nie Lis 12, 2017 00:26

MaReK napisał/a:
Physixc, a skąd Ty jesteś? Jaki rejon Polski?

Profil sprawdź: https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=45871

Physixc, a nie wywaliło Ci wyłącznika uderzeniowego? Pompa w baku działa?