|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216Si] Naprawa nitek ogrzewania tylnej szyby
KotwicaWeWodzie - Pią Lis 17, 2017 12:09 Temat postu: [R216Si] Naprawa nitek ogrzewania tylnej szyby Idzie zima więc wjechał temat ogrzewania tylnej szyby. Ogrzewanie działa, ale nie grzeje mi z 7 nitek. Jak to najlepiej naprawić ? Chciałem zlokalizować przerwy miernikiem ale to chyba troche bez sensu bo nawet jeśli bede mierzył przerwany fragment to impuls może sobie obejść naokoło po dobrej ścieżce i też będzie piszczeć że jest ciągłość obwodu. Pokleiłem pare podejrzanych miejsc ale dalej nie grzeje. Nitki są grube, nie wyglądają na poprzepalane ze starości, nigdzie też nie ma widocznych przerw, jeśli jest to niewidoczna dla oka. Czy pozostaje mi mazianie nie grzejących nitek klejem na całej długości ?
Z góry dzięki za pomoc.
wolftek - Pią Lis 17, 2017 14:44
Weż dobrą lupę i "oblukaj" te niegrzejące ścieżki , podejrzane miejsca oklej z 2 stron taśmą pomaż i zerwij taśmy.Miernikiem nie jest bez sensu gdyż są to ścieżki oporowe i miernik pomimo że obwód zamknie się przez sprawne ścieżki pokaże Ci na przerwie większą oporność.Miernik ustaw na zakres do 200 omów a nie na brzęczyk.Powodzenia.
[ Dodano: Pią Lis 17, 2017 14:44 ]
Ps. Ogrzewanie szyby należy traktować jako oporniki połączone równolegle więc nie należy zwracać uwagi że oporność na przerwie przy naprawie 1 ścieżki będzie inna niż przy naprawie 7.Oporność będzie Ci się zmieniać w miarę naprawy ścieżek .To tak jakbyś dołączał kolejne oporniki tej samej wartości do równoległego układu.
KotwicaWeWodzie - Pią Lis 17, 2017 15:40
Kurcze, w sumie słabo się znam na elektronice i nie pomyślałbym o tym. Czyli jeśli na mierzonym odcinku będzie przerwa to miernik wyświetli mi większą wartość niż jakby przerwy nie było ?
jerzy53 - Pią Lis 17, 2017 17:36
Miernikiem , nie ma szans na znalezienie przerw ( czasami jest kilka na jednej ścieżce ) . Ja to przerabiałem . Najprościej znaleźć przerwy to żarówka na długim i drugim krótszym przewodzie . Dłuższy przewód podłączasz do masy ( najlepiej przy aku ) , krótszym dotykasz do ścieki kolejno od strony plusa . Do momentu przerwy żarówka ( najlepiej 20 W ) będzie świecić ( przy włączonym ogrzewaniu szyby ) , za przerwą nie będzie . Teoretycznie proste , ale to mozolna i nudna robota , a samo malowanie przerw to już krzyż pański . Powodzenia ! . A , malować należy przy suchej , niezaparowanej szybie .
wolftek - Pią Lis 17, 2017 23:44
Do kotwica we wodzie .Trochę to skomplikowane dla laika ale od czego przykłady.Każda ścieżka grzewcza to opornik powiedzmy np .100om .Przy jednej ścieżce sprawnej (1 opornik)=100om mierzone na końcach ścieżek ,naprawiłeś drugą i masz (2 oporniki) połączone równolegle i już masz=50om .Widzisz podejrzane miejsce lub widoczną przerwę na 3 ścieżce , końcówki miernika po 2 stronach przerwy i masz 50 om (z 2 oporników) + np.90om (ubytek oporu na przerwę np. 10om) a więc 50+90=140om.Naprawiłeś 3ścieżkę (masz 3 oporniki) i tu niespodzianka ;mierzysz na końcach ścieżek ( np.kable zasilania) i masz 33om .Najlepiej zrobić to tak:jeden kabel miernika na którąś ze stron i od tej strony przesuwasz 2kabel miernika po zepsutej ścieżce oporność ci stopniowo rośnie ,nagły skok oporności to przerwa ,brak oporności to przerwa i gdzieś dalej co najmniej druga przerwa a więc jeden kabel miernika na drugą stronę i znowu przesuwasz drugim kablem aż znajdziesz tą drugą przerwę .Jeśli po tych 2 operacjach masz jakiś opór mierząc od wewnętrznych końców obu przerw to jest OK .jeśli go nie masz to jest conajmniej 3 przerwa.
|
|