Zobacz temat - [R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?

pavvelbe - Nie Lis 26, 2017 13:50
Temat postu: [R75] - problemy z silnikiem, co może być przyczyną?
Witam

Rover 75, 1,8 benzyna, rok 1999

Proszę o wyrozumiałość i sugestie, bo trochę się załamałem po dzisiejszej jeździe...
Do tej pory silnik był suchy. Co jakiś czas pojawiało się takie jakbym klekotanie (raz na 3 miesiące). Wtedy dolanie 1 litra oleju silnikowego rozwiązywało problem.

Objawy się powtórzyły. Dolałem 1l oleju i zaczęło się coś dziwnego. Silnik zaczął wydawać odgłos jakby bulgotu, ale bardzo stłumionego. Ponad to pojawiły się mocniejsze drgania - odczuwam je w kabinie, jakbym wsiadł do małego traktorka.

Z zewnątrz wygląda o tak, coś zaczyna wyciekać:




Żeby tego było mało, po odkręceniu korka zbiorniczka na płyn chłodniczy (Borygo dolewałem wczoraj rano), po południu ujrzałem takie coś:




Dziwny kolor i konsystencja, jakby tłusta. Ale płyn olejem nie śmierdzi...

Co to się może dziać, pomóżcie, podpowiedzcie bo nie wiem od czego zaczynać ew. jazdę po mechanikach :(

Z góry dziękuję

ARTUR1983 - Nie Lis 26, 2017 15:21

A sprawdziłeś stan oleju ile go pokazuje na bagnecie?
Koder - Nie Lis 26, 2017 15:25

Na moje "oko" masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Trzeba ją wymienić jak najszybciej - koniec jazdy!
Inna sprawa; mówisz, że dolanie 1 litra oleju "rozwiązywało problem". Czy podczas dolewania sprawdzałeś poziom oleju (na bagnecie)? Nalanie powyżej znacznika "MAX", szkodzi dużo bardziej, niż stan lekko poniżej "MIN".

Brat - Nie Lis 26, 2017 15:39

HGF jak nic, w zbiorniczku jest ewidentnie olej, tylko że rozwodniony z płynem i może dlatego nie czujesz zapachu oleju. I jak pytali wcześniej, na jakiej podstawie dolewałeś aż 1 litr oleju ? bo jeśli stan był ok a ty dolewałeś litr i było ponad kreskę max, to ciśnienie było za duże i olej szukał ujścia wszędzie gdzie mógł, dlatego silnik się poci, no i poszła już teraz uszczelka pod głowicą.
pavvelbe - Pon Lis 27, 2017 07:43

U mnie to dziwnie bylo z tym bagnetem. Olej nie osadzal sie wyraznie do pewnwgo poziomu tylko oblewal ten plastik na bagnecie a wycierajac go chusteczka oleju bylo na prawde malo. Dzis rano patrzylem nanpoziom, jest ok 2mm ponad max.

Kurde najgorsze jest to ze jesli to uszczelka to nie mam jak w t tygodniu wstawic auta do mechanika, a jezdzic po miescie trzeba ;((

Koder - Pon Lis 27, 2017 16:03

pavvelbe napisał/a:
U mnie to dziwnie bylo z tym bagnetem. Olej nie osadzal sie wyraznie do pewnwgo poziomu tylko oblewal ten plastik na bagnecie[...]

Jak to mówią "ten typ tak ma", tak sobie konstruktor wymyślił bagnet i pochwę dla niego, że aby zobaczyć jaki jest poziom trzeba odczekać aż olej ścieknie...
Co do pilnej potrzeby jazdy - odradzam, ale to Twój samochód i Twoja kasa pójdzie na naprawę :-)

Pablo.Franek - Pon Lis 27, 2017 21:15

Mam pytanie do autora tego postu, mam problem z silnikiem myślałem że mam tylko jeden czujnik temperatury cieczy, okazało się że znalazłem drugi który znajduje się pod kolankiem ale nie jest on podłączony. Z wiązki nie mam żadnego przewodu. Jak oglądałem wiązki na allegro to wychodzi że nie ma takiego kabla do tego czujnika.

U siebie mam takie kolanko wychodzące z loku silnika.
http://allegro.pl/rover-4...6564359627.html

Moja prośba jest taka czy ty w swoim silniku też masz taki króciec z dwoma czujnikami ? I jak masz to czy ten czujnik z pod spodu jest podłączony ? Proszę o jakieś zdjęcie będę bardzo wdzięczny.